Skocz do zawartości




- - - - -

[124] 3.0D sygnał "W" z obrotomierza - pomoc


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2009 - 18:27

sprawdziłem FAQ, stronka niemiecka też zwiedzona, kilka postów doczytanych do końca, jednak nie znalazłem odpowiedzi :hmm: otóż zakupiłem nowe zegary do mojej M z obrotomierzem i mam problem ze znalezieniem sygnału z alternatora. co dalej później to dla mnie jasno zrozumiałe :pad: załączam fotkę alternatora od tyłu - czy z tych kabli da radę wyciągnąć sygnał do obrotomierza, czy muszę go rozkręcać? jeśli pozostaje rozkręcenie, to może mi ktoś napisać w którym miejscu się wpiąć kabelkiem?

Dołączona grafika



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2009 - 19:10

Sygnal o jakim mowisz (wyjscie W) bierze sie z wnetrza alternatora, z mostka diodowego. Ale wtedy konieczne bedzie przestrojenie obrotka. Oryginalnie sygnal z obrotomierza pochodzi z czujnika na wale.

#3 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2009 - 19:15

ok, zrozumiałe (w moim przypadku wchodzi w rachubę tylko przestrojenie obrot.), tylko w którym miejscu w mostek się wpiąć? z tego co pamiętam (bawiłem się kiedyś w elektronikę) mostek diodowy ma 2 wejścia i 2 wyjścia) masz może fotkę?

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2009 - 19:18

Szkoda, ze nie zajrzales do FAQ - jest tam fotorelacja i wszystko jest jasne :pad:

Klik

#5 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2009 - 19:21

jak napisałem na wstępie: "stronka niemiecka też zwiedzona", ale fotka wnętrza alternatora jakoś mało wyraźna :hmm: w szkole uczyłem się rosyjskiego i angielskiego :pad:

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2009 - 19:25

codec napisał:

ale fotka wnętrza alternatora jakoś mało wyraźna

Ale widac z niej gdzie sie wpiac. Sa punkty lutownicze i tam sie wlutuj. Nie ma filozofii - trzeba rozebrac i wszystko jasne.

#7 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2009 - 19:29

ok, więc jak tylko zajadę do blacharza, to zdemontuję alternator. wolałem się zapytać przed demontażem, aby później przebiegło to sprawnie - dziękoowka :pad:








Podobne tematy Zwiń