Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Naprawa/wymiana pompy wspomagania.



81 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dżejo1987


  • Postów: 62
  • Na forum od: 12 sie 2009
  • Miejscowość: Siemiatycze

Napisano 12 sierpnia 2009 - 10:07

Witam.Posiadam mercedesa 2.0D z 1990r.Problem mam taki,ze spod silnika mam zachlapany olejem http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/kwasny.GIF Mechanik stwierdzil,ze to przez pompe wspomagania (na zimnym silniku przy pompie piszczy). Mam pytanie,czy moze ktos wie,czy jest mozliwosc naprawic pompe? Czy orientujecie sie w cenie nowej pompy?Dodam,ze skad olej leci nie widac :cry: A moze to nie pompa? Z gory dziekuje Wam za odpowiedz http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/pad.gif



#2 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2009 - 10:33

Mechanik powinien dostać :hmm: bo co ma spód silnika z pompą wspomagania która jest na górze i w zasadzie wisi w powietrzu, więc jak bardzo by ciekła to kapało by raczej na dolną osłonę silnika. Poza tym przy dużym wycieku widział byś że ubywa sporo płynu z pompy. Wsadź rękę pod obudowę pompy i jak będzie wyciek to napewno rękę wyjmiesz mokrą.
Co do spodu silnika zachlapanego olejem może być wiele przyczyn tego stanu, pierwszą jaką obstawiam to uszczelniacz wału korbowego od strony przodu silnika a druga to uszczelka miski, chyba że masz cały silnik zaj..any olejem to ciężki temat do zdiagnozowania skąd dokładnie cieknie. Wtedy tylko pozostaje umycie silnika i zdiagnozowanie skąd dokładnie cieknie. Pompę wspomagania kupisz na alledrogo w dobrym stanie od 100 do 250pln. w zależności od mocy. W 200D fabrycznie była pompa 95bar.

#3 Offline   Dżejo1987


  • Postów: 62
  • Na forum od: 12 sie 2009
  • Miejscowość: Siemiatycze

Napisano 12 sierpnia 2009 - 10:40

Kolego, a jaki jest koszt wymiany tego uszczelniacza walu moze sie orientujesz? A moze wiesz,czemu piszczy na zimnym silniku przy pompie?

#4 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2009 - 10:52

Do 150zł. maksimum z uszczelniaczem. Bo cała robota to zdjęcie głównego koła napędzającego pasek wielorowkowy i wyjęcie/zdjęcie uszczelniacza z dekla rozrządu.
Co do pompy to czysty masz w niej olej i odpowiednią ilość pomiędzy min. a max?

#5 Offline   Dżejo1987


  • Postów: 62
  • Na forum od: 12 sie 2009
  • Miejscowość: Siemiatycze

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:03

Wlasnie olej nie jest czysty choc dolewalem swiezy. Dzis po pracy zamierzam kupic filtr,wylac stary olej i wlac nowy. Myslisz,ze stary olej jest powodem pisku?

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 12:03 ]
Markus,jeszcze przy okazji,jutro umowilem sie z mechanikiem na wymiane poduszki amortyzatora prawego. Dzis przychodzi poduszka. Z wymiana poduszki to jest duzo roboty,orientujesz sie?Z gory wielkie dzieki za pomoc.

#6 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:08

Dżejo1987 napisał:

Z wymiana poduszki to jest duzo roboty,orientujesz sie?

Nie dużo, szybka robota na godzinę z dłubaniem w nosie :hmm:

Co do pisku pompy to trudno powiedzieć czy sama wymiana oleju pomoże ale warto spróbować. Wymianą oleju raczej polepszysz niż pogorszysz. Ale żeby porządnie to zrobić to trzeba by było spuścić olej również z przekładni bo jak tylko wymienisz w samej pompie to zaraz pójdzie w pracę wymiesza się z tym starym olejem w przekładni i znowy będzie brudny.

#7 Offline   Dżejo1987


  • Postów: 62
  • Na forum od: 12 sie 2009
  • Miejscowość: Siemiatycze

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:19

Hehe,to dobrze,ciekawe tylko jaki koszt za te dlubanie bedzie ;-)

A co do oleju wspomagania,to myslisz,ze to jest powodem piszczenia?

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 12:17 ]
A jak wymienic olej w przekladni?Sam dam rade zrobic?

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 12:19 ]
Bo w samym zbiorniku, to wyczytalem na forum,zeby strzykawka wyciagnac stary olej,wyciagnac stary filtr,zalozyc nowy i wlac swiezy olej i wsio.

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 12:19 ]
A jak wymienic w przekladni to pojecia nie mam :sad:

#8 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:28

Dżejo1987 napisał:

Hehe,to dobrze,ciekawe tylko jaki koszt za te dlubanie bedzie

50pln maks, trochę się przy tym można uszarpać ale nie ma jakiejś tragedii. Jak pisałem godzinka roboty...

Dżejo1987 napisał:

A jak wymienic olej w przekladni?Sam dam rade zrobic?

Tak dasz radę, ja u siebie odkręcałem obydwa przewody ciśnieniowe przy pompie które opuszczałem poniżej przekładni i spuszczałem z pompy i z przekładni. Jak przewody wiszą do dołu to kręcimy kierownicą aż cały olej zleci. Oczywiście na zgaszonym silniku...

#9 Offline   Dżejo1987


  • Postów: 62
  • Na forum od: 12 sie 2009
  • Miejscowość: Siemiatycze

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:29

Markus, a jak z przekladni olej wylac? Mozna to samemu zrobic?

[ Dodano: Sro Sie 12, 2009 12:29 ]
Dzieki wielkie za rade. Dzis bede zabieral sie za wymiane oleju :czerwona:

#10 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2009 - 11:33

Dżejo1987 napisał:

Dzieki wielkie za rade. Dzis bede zabieral sie za wymiane oleju

Dasz radę bez bólu, daj znać jak poszło i sprawdź czy to pompa cieknie...








Podobne tematy Zwiń