Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Oczyszczanie wtryskiwaczy środkiem LIQUI MOLY


140 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2007 - 06:46

Czy któryś z szanownych kolegów wie w jaki sposób aplikuje się środek firmy LIQUI MOLY oczyszczający wtryskiwacze? Konkretnie chodzi mi o środek o nazwie DIESEL SPÜLUNG który jest na aukcji Allegro: http://moto.allegro...._wtryskow_.html

W opisie Aukcji jest sposób użycia ale nie jest on do końca jasny a słyszałem że środek można zalać bezpośrednio do nowego filtra paliwa...i9 że jest skuteczniejszy niż w przypadku dolania go do baku.
Pozdrawiam...



#2 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2007 - 09:02

Ja slyszalem badzo duzo opini ze mixol wlewaja do zbiotrnika i bardzo ladnie czysci i potem silnk bardziej mieciutko chodzi.

#3 Offline   seriou


  • Postów: 155
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 12 lipca 2007 - 09:58

Wymien sobie koncowki wtryskiwaczy (tym bardziej ze masz tylko cztery)...bo jak czytam ze ten "cud" wyczysci Ci komore spalania to :old:

#4 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2007 - 10:50

Już tego środka używałem i o dziwo w znaczący sposób wyciszył wtryskiwacze :old: . Robiłem to u pompiarza i niestety nie bardzo pamiętam jak on ten specyfik zaaplikował... :D A moje wtryskiwacze jeszcze polatają ;) . Pozatym jest trochę zachodu z ich wymianą jeżeli coś nie pójdzie tak jak powinno - wtedy jest więcej nerwów i latania po warsztatach niż to warte... :evil: Co do mixolu to przyznam że dolewam do ropki ale czy on ma właściwości czyszczące to nie jestem pewien - dla mnie to ma raczej właściwości smarne... :hmm:

EDIT:
Już wiem... Można go zalać do nowego filtra paliwa przy jego wymianie, można wpiąć się w przewody paliwowe bo podobno pojemnik z tym środkiem jest do tego przystosowany(nie wiem czy da radę w naszych gwiazdach) i można czyścić za pośrednictwem jakiegoś urządzenia o nazwie Jet Clean Plus (koszt najsłabszego urządzenia to jedyne 2,5tyś PLN ). Przedstawiciel handlowy LIQUI MOLY który udzielił mi tych informacji spotkał się też z dolewaniem tego specyfiku do baku żeby zmieszał się z ropą. Wierzcie lub nie ale u mnie znacząco wyciszyły się wtryskiwacze które przed zabiegiem klepały jak w ciągniku... A zaczęły klepać po wlaniu kiepskiej może zanieczyszczonej ropki na polskiej stacji - o jakiej stacji benzynowej mowa chyba wszyscy wiedzą(a miał mieć po tej ropce vervę jak )

#5 Offline   seriou


  • Postów: 155
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 12 lipca 2007 - 21:21

markusso77, skoro juz uzywales tego srodka...to nie powinienes tankowac Vervy bo ma wlasciwasci czyszczace:)) Verva wyplukala Tobie ten silikon (czy cos) z koncowek i znow zaczely halasowac. "Klepanie" koncowek nie jest spowodowane zlym paliwem tylko luzami we wtryskiwaczu, ktore powstaja, gdy material sie najzwyczajniej zuzywa. Teraz, ponownie zalales Liqui Moly i przestaly halasowac..."uzupelniajac" luz, cos al'a MotoDoktor ;-)
To Takie moje przemyslenia... :roll:
:pad: :grin:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 lipca 2007 - 21:41

seriou napisał:

luzami we wtryskiwaczu, ktore powstaja, gdy material sie najzwyczajniej zuzywa.

I owszem, ale jeżeli znamy budowę wtryskiwacza, a raczej końcówki wtrysku - to wiemy jaką ma budowę i na jakiej zasadzie działa... Wiemy też że zużyta końcówka daje znać o sobie dymieniem, nierówną pracą itp.
Co do jakości paliwa to pewnie pozostawia wiele do życzenia o dodatkowe smarowanie w postaci owych środków nie zaszkodzi, o ile będą stosowane nie z przesadą :pad: Co do Mixolu itp specyfików to należy zwrócić uwagę aby środek spalał się bez mała w całości i nie powodował dodatkowego nagaru

#7 Offline   seriou


  • Postów: 155
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 12 lipca 2007 - 21:53

moze i jest tak, ze to paliwo jest przyczyna...a jesli rzeczywiscie tak jest polecam opal ;-) Ci co jezdza nawet zachwalaja, ze motorek "bzyka" :pad:

ps. mam 6 koncowek wtryskiwaczy z BMW bo dzis wymienialem, jesli ktos jest zainteresowany moge wrzucic foto...;)) Luzu nie czuc "w rece"
pzdr

#8 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lipca 2007 - 07:45

seriou napisał:

markusso77, skoro juz uzywales tego srodka...to nie powinienes tankowac Vervy bo ma wlasciwasci czyszczace:))


Ok. możliwe że jest tak jak piszesz ale mój silniczek na wolnych obrotach pracował jak benzynka. Jadąc nad morze zalałem sobie Vervy pod korek i się zaczęło...W drodze powrotnej zaczął już od czasu do czasu poklepywać, ale pod domem już klekotał jak ''BECZKA'' Wtedy pojechałem do pompiarza na Boryny w Wawie który wykręcił wtryskiwacz który jego zdaniem najbardziej klepał - obejrzał,pomierzył,sprawdził rozpylanie i stwierdził że wtryskiwacz jest OK i nie wie czemu tak hałasuje :pad: Następnie zaaplikował chemie do oczyszczania firmy LIQUI MOLY i przyznam że silnik zaczął pracować zupełnie inaczej i znacząco się wyciszył ;-) I Vervę zalałem przed użyciem LIQUI MOLY...

cytujemy tylko fragment wypowiedzi...

#9 Offline   kopernik


  • Postów: 9
  • Na forum od: 19 cze 2007
  • Miejscowość: Krakow

Napisano 15 lipca 2007 - 18:00

Witam najlepiej do czyszczenia wryskiwaczy jest dolac nafty do baku paliwa jest mniej szkodliwa jak preparaty ktore czyszcza wtryskiwacze podobno pala koncowki .

#10 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lipca 2007 - 19:51

Już wlewałem naftę do ropy ale nie zauważyłem znaczącej poprawy pracy wtryskiwaczy. A ile tej nafty należy wlać na cały bak? Ja wlewałem 1,5litra... :czujnik:








Podobne tematy Zwiń