Skocz do zawartości




- - - - -

optymalne ustawienie korektora oktanowego dla LPG


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 14 czerwca 2009 - 15:57

Czy wie ktos jak optymalnie ustawic korektor oktanowy dla jazdy na gazie ???
Mialem go w pozycji N. Przestawilem w pozycje S i silnik ladniej odpala i lepiej wkreca sie na obroty. Przestawilem wiec jeszcze nieco dalej i mam wrazenie ze jest jeszcze lepiej.
Czy macie jakies swoje doswiadczenia z tym zwiazane ??? Czy moga byc jakies ujemne skutki jazdy na zbyt wyprzedzonym zaplonie ???



#2 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 14 czerwca 2009 - 20:03

Na gazie żeczywiście lepiej by był wyprzedzony zapłon. Gaz ma średnio 110 oktanów i spala się wolniej wiec wcześniejszy zapłon poprawia jego właściwosci. Co jednak kiedy przełączysz nabenzynę. Jeździsz na 95 i zbyt wczesny zapłon będzie powodował spalanie stukowe.

#3 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 14 czerwca 2009 - 20:11

Nie jezdze na benzynie. (wogole)

#4 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 czerwca 2009 - 15:24

kamilesp napisał:

Przestawilem wiec jeszcze nieco dalej

Czyli na co ustawiłeś? (jaką cyfrę)

kaper napisał:

Co jednak kiedy przełączysz nabenzynę. Jeździsz na 95 i zbyt wczesny zapłon będzie powodował spalanie stukowe.

Jeżeli ten przełącznik to taki zwyczajny przełącznik on/off to można by się pokusić o drobną modyfikację za pomocą przekaźników, na załączonym LPG tuningowe ustawienie, na PB normalne.

#5 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 15 czerwca 2009 - 19:46

Jest tam polozenie N dalej GWIAZDA, potem S, a ja dalem na "zabek" dalej od S. Jezdzi swietnie... wiec chyba tak zostawie.

Chcialbym w tym temacie poruszyc jeszcze kwestie zaworu powietrza dodatkowego.
Nie moge zobie dac z tym rady. Sam zawor dziala OK, ale od odpalenia silnika... caly czas na kotce jest napiecie 12 V i zawor jest na maksa uchylony. Dodam ze stycznik dziala dobrze, bezpiecznik w srebrnym przekazniku tez OK.
Czy ktos ma jakies pomysly co moze byc nie tak ???

#6 Offline   prodoom


  • Postów: 67
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 16 czerwca 2009 - 14:11

Dołączę się..
Czy to chodzi o takie pokrętło z cyferkami i literami n,s ?
Ja mam takie dwa...jedno pod szybą za akumulatorem..a drugie po prawej stronie blisko filtra.
Te pod szybą mam zaplombowane w pozycji "S"
Po co to jest ustrojstwo?

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 16 czerwca 2009 - 15:56

prodoom napisał:

Te pod szybą mam zaplombowane w pozycji "S"
Tak bo tego się nie rusza - jak kręcić to tym drugim.

prodoom napisał:

Po co to jest ustrojstwo?
Reguluje kąt ustawienia zapłonu - N jest dla paliwa niskooktanowego, S dla paliwa jakie aktualnie się stosuje, wartości pośrednie to takie wynalazki "na wszelki wypadek" - każdej z tych wartości jest przypisany kąt. Skrócona instrukcja obsługi tego ustrojstwa w W201 jest naklejona na przednim pasie z prawej strony (patrząc od przodu auta), czyli podobnie powinno być w W124...

A tak poza tym to radzę szukać na przyszłość, bo o tym już było. :roll:

#8 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 17 czerwca 2009 - 23:31

Jeśli chodzi o szczegóły to na tym forum nie było dokładnej odpowiedzi jak ustawić wyprzedzenie zapłonu. Było tylko w dwóch czy trzech postach zapytanie i próba odpowiedzi a cała reszta to ot.

Ustawienie na lpg bardzo mocno zależy od ustawienia lpg.
Jak ktoś ma ustawioną ubogą to może zacząć od "S" potem przestawiać w kierunku "N"
Bogata z kolei to "S" i "3" a czasem nawet "2" ale to już na wysokich kiepsko ciągnie.

Z blosem i bogatym dołem będzie jednak trochę problemu. Da się ustawić aby mniej więcej od 3krpm było dobrze to na "dole" będzie jednak mułowaty.

Ja jeżdżę na "3" ale sprawdziłem wszystkie opcje i ta w moim odczuciu jest najlepsza.
W moim odczuciu S,3,2,1 bardzo mało wpływa na wyprzedzenie na wolnych obrotach - różnicę widać dopiero na wysokich przy dużym obciążeniu silnika(np na obwodnicy).

#9 Offline   pycho4


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 kwi 2009
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 21 czerwca 2009 - 10:03

Czy przestawienie tego pokrętła wymaga jakiegoś cudownego sposobu bo wczoraj pomimo odgięcia dwóch plastikowych 'zabazpieczeń' nie mogłem tego obrócić w żadną strone.Pozdrawiam :)

#10 Offline   kamilesp


  • Postów: 80
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski

Napisano 21 czerwca 2009 - 18:14

trzaba wycignac do gory i dopiero obracac :D








Podobne tematy Zwiń