Jo. Dla 201 temp włączenia wiatraka 98-102 stopnie, wyłączenia 93-98
to chyba ten sam silnik.
Temp początku otwarcia termostatu 85st pełne 100st
moim zdaniem ten chwilowy skok to tylko opóźnienie zadziałnia.
0
69 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 14 marca 2011 - 09:46
#52
Napisano 14 marca 2011 - 10:55
Lord Zekanda napisał:
ten chwilowy skok to tylko opóźnienie zadziałnia.
#53
Napisano 14 marca 2011 - 10:58
Termostat na 100% masz odpowiedni do tego silnika? Taka mała róznica często wynika z nieodpowiedniego termostatu. Wskaźnik temperatury jest sprawny? Nie skacze?
#54
Napisano 14 marca 2011 - 11:15
piotrek.m5, wskaźnik nie skacze działa płynnie, termostat był dobierany z katalogu po modelu silnika i roczniku (601.912, '90)
P.S. Dodam jeszcze, że przez pomyłkę (szukając termostatu ) zdjąłem obudowę przykręconą do górnej części bloku (górny wąż), więc może coś z zapowietrzeniem . Nigdzie jednak nie mogę znaleźć tematu odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia w om601.
P.S. Dodam jeszcze, że przez pomyłkę (szukając termostatu ) zdjąłem obudowę przykręconą do górnej części bloku (górny wąż), więc może coś z zapowietrzeniem . Nigdzie jednak nie mogę znaleźć tematu odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia w om601.
#55
Napisano 14 marca 2011 - 12:09
Ogrzewanie na full i jazda - sam sie odpowietrzy. Pamiętaj żeby dolać płynu
#56
Napisano 08 kwietnia 2011 - 08:45
piotrek.m5, zrobiłem tak jak kazałeś i teraz wygląda to tak. Przy spokojnej, dziadkowej jeździe wskazówka stoi dokładnie na środku przedziału temperatury, czyli idealnie . Niestety przy moim ulubionym miejskim stylu jazdy (bardzo żwawy jak na om601), tmp. podnosi się do wskazania z mojego pierwszego postu. Na postoju po ok 1min. opada na środek. Na trasie wygląda tak - od 100km/h wskazówka na środku, powyżej 100km/h leci w górę na 3/4. Czy to może być wina wydajności pompy cieczy chłodzącej?
#57
Napisano 02 grudnia 2011 - 15:56
Dziś w jednym z serwisów kupiłem termostat firmy Wahler. Zapłaciłem 50zł mimo iż w Inter Carsie - bo tam się ten serwis zaopatruje - kosztował 64zł 30gr. Myślę że to dobra cena. Druga sprawa to jaka wreszcie jest prawidłowa temperatura otwarcia termostatu? Na moim - dobranym z katalogu - jest napisane 85 st. C a na forum widziałem skan z książki w której pokazany był termostat o temp. otwarcia 80 st. C. Która temp. jest prawidłowa? Różnica niewielka ale chciałbym wiedzieć.
Michał Łódź Dzięki za odpowiedź
Michał Łódź Dzięki za odpowiedź
#58
Napisano 02 grudnia 2011 - 16:01
W zależności klimatu w jakim auto jest używane. Jeśli chodzi o nasze warunki 85st.C jest super
#59
Napisano 11 kwietnia 2015 - 21:08
Panowie, prosze o pomoc. Wiem ze bylo sporo tematow na ten temat, jednak nie udalo mi sie znalezc nic pasujacego do mojego przypadku. Otoz mam silnik M102.963. I jest to o tyle dziwne ze po wymianie silnika, normalnie jadac w trasie raz sie grzeje, a raz nie. Tzn. niekiedy mam ladna temperature stala 85 stopni, czasami jest to ok 100 stopni przy normalnej jezdzie ok 100 km na godzine, a zdazylo sie raz i tak, ze powoli zblizalo sie do 120 stopni i musialem stanac i poczekac az silnik ostygnie (wszystko mierzone na odlegosci maks 10 km, na wieksze trasy sie nim narazie nie wybieram). Na postoju sprawa wyglada gorzej, co zreszta logiczne. Za kazdym razem na postoju zbliza sie do tych 120 stopni, czyli czerwonej kreseczki (gasze silnik albo cos przy ok 110 i tak, jak dojdzie do takiego zagrzania.) Dzisiaj odkamienilem chlodnice i caly uklad, chlodnica okzazala sie mocno zakamieniona. I teraz typowo dzisiejsze proby. Przed tym czynem chlodnica byla caly czas zimna, po zabiegu raz jest ciepla raz nie, nie ma to znaczenia na grzanie sie silnika. Wiatrak chodzi ladnie, tak jak powinien. Po zabiegu silnik wolniej sie nagrzewa do granicznej wartosci, jednak to robi. Przy trzymaniu go na ok 2,5-3 tys obrotow tempretura spada do tych ok 90 stopni i taka sie utrzymuje poki obroty sa wieksze. Wiele osob pewnie poda jako przyczyne, uszczelke pod glowica. Jednak to wlasnie przez uszczelke silnik wymienialem, teraz ogrzewanie dziala dosc dobrze, a jego brak jest jednym z objawow walnietej uszczelki. No i dosc wazny argument, juz z nowym silnikiem bylem na przegladzie, robioc wczesniej ok. 100 km na tym silniku, i spaliny (rozne tam te zanieczyszczenia itp) wyszly bardzo dobrze. Sporo ponizej wartosci maksymalnych, dopuszczalnych. Wiec i to, kaze mi watpic w uszczelke jako przyczyne. Aha, i bym zapomnial, termostat dziala, sprawdzany. I tu wlasnie kolejne podpunkt, weze idace do\od chlodnicy, raz jest tylko jeden goracy, drugi zmny, a raz obydwa sa gorace.
#60
Napisano 11 kwietnia 2015 - 21:25
- pompa wody
- termostat
- chłodnica
- czujnik temperatury
- korek w zbiorniczku
Praktycznie to są jedyne możliwości defektu układu chłodzenia w Mercedesie.
- termostat
- chłodnica
- czujnik temperatury
- korek w zbiorniczku
Praktycznie to są jedyne możliwości defektu układu chłodzenia w Mercedesie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W201] Przedmuchy, ciśnienie w układzie chłodzenia, nierówna praca 2.0 gaźnik 105KM |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | eMBek |
|
|
|
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|