Czy wie ktos jak optymalnie ustawic korektor oktanowy dla jazdy na gazie ???
Mialem go w pozycji N. Przestawilem w pozycje S i silnik ladniej odpala i lepiej wkreca sie na obroty. Przestawilem wiec jeszcze nieco dalej i mam wrazenie ze jest jeszcze lepiej.
Czy macie jakies swoje doswiadczenia z tym zwiazane ??? Czy moga byc jakies ujemne skutki jazdy na zbyt wyprzedzonym zaplonie ???
0
optymalne ustawienie korektora oktanowego dla LPG
Rozpoczęty przez kamilesp, cze 14 2009 15:57
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 czerwca 2009 - 15:57
#2
Napisano 14 czerwca 2009 - 20:03
Na gazie żeczywiście lepiej by był wyprzedzony zapłon. Gaz ma średnio 110 oktanów i spala się wolniej wiec wcześniejszy zapłon poprawia jego właściwosci. Co jednak kiedy przełączysz nabenzynę. Jeździsz na 95 i zbyt wczesny zapłon będzie powodował spalanie stukowe.
#3
Napisano 14 czerwca 2009 - 20:11
Nie jezdze na benzynie. (wogole)
#4
Napisano 15 czerwca 2009 - 15:24
kamilesp napisał:
Przestawilem wiec jeszcze nieco dalej
Czyli na co ustawiłeś? (jaką cyfrę)
kaper napisał:
Co jednak kiedy przełączysz nabenzynę. Jeździsz na 95 i zbyt wczesny zapłon będzie powodował spalanie stukowe.
Jeżeli ten przełącznik to taki zwyczajny przełącznik on/off to można by się pokusić o drobną modyfikację za pomocą przekaźników, na załączonym LPG tuningowe ustawienie, na PB normalne.
#5
Napisano 15 czerwca 2009 - 19:46
Jest tam polozenie N dalej GWIAZDA, potem S, a ja dalem na "zabek" dalej od S. Jezdzi swietnie... wiec chyba tak zostawie.
Chcialbym w tym temacie poruszyc jeszcze kwestie zaworu powietrza dodatkowego.
Nie moge zobie dac z tym rady. Sam zawor dziala OK, ale od odpalenia silnika... caly czas na kotce jest napiecie 12 V i zawor jest na maksa uchylony. Dodam ze stycznik dziala dobrze, bezpiecznik w srebrnym przekazniku tez OK.
Czy ktos ma jakies pomysly co moze byc nie tak ???
Chcialbym w tym temacie poruszyc jeszcze kwestie zaworu powietrza dodatkowego.
Nie moge zobie dac z tym rady. Sam zawor dziala OK, ale od odpalenia silnika... caly czas na kotce jest napiecie 12 V i zawor jest na maksa uchylony. Dodam ze stycznik dziala dobrze, bezpiecznik w srebrnym przekazniku tez OK.
Czy ktos ma jakies pomysly co moze byc nie tak ???
#6
Napisano 16 czerwca 2009 - 14:11
Dołączę się..
Czy to chodzi o takie pokrętło z cyferkami i literami n,s ?
Ja mam takie dwa...jedno pod szybą za akumulatorem..a drugie po prawej stronie blisko filtra.
Te pod szybą mam zaplombowane w pozycji "S"
Po co to jest ustrojstwo?
Czy to chodzi o takie pokrętło z cyferkami i literami n,s ?
Ja mam takie dwa...jedno pod szybą za akumulatorem..a drugie po prawej stronie blisko filtra.
Te pod szybą mam zaplombowane w pozycji "S"
Po co to jest ustrojstwo?
#7
Napisano 16 czerwca 2009 - 15:56
prodoom napisał:
Te pod szybą mam zaplombowane w pozycji "S"
prodoom napisał:
Po co to jest ustrojstwo?
A tak poza tym to radzę szukać na przyszłość, bo o tym już było. :roll:
#8
Napisano 17 czerwca 2009 - 23:31
Jeśli chodzi o szczegóły to na tym forum nie było dokładnej odpowiedzi jak ustawić wyprzedzenie zapłonu. Było tylko w dwóch czy trzech postach zapytanie i próba odpowiedzi a cała reszta to ot.
Ustawienie na lpg bardzo mocno zależy od ustawienia lpg.
Jak ktoś ma ustawioną ubogą to może zacząć od "S" potem przestawiać w kierunku "N"
Bogata z kolei to "S" i "3" a czasem nawet "2" ale to już na wysokich kiepsko ciągnie.
Z blosem i bogatym dołem będzie jednak trochę problemu. Da się ustawić aby mniej więcej od 3krpm było dobrze to na "dole" będzie jednak mułowaty.
Ja jeżdżę na "3" ale sprawdziłem wszystkie opcje i ta w moim odczuciu jest najlepsza.
W moim odczuciu S,3,2,1 bardzo mało wpływa na wyprzedzenie na wolnych obrotach - różnicę widać dopiero na wysokich przy dużym obciążeniu silnika(np na obwodnicy).
Ustawienie na lpg bardzo mocno zależy od ustawienia lpg.
Jak ktoś ma ustawioną ubogą to może zacząć od "S" potem przestawiać w kierunku "N"
Bogata z kolei to "S" i "3" a czasem nawet "2" ale to już na wysokich kiepsko ciągnie.
Z blosem i bogatym dołem będzie jednak trochę problemu. Da się ustawić aby mniej więcej od 3krpm było dobrze to na "dole" będzie jednak mułowaty.
Ja jeżdżę na "3" ale sprawdziłem wszystkie opcje i ta w moim odczuciu jest najlepsza.
W moim odczuciu S,3,2,1 bardzo mało wpływa na wyprzedzenie na wolnych obrotach - różnicę widać dopiero na wysokich przy dużym obciążeniu silnika(np na obwodnicy).
#9
Napisano 21 czerwca 2009 - 10:03
Czy przestawienie tego pokrętła wymaga jakiegoś cudownego sposobu bo wczoraj pomimo odgięcia dwóch plastikowych 'zabazpieczeń' nie mogłem tego obrócić w żadną strone.Pozdrawiam
#10
Napisano 21 czerwca 2009 - 18:14
trzaba wycignac do gory i dopiero obracac
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[W201] Ustawienie świateł przeciwmgłowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w124] Elektryczny szyberdach - ustawienie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ascorp |
|
||
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|