Mam pytanie.Czy to prawda ,jeżeli mam zapchane szczeliny w chłodnicy i nie przechodzi przez nią powietrze ,to wiskoza może się nie załączyć? Przepraszam jeżeli robię bałagan w temacie ale mam podobne objawy w swojej .Nieraz przy tych temperaturach w korku włączają mi się wentylatory od klimy awaryjnie.
0
69 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 09 lutego 2009 - 21:31
#22
Napisano 09 lutego 2009 - 22:11
yaba a może ty zalewasz cały zbiorniczek płynem pod sam korek i dlatego zawsze pól litra wyrzuca
#23
Napisano 10 lutego 2009 - 15:21
dumin napisał:
Mam pytanie.Czy to prawda ,jeżeli mam zapchane szczeliny w chłodnicy i nie przechodzi przez nią powietrze ,to wiskoza może się nie załączyć?
Tak, zapchana chłodnica utrudni załączenie wisco, gdyż wtedy ograniczony jest przepływ gorącego powietrza które ogrzewa następnie wiscozę powodując jej zblokowanie przy odpowiedniej temperaturze.
#24
Napisano 10 lutego 2009 - 19:11
Dzięki za odpowiedź Teraz wiem ,że bankowo mam do wymiany wisko.Przy okazji wymienię sobie pompę wody ,bo leży na półce i się kurzy.Pozdrawiam
#25
Napisano 10 lutego 2009 - 19:45
dumin napisał:
Teraz wiem ,że bankowo mam do wymiany wisko.
Dosyć drastyczna metoda sprawdzania czy wisco załącza wentylator.
Jak zapewne wiesz na wolnych obrotach sprzęgło wiskotyczne się ślizga i pozwala zatrzymać ręką wentylator w miejscu, jak będziesz zwiększał prędkość obrotową silnika to sprzęgło powinno spinać wentylator z kołem pasowym i w efekcie przy wyższych obrotach wentylator powinien się kręcić z prędkością obrotową koła pasowego.
#26
Napisano 10 lutego 2009 - 20:57
Ostatnio jak zagrzał mi się do ok.100 , zrulowałem gazetę i bez problemów zatrzymałem wentylator.Mam 2 wiska w garażu, stoją w pionie ale nie wiem jak je sprawdzić czy działają.Korek mam nowy ,termostat również.Sprawdzałem otwiera się.Układ odpowietrzyłem wg.instrukcji znalezionej na forum.Chłodnica nagrzewa mi się równomiernie i góra i dół.Czujnik również sprawdziłem.Płyn wymieniłem na texaco a poprzednio jeździłem na petrygo.Przy zmianie zalałem układ miksturą prestone do czyszczenia układów chłodzenia po czym 2 razy przepłukałem wodą demineralizowaną .Tak więc niestety zostały najdroższe rzeczy do sprawdzenia.Wisko ,pompa(którą już mam i czeka na wymianę) no i chłodnica
#27
Napisano 10 lutego 2009 - 21:16
U mnie dopiero szum się robi jak włączają się wentylatory klimy,ale to chyba coś ok.110*C.
#28
Napisano 10 lutego 2009 - 21:17
dumin napisał:
zrulowałem gazetę i bez problemów zatrzymałem wentylator
#29
Napisano 10 lutego 2009 - 21:37
Jedno nawet jest z wentylatorem wiec będzie mniej roboty.Mam nadzieję ,że jeszcze działają.Jak wymienię to dam znać ale dopiero w niedziele.Jeszcze raz dzięki wielkie wszystkim .Pozdrawiam
#30
Napisano 11 lutego 2009 - 20:20
panowie, podepne sie pod temat, w moim 124 2,5d prawdopodobnie padl termostat, lecz niestety nie bardzo wiem gdzie on sie znajduje, pomozecie jakims schematem albo podpowiedzia?
pozdrawiam
pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | eMBek |
|
|
|
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|