Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Naprawa/wymiana pompy wspomagania.



81 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 12 stycznia 2017 - 17:29

Tu jest w porządku,poza tym ten pisk występuje chwilowo i zaraz zanika. Zaczyna się rano na zimnym rozruchu i trwa pare sekund,albo przy skrajnych położeniach kierownicy,czyli przy największych obciążeniach pompy.



#72 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2017 - 17:56

Paski nienawidzą oleju, smaru myles pasek moze stracił swoje właściwości smarne. Zdejmij powyginaj pasek i zobacz czy nie spekany.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#73 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 12 stycznia 2017 - 17:58

Dasz nowy pasek i będzie miodzio, no chyba że nie będzie ;)

#74 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 12 stycznia 2017 - 18:09

W porządku,na dniach założe nowy pasek,bo koszt jest niewielki i dam znać. Dzięki za podjęcie tematu!

#75 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 stycznia 2017 - 18:23

Jacek335, jak piszczy to kończy się pompa ,lub napinacz ,wymiana paska nic nie pomoże.

#76 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 12 stycznia 2017 - 18:35

Napinacz jest nowy,pompa jeszcze dwa dni temu nie wydawała żadnego dźwięku i nagle po wymianie uszczelnień by się skończyła? Wszystko dookoła było w oleju od wspomagania,pasek może być dobrym tropem-mam nadzieję.

#77 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 13 stycznia 2017 - 15:45

Popsikaj pasek olejem silikonowym...jeżeli pomoże masz odpowiedź, w najgorszym razie nic się nie stanie....ja tą operacje przeprowadzam 2-3 razy w roku jak się zaczyna pasek odzywać....przeważnie jak zimniej jest...popsikam na pracującym silniku i spokój na pare miesięcy ;)

#78 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 16 stycznia 2017 - 20:45

Witam ponownie,chciałem dać znać jak rozwinęła się sytuacja. Wczoraj obmyłem wszystkie koła preparatem do czyszczenia hamulców i założyłem nowy pasek- cisza :smoke: Podejrzewam,że pasek po kontakcie z olejem (dosyć obfitym) stracił swoje właściwości i po prostu na dużym obciążeniu ślizgał się. Mylące było to że odgłosy pochodziły tak jakby z pompy wspomagania i że pisk zaczął się zaraz po uszczelnieniu pompy. Ostatecznie winny pasek,po temacie.

Pozdrawiam,dziękuje za wszystkie sugestie.

#79 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 25 lipca 2018 - 06:44

Witam. Odświeżam.
O naprawie pompy troszkę tu napisane ale mało o wymianie. Pękły mi mocowania pompy. Wymieniona " kiwaczka" i amortyzator napinacza. Druga taka sama pompa zakupiona. Przymierzam się do transplantacji. Pompa tandem( czyli z pompą nivo). O ile z niezapowietrzeniem pompy od wspomagania sobie poradzę( jest mnóstwo poradników) tak nie wiem co zrobić z pompą od NIVO. Po przeszczepie po prostu podłączyć przewody i jazda czy jakoś zalać wstępnie czy jak? Na stronce w124-zone znalazłem instrukcje ale piszą tylko żeby spuszczać płyn z pompy nivo oddzielnie. Z góry dzięki za info.

#80 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2021 - 17:27

Stuka coś metalicznie w pompie wspomagania. Myślałem że to coś stuka w pompie paliwa, ale ścignąłem pasek i ewidentnie pompa wspomagania w środku. Stuka tylko jak kręcę zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a jak kręcę w drugą stronę to jest cisza. Mam pompę 110 bar. Czy można kupować inną używkę np. 65 lub 95 bar?
A może kupić nowy zamiennik? Tylko, że oni podają że pasuje do każdej wersji, a nie podają ile pompa daje bar.
https://allegro.pl/o...-500-9363498305

Użytkownik rzel edytował ten post 19 kwietnia 2021 - 17:28









Podobne tematy Zwiń