Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Szybko rośnie temperatura - co chwile się gotuje



232 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   lestad


  • Postów: 99
  • Na forum od: 20 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E kombi
  • Trzeci Mercedes:W210 2.9TD

Napisano 29 kwietnia 2009 - 09:57

mort99 napisał:

Wy tu gadu gadu a ja faktycznie mam problem.
Plyn kontroluje i nic nie wycieka...

A co masz za płyn? U mnie tez dosc szybko sie grzeje ale uznałem, że tak ma być....



#12 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 kwietnia 2009 - 10:19

czaro tym masz disla one tak się nie grzeją w korkach jak benzyniaki dlaczego niewiem ,ale chyba mają większe chłodnice .
mort 99 u mnie jest tak samo i nic nie ruszaj jeżeli wiatrak się włącza to jest ok , a przy takej temperaturze normalne że silnik się grzeje w korku i w dodatku na lpg silnik ma troszke większą temperature ,a wiadomo że chłodzenie niejest mocną stroną :D chociaż na tamte czasy wystarczało pewnie i dziś w 90 % można być zadowolonym ,a na jakim oleju jeżdzisz :(

#13 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 29 kwietnia 2009 - 12:52

Jaki jest koszt przerobienia chłodzenia z tego "magnetycznego" na elektryczne?

Moje autko jest zgodne z opisem w profilu czyli tak jak założyciel postu 2.0E.

Już kiedyś przerabiałem temat na forum i zmieniłem płyn, termostat, czujnik wentylatora.
I jak tylko robi się ciepło to w korku dość szybko podnosi się do kreski ponad 80 stopni, jedni mówią, że one tak mają inni, że za szybko sam już nie wiem. Płynu nie wyrzuca, węże ciepłe. Myślę, że mam mocno zakamieniony układ (widać to jak spuszcza się płyn). Pewnie przydałaby się nowa chłodnica ale na teraz mam temat dmuchawy do załatwienia.

Z doświadczenia jeżeli mam gasić silnik przy podwyższonej temperaturze to czekam aż wiatrak go schłodzi i gaszę bo jak wiadomo ten typ po wyłączeniu zapłonu nie działa.

Dodatkowo dla przyśpieszenia efektu włączam ogrzewanie i również szybko spada.

Można też podejrzewać pompę wody ale znawcy mówią, że raczej nie padają.

Kuzyn miał kilka w124 i po moim pytaniu o chłodzenie jak kupiłem swojego powiedział:

"... Będzie lato zobaczysz jak będzie Ci skakać wskazówka..."

I faktycznie tak jest korek podnosi się trochę ruchu i już jest w normie. Ja profilaktycznie często sprawdzam czy czujnik jest sprawny żeby włączył wiatrak.

#14 Offline   dzinks3


  • Postów: 182
  • Na forum od: 26 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 kwietnia 2009 - 13:38

Cytat

szybko podnosi się do kreski ponad 80 stopni
Tak ma być! To jest normalna temperatura pracy silnika spalinowego. Jak jest ciepło w korku może podskoczyć do 95. Wtedy powinny załączć się wszelkie wiatraki. A jak są upały to w korku włącza się i wyłącza co chwilę. I tak ma być.

#15 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2009 - 14:54

U mnie tak jest że jak się ostro nagrzeje mój ropniak (co widzę po wskazówce ciśnienia) to co jakiś czas w korku w lato wiatrak jest załączany... Chłodnica przepłukana,termostat nowy, płyn "prestone" Każdy silnik po pewnym czasie osiągnie taką temperaturę że w korku będzie się co jakiś czas chłodził wiatrakiem...bo nie ma w końcu gdzie odprowadzać ciepła. A jeszcze jak jest dobrze ocieplona komora silnika to tym bardziej mu ciepło.

#16 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 29 kwietnia 2009 - 16:44

Rob napisał:

Nie dorabiaj ideologii. W każdym nowszym MB niż 124 i 210 po lifcie nie ma już wiscozy
No to Ty też nie dorabiaj :-) Mercedes nie był w przypadku nowszych modeli wyznacznikiem dobrego projektwania samochodów ;-).
Jakoś ostatnio wsadzałem głowę pod maskę takiego prawie nowego nadmuchanego BMW i jak nic wiskoza, w Pasku znajomego (ze 2 - 3 lata) wiskoza.
Owszem teraz zmieniło się trochę samo sterowanie - nie ma bimetalu tylko elektromagnes a sprzęgło robi za płynny włącznik wentylatora - jeśli już mamy odchodzić od starych samochodów.
Jak pęknie pasek to nie mamy napędu pompy cieczy i za daleko nie zajedziemy.
A i owszem elektryczne wspomagajace wentylatory bywały i bywają - ja mam nawet dwa. Włączają się przy 110 i wyłączają przy 100.
Jak samochód stoi to nie ma cudów temperatura musi wzrosnąć do takiej przy jakiej właćzy się wentylator elektryczny czy zapnie wiskotyczny. Jeśli wiskoza nie jest wspomagana wentylatorem elektrycznym temperatura powinna się ustabilizować na wyższym poziomie do 120 - nie ma cudów jak wszystko stoi nieruchomo a silnik ma 700 obrotów to nie ma dobrego chłodzenia.

#17 Offline   mort99


  • Postów: 23
  • Na forum od: 10 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 29 kwietnia 2009 - 18:13

Cytat

na jakim oleju jeżdzisz :mrgreen:
Na mineralny Castrol GTX High Mileage 15w40

Cytat

Woda, myjka ciśnieniowa i przepłucz żeberka
Dzis mialem okazje przeplukac ale tylko wezem, tez tam troche cisnienia bylo, i faktycznie zauwazylem roznice w tym ze wolniej sie grzeje w korku ale za to jak ruszam ze swiatel to ewidentnie mu cos przeszkadza i wtedy tak do 70 km/h rosnie temperatura

Cytat

Może masz pozaginane blaszki
Troche mam jutro sie tym zajme i poprostuje

Cytat

A co masz za płyn?
Tak naprawde to jakis standardowy ze stacji, pewnie borygo, ostatnio parownik wymienialem i caly sie wylal mojemu specjaliscie :?

#18 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 29 kwietnia 2009 - 22:01

ja mam nową chłodnicę , płyn roczny, olej castrol magnatec mineralny i też wentylator bardzo często się włącza. Jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza ;-)

Rob napisał:

No tak, zapomniałem że Ty jeszcze na tym etapie :zeby:

Rob jak zwykle, musi zaznaczyć że ma nowsze autko (woow, raczej 6 ;-) )

ps. w moich 3 pozostałych autkach którymi od czasu do czasu jeżdze wentylator także dość czesto się włącza (choć rzadziej niż w MB), tylko moment załączania jest jakby trochę wcześniej niż w MB.

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 kwietnia 2009 - 22:38

goodluk ja usiebie jak spusczałem płyn to był czyściejszy niż jak byś kupił w sklepie jakeś tam borygo ,zero kamienia osadów nic jaki wlałem taki sam wyleciał i też w lecie w korku szybko szybko się grzeje to nie to ,zauważ że chłodzenie silnika jest najlepsze jak jedziesz (powietrzem),a jak auto stoi i silnik pracuje to przecież szybkość z jaką porusza się ten wiatrak niejest w stanie chłodzić silnika (np.w dłuższym korku) moim zdaniem ten wiatraczek się za wolno kręci, a jak jest zimno ( zime )jest http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif
:zeby: to jest.

#20 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 29 kwietnia 2009 - 23:27

Witam :smile:
Koledzy mam podobny problem...
W moim MB 1.8E 1991r od dwóch dni temperatura mi strasznie rosnie ... Po uruchomieniu i zostawieniu na zapalonym silniku dochodzi do 100stopni po przekroczeniu wlacza sie (dopiero po przekroczeniu 100) wlancza sie wentylator na chlodnicy.Wymienilem czujnik temperatury (ten ktory jest podlaczony do wentylatora) ale nigdy wczesniej mi sie niezagrzal do 95 a od dwoch dni jest przy dluzszym postoju na swiatlach lub korku momentalnie 100stopni termostat wydaje mi sie ok bo jak kupilem autko to go wymienialem, wiatrak tez jest ok bo sie zalancza (choc troche pozno jak dlamnie) panowie co moze byc nie tak bo ja juz nie zabardzo wiem co sie dzieje ? PS podczas jazdy temperatura jest jak najbardziej ok bo ok 80stopni. PS2 jak kupilem auto (ok 2 lat temu) to wymienilem elektromagnes przy wiatraku i bylo ok tyle ze wtedy wiatrak wogule sie niezalanczal a teraz sie zalancza tylko ze dopiero przy 100stopniach.








Podobne tematy Zwiń