Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Układ chłodzenia - wysoka temperatura



69 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 09 lutego 2009 - 21:31

Mam pytanie.Czy to prawda ,jeżeli mam zapchane szczeliny w chłodnicy i nie przechodzi przez nią powietrze ,to wiskoza może się nie załączyć? Przepraszam jeżeli robię bałagan w temacie ale mam podobne objawy w swojej :star: .Nieraz przy tych temperaturach w korku włączają mi się wentylatory od klimy awaryjnie.



#22 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 lutego 2009 - 22:11

yaba a może ty zalewasz cały zbiorniczek płynem pod sam korek i dlatego zawsze pól litra wyrzuca :star:

#23 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 lutego 2009 - 15:21

dumin napisał:

Mam pytanie.Czy to prawda ,jeżeli mam zapchane szczeliny w chłodnicy i nie przechodzi przez nią powietrze ,to wiskoza może się nie załączyć?


Tak, zapchana chłodnica utrudni załączenie wisco, gdyż wtedy ograniczony jest przepływ gorącego powietrza które ogrzewa następnie wiscozę powodując jej zblokowanie przy odpowiedniej temperaturze.

#24 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 10 lutego 2009 - 19:11

Dzięki za odpowiedź :mrgreen: Teraz wiem ,że bankowo mam do wymiany wisko.Przy okazji wymienię sobie pompę wody ,bo leży na półce i się kurzy.Pozdrawiam

#25 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 10 lutego 2009 - 19:45

dumin napisał:

Teraz wiem ,że bankowo mam do wymiany wisko.
Zastanów się sprzęgło kosztuje 300 sł
Dosyć drastyczna metoda sprawdzania czy wisco załącza wentylator.
Jak zapewne wiesz na wolnych obrotach sprzęgło wiskotyczne się ślizga i pozwala zatrzymać ręką wentylator w miejscu, jak będziesz zwiększał prędkość obrotową silnika to sprzęgło powinno spinać wentylator z kołem pasowym i w efekcie przy wyższych obrotach wentylator powinien się kręcić z prędkością obrotową koła pasowego.

#26 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 10 lutego 2009 - 20:57

Ostatnio jak zagrzał mi się do ok.100 , zrulowałem gazetę i bez problemów zatrzymałem wentylator.Mam 2 wiska w garażu, stoją w pionie ale nie wiem jak je sprawdzić czy działają.Korek mam nowy ,termostat również.Sprawdzałem otwiera się.Układ odpowietrzyłem wg.instrukcji znalezionej na forum.Chłodnica nagrzewa mi się równomiernie i góra i dół.Czujnik również sprawdziłem.Płyn wymieniłem na texaco a poprzednio jeździłem na petrygo.Przy zmianie zalałem układ miksturą prestone do czyszczenia układów chłodzenia po czym 2 razy przepłukałem wodą demineralizowaną .Tak więc niestety zostały najdroższe rzeczy do sprawdzenia.Wisko ,pompa(którą już mam i czeka na wymianę) no i chłodnica :mrgreen:

#27 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 10 lutego 2009 - 21:16

U mnie dopiero szum się robi jak włączają się wentylatory klimy,ale to chyba coś ok.110*C.

#28 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 10 lutego 2009 - 21:17

dumin napisał:

zrulowałem gazetę i bez problemów zatrzymałem wentylator
próbowałem tak zrobić w swoim gdy był zagrzany w porze letniej. Z gazety nic nie zostało :mrgreen: Możesz sprawdzić jak ciężko jest obrócić wiatrak na zimnym silniku i porównaj z tymi w garażu.

#29 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 10 lutego 2009 - 21:37

Jedno nawet jest z wentylatorem wiec będzie mniej roboty.Mam nadzieję ,że jeszcze działają.Jak wymienię to dam znać ale dopiero w niedziele.Jeszcze raz dzięki wielkie wszystkim :mrgreen: .Pozdrawiam

#30 Offline   szczurak


  • Postów: 323
  • Na forum od: 02 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 11 lutego 2009 - 20:20

panowie, podepne sie pod temat, w moim 124 2,5d prawdopodobnie padl termostat, lecz niestety nie bardzo wiem gdzie on sie znajduje, pomozecie jakims schematem albo podpowiedzia?
pozdrawiam ;)








Podobne tematy Zwiń