Podpinam
Grzeje mi sie Wiatraka nie chodzi węże od chłodnicy są gorące
co to może być ?
0
69 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 30 kwietnia 2010 - 06:05
#42
Napisano 04 maja 2010 - 19:16
witam wszystkich bardzo serdecznie
Przy mojej pszczółce nie zalancza sie wetylator plyn chlodniczy paruje temperatuta 85-100 stopni .Gdy wlacze nawiew na cieply temperatura spada do 85 stopni ,ostatnio cos mnie tknelo i zakrecilem wentylatorem zasuwa jak szalony moim zdaniem nie powinno tak byc prosze o rady z gory dziekuje
Przy mojej pszczółce nie zalancza sie wetylator plyn chlodniczy paruje temperatuta 85-100 stopni .Gdy wlacze nawiew na cieply temperatura spada do 85 stopni ,ostatnio cos mnie tknelo i zakrecilem wentylatorem zasuwa jak szalony moim zdaniem nie powinno tak byc prosze o rady z gory dziekuje
#43
Napisano 26 maja 2010 - 21:39
Panowie mam pytanie ostatnio zaobserwowałem podwyższoną temperaturę jeżdżąc po mieście w swojej czy jest się czym martwić (szykować się do wymiany) czy to jest normalna/dopuszczalna temperatura pracy? Dodam jeszcze że jeździłem z włączoną klimą.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#44
Napisano 26 maja 2010 - 21:59
patson - na mój gust masz idelaną temperaturę. Nie rozumiem skąd jakieś obawy?
#45 Gość__
Napisano 26 maja 2010 - 22:26
Może chodzi o to, że wcześniej była niższa(w chłodniejsze dni). Wówczas faktycznie może być problem z układem chodzenia, bo taka temperatura jak na zdjęciu jest w zgodzie z normą -w ciepłe dni w mieście może być też wyraźnie wyższa, lecz niższa po kilku-kilkunastu kilometrach miejskich jazd oznacza "źle się dzieje w państwie duńskim". Może świadczyć o np. niedomykaniu się termostatu.
Bo ta "górny brzuszek ósemki" jest po prostu prawidłowa, nie powinna być po rozgrzaniu silnika niższa, może być okresowo wyższa, pod warunkiem, że wróci do normy np. po wyjechaniu z korka, czy poza miasto ogólnie. Zimą auto nagrzeje się wolniej -latem szybciej, lecz wynikowa temperatura winna być taka sama z odchyłką pomijalną o ile istniejącą.
Bo ta "górny brzuszek ósemki" jest po prostu prawidłowa, nie powinna być po rozgrzaniu silnika niższa, może być okresowo wyższa, pod warunkiem, że wróci do normy np. po wyjechaniu z korka, czy poza miasto ogólnie. Zimą auto nagrzeje się wolniej -latem szybciej, lecz wynikowa temperatura winna być taka sama z odchyłką pomijalną o ile istniejącą.
#46
Napisano 28 maja 2010 - 16:59
U mnie po odpaleniu silnika temperatura powoli rośnie aż osiągnie wartość Tx z rysunku patsona. Dziwi mnie jedynie jedna sprawa, otóż nawet gdy stoję w korku temperatura nie skacze powyżej Tx. Jak jest u Was? Możliwe że strzałka przemieszcza się w górę ale to jest ledwie widoczne. Nigdy nie zaobserwowałem żeby strzałka wskoczyła na kreskę ponad tą os 80 st czy to korek, czy ostrzejsza jazda. W zime trzyma 85.
#47
Napisano 22 czerwca 2010 - 23:47
patson napisał:
Panowie mam pytanie ostatnio zaobserwowałem podwyższoną temperaturę jeżdżąc po mieście w swojej czy jest się czym martwić (szykować się do wymiany) czy to jest normalna/dopuszczalna temperatura pracy? Dodam jeszcze że jeździłem z włączoną klimą.
...to ja też się podczepię pod temat. Dziś jadąc przez miasto Warszawa (wiadomo jakie korki) swobodnie miałem temperaturę jak kolegi powyżej "górny brzuszek ósemki". Natomiast jak stanąłem w korku i włączyłem klimatyzację (na zewnątrz było około 28-30 C) to za jakiś czas skoczyła mi temperatura chwilowo nawet pod 120 stopni !!! ....potem opadła. Czy to normalne ? Proszę o radę.
#48
Napisano 23 czerwca 2010 - 11:55
Pomoże ktoś....??? :?
#49
Napisano 23 czerwca 2010 - 12:31
sobi, nastąpi mała wyliczanka
1. Stan płynu chłodniczego
2. Przy uruchomionym silniku sprawdź temperaturę węży od chłodnicy (jeżeli górny jest ciepły a dolny zimny bankowo masz uszkodzony termostat.
3. Jeżeli wyeliminowałeś dwa wcześniejsze punkty odpal silnik i sprawdź przy odkręconym korku czy nie wyrzuca płynu z zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (powód uszkodzona uszczelka pod głowicą)
4. Uszkodzone visco
5. Zakamieniona chłodnica lub zanieczyszczone lamelki w chłodnicy (zdemontować i przepłukać wodą pod ciśnieniem z kranu)
6.Uszkodzony czujnik tempreatury
7. Nic mi nie przychodzi więcej do głowy
1. Stan płynu chłodniczego
2. Przy uruchomionym silniku sprawdź temperaturę węży od chłodnicy (jeżeli górny jest ciepły a dolny zimny bankowo masz uszkodzony termostat.
3. Jeżeli wyeliminowałeś dwa wcześniejsze punkty odpal silnik i sprawdź przy odkręconym korku czy nie wyrzuca płynu z zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (powód uszkodzona uszczelka pod głowicą)
4. Uszkodzone visco
5. Zakamieniona chłodnica lub zanieczyszczone lamelki w chłodnicy (zdemontować i przepłukać wodą pod ciśnieniem z kranu)
6.Uszkodzony czujnik tempreatury
7. Nic mi nie przychodzi więcej do głowy
#50
Napisano 13 marca 2011 - 21:11
No ja trochę odświeżę...sprawa dotyczy w124 200D
Zakupiłem autko z padniętym termostatem i nieszczelnym korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Oba elementy zostały wymienione, a autko zalane nowym płynem. Aktualnie temperatura pracy silnika utrzymuje się na poziomie i stoi na nim raczej "sztywno". W trakcie nagrzewania silnika wskazówka zatrzymuje się na chwilę w pozycji prawidłowej temperatury, po czym rośnie do w/w wskazania.
Wydaje mi się, że taka temperatura utrzymywana non stop jest zbyt wysoka.
P.S. Dziś w trasie (prawie cały czas 100-120km/h) po wrzuceniu na luz tmp. wskoczyła ponad "białą kreskę bez oznaczenia tmp." na grubość wskazówki i po chwili spadła do w/w, ale to chyba normalne po "przegonieniu". Później starałem się zwalniać na biegu, co by pompa pracowała adekwatnie do obrotów silnika. Dodam, że auto ma wszystkie osłony (silnik, skrzynia, boczne wloty "z termostatem na sprężynkę").
Zakupiłem autko z padniętym termostatem i nieszczelnym korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Oba elementy zostały wymienione, a autko zalane nowym płynem. Aktualnie temperatura pracy silnika utrzymuje się na poziomie i stoi na nim raczej "sztywno". W trakcie nagrzewania silnika wskazówka zatrzymuje się na chwilę w pozycji prawidłowej temperatury, po czym rośnie do w/w wskazania.
Wydaje mi się, że taka temperatura utrzymywana non stop jest zbyt wysoka.
P.S. Dziś w trasie (prawie cały czas 100-120km/h) po wrzuceniu na luz tmp. wskoczyła ponad "białą kreskę bez oznaczenia tmp." na grubość wskazówki i po chwili spadła do w/w, ale to chyba normalne po "przegonieniu". Później starałem się zwalniać na biegu, co by pompa pracowała adekwatnie do obrotów silnika. Dodam, że auto ma wszystkie osłony (silnik, skrzynia, boczne wloty "z termostatem na sprężynkę").
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | eMBek |
|
|
|
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|