Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Stuki silnika


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 06 sierpnia 2009 - 15:06

No tez mnie to dziwi bardzo,gdzieś jest wajcha.czyli coś pomajstrowali ,ale co mogli zrobić nie tak z wtryskiwaczami żeby tak napier.....ło?Dzwoniłem przed chwila do rzeczoznawcy,powiedział że są zbiegi okoliczności to to ja wiem bez niego ale mnie się w to wierzyć nie chce że silnik szlag trafił akurat wtedy.Radzi zabrać auto do innego warsztatu wyjąć silnik i on przyjedzie i stwierdzi przyczynę awarii.Tylko że jak wyjmę auto od tych.... to juz nic nie wskóram jeśli wyjdzie ich wina.

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 19:20 ]
teraz dzwoniłem do mądrego mechanika o którym zapomniałem,stwierdził że mimo dużego doświadczenia nie słyszał żeby w 300D pękł wał.Sugeruje że mogło im coś wpaść w cylinder bo zdejmowali kolektor,to się wydaje możliwe.

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 16:06 ]
No i sie wyjasniło,rano troche pokrzyczałem o niekompetencji i przed chwilą odebrałem telefon z warsztatu że to jednak ich wina.Okazało się że wpadła podkładka do cylindra,tłok do wymiany,znowu szlag mnie trafia ale przynajmniej wszystko na ich koszt.Jak sie zakończy opowiem mam nadzieje wkrotce.



#12 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2009 - 17:03

bobak40 napisał:

wpadła podkładka do cylindra,tłok do wymiany
no to i cyliner do wymiany :).

bobak40 napisał:

troche pokrzyczałem o niekompetencji i (...) to jednak ich wina
rece opadaja :) Dobrze, ze "stanelo na Twoim".

#13 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 07 sierpnia 2009 - 08:25

Dzis rano oglądałem cylinder i głowicę z wielkim szkłem powiększającym,cylinder nie ruszony.Głowica na szczęście ma tylko małe odwzorowanie tej podkładki ale obok zaworów które są nie ruszone,więc myślę że może zostać.Zarzekają się że do wtorku będzie zrobiony,zobaczymy.

Ale wkurza mnie to że i tak twierdzą że powinno być 6 podkładek a było 7,więc 1 nie zauważyli bo ja ktoś tam przed nimi zostawił,zdjęli 6 ,1 została no to se wpadła. :P

Bosch Diesel Serwis Adamczyk,Piekary Śl.No comments.

#14 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 sierpnia 2009 - 21:03

I jeszcze, czy korbowód sie nie wygł...?

#15 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2009 - 21:25

Wątpie. Od podkładki?

#16 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 sierpnia 2009 - 21:34

Podkładka się nie spręża ;-) i może nastąpić zgięcie korbowodu, trzeba sprawdzić. Inaczej tłok może chodzić kantem i nic dobrego z tego nie wyniknie. Pytanie czy będą potrafili to sprawdzić. Ja bym dla spokoju sumienia wymienił cały ten korbowód z panewką - koszty nie są wielkie jeśli kupuje sie ze złomowanego sprawnego silnika (panewka nowa).

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2009 - 07:18

Ale jest na tyle cienka i mała że mogła częściowo wcisnąć się w głowicę i tłok. Zresztą zostaje przestrzeń nad tłokiem w GMP. Ja stawiam że nic sie nie stało

#18 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 08 sierpnia 2009 - 07:46

Niestety od podkładki,jest odbita kilkukrotnie na gładzi głowicy jak moneta w prasie i tłok jest uszczerbiony.
Zrobiłem zdjęcia ale mój umysł jest za ciasny żeby się nauczyć je wklejać niestety.O korbie nie pomyślałem.wszystko wyjdzie jak poskładają i odpalą.

#19 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2009 - 11:13

bobak40, jak juz bedzie wszystko i tak rozebrane to niech sprawdza od razu - i oczywiscie za wymiane zniszczonych elementow nie placisz ANI zlotowki. Spartolili to niech doprowadza do takie stanu jak byl przed ich "zabiegami" :zeby:

#20 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 13 sierpnia 2009 - 16:27

Sprawa na dzis wygląda tak,był rzeczoznawca zrobił zdjęcia,przygotował ekspertyzę,jutro ją otrzymam.Powiedział mi przez telefon że można dokonac naprawy wymieniając zespół tlok,panewki pierścienie plan głowicy i będzie dobrze.Za ekspertyzę 300zł,może byc.A gość załapany bo przyjechał S400 rok 2001.Ale najpierw zaproponowali mi w warsztacie remont silnika minus koszt części uszkodzonych z ich winy tj.2200zł tak że zostałoby mi tylko do zaplaty 6200zł!Serdecznie podziękowałem za taka opcję.Zresztą na allegro znalazłem NOWY silnik (skąd ma?)za 9900zł!!wiec jaki sens.No to skladają wg. pierwszych ustaleń.Dam opis co sie dzieje jak coś już będzie wiadomo.








Podobne tematy Zwiń