Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] ASB nie chce ruszać z miejsca


30 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 22 września 2009 - 15:17

Trochę emocji można czasami dodać do tego bujania się :mrgreen: Efekt jest, lecz jeżeli mówicie, że się niszczy to pewnie wezmę to pod uwagę ;-)

piotrek.m5 napisał:

Twój silnik ma niecałe 120KM
Ma 108. Chciałbym w takim upewnić się, że skrzynia ma potężny wpływ na osiągi. Znajomy wymienił skrzynię w dokładnie takim samym :smile: jak mój i nie miałem z nim szans na światłach (przed wymianą jeździł porównywalnie do mojego). Prawdopodobnie wsadził nowszą, pewnie mniej zużytą. Jakieś pomysły? I proszę was, oszczędźcie sobie żartów, mój :/ i mój portfel, więc będę eksperymentował :cool:



#12 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2009 - 16:22

Ukaniu napisał:

Wykonałeś test Stall Speed - mówiący o jakości konwertera. Obroty z gazem do dechy powinny być dla tego silnika poniżej 2000

Masz może dane obrotów stall testu dla M103 3.0?

#13 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2009 - 17:59

alan124, to zacznij od silnika a nie od skrzyni. Skoro jest mułowaty to może to jego wina

#14 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 22 września 2009 - 23:03

Hmm, tak się składa, że znajomy ma jakiś niepotrzebny most. Mogę sprawdzić co to jest i ewentualnie zamienić. Wymiana jest bardzo skomplikowana/kosztowna? Jak sprawdzić jaki jest mój most?

#15 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2009 - 10:07

Ja akurat musiałem zmieniać ze względów "hałaśliwych"...
Most 400 + olej 107zł.
Ale zmieniłem z 3.91 na 3,46 i z obserwacji wynika...

Minimalnie wolniejsze przyspieszenie na poszczególnych biegach (np. na 3 w zakresie od 40-60) ale za to dłuższe biegi i się nadrabia rzadszym wajchowaniem gałką zmiany biegów - czas od 0 do 100 km/h taki sam na obydwu mostach ;-)
Mniejsze obroty silnika przy takiej samej prędkości - mniejsze spalanie przy jeździe po trasie rzędu ok. 0,5 l/100km (90% mojej jazdy to trasa). Być może w samym mieście jest wzrost ale nie sprawdzałem

Przy automacie odczucie przyspieszenia może być spore bo jest płynna zmiana biegów.

#16 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 września 2009 - 06:57

roxa napisał:

"Siłe" zamieniłeś na prędkość przy tych samych obrotach.

Ja tam nie robię systematycznie 1/4 mili to dla mnie jest korzystne :hooray:

Muszę rozebrać ten stary most bo znalazłem fajny artykuł naprawy w "Deutshe-Germańskim" języku krok po kroku :sciana:

#17 Offline   alan124


  • Postów: 153
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów

Napisano 24 września 2009 - 08:46

Ok, dzięki za informacje.

#18 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2009 - 21:53

vietrzyk, wrzuc artykuł jeśli mozesz ;-)

#19 Offline   pgstraz


  • Postów: 5
  • Na forum od: 28 paź 2009
  • Miejscowość: Golub-Dobrzyń

Napisano 29 października 2009 - 11:23

Witam
Jakiś miesiąc temu nabyłem mercedesa W 124 3.0 coupe automat B/G 340 tyś km, wszystko sprawne i działało.
Kilka dni temu podjechałem pod sklep, chcąc odjechać włączyłem R i nic, włączyłem D i nic, po prostu nie chce jechać, czuć lekkie szarpnięcie i stoi. Przyznam się że nie sprawdziłem oleju w skrzyni, skrzynia chodziła b.ładnie, nie szarpała, biegi zmieniała płynnie, nie było oznak że coś się z nią dziej.
Dziś wszedłem z kolegą pod spód, skrzynia była mokra, uczelniana na silikon przez poprzedniego właściciela.
Panowie co zrobić żeby mercedes jechał, jaka może być przyczyna i jak ją wyeliminować.
Może wiecie gdzie naprawiają skrzynie, czy warto naprawiać czy lepiej kupić używkę.
Dzięki z góry za odp
Pozdrawiam

#20 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2009 - 14:47

mandaryn86 napisał:

wrzuc artykuł jeśli mozesz ;-)

Oto i on, jest po niemiecku. Treść zaznaczona na żółto jest przetłumaczona translatorem więc potrzeba 2-3 godzin żeby to poskładać we właściwą treść, niestety z braku czasu nie mam się kiedy za to wziąć. Jak by ktoś zrobił można do FAQ wrzucić śmiało.

Download naprawa mostu 124.docx from FileFactory.com

pgstraz napisał:

Panowie co zrobić żeby mercedes jechał, jaka może być przyczyna i jak ją wyeliminować.
Z twojego opisu wynika że ktoś musiał grzebać już przy niej. Ale skoro nie miała żadnych niepokojących objawów wcześniej dziwię się że tak "nagle" przestała działać i to na wszystkich biegach... Na twoim miejscu obejrzał bym dokładnie dalszą część napędową, czyli most i przeguby na półosiach. Poszukaj posta jak któryś z kolegów opisywał, że podczas wyjazdu z CPN-u przestał mu samochód jechać. Moja diagnoza była, że odbezpieczyła mu się zawleczka w moście i na szczęście trafna bo nie kupował nowego mostu.
Poza tym wpisz w wyszukiwarkę ASB i posiedź trochę przy temacie to rozwiążesz problem jeśli to nie będzie to co mówię. Było już wiele razy na forum wałkowane o problemach ASB.








Podobne tematy Zwiń