Skocz do zawartości




- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


212 odpowiedzi w tym temacie

#171 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 sierpnia 2016 - 19:05

Co do gościa z OLX z Kętrzyna to wypytywałem go kupę czasu temu jak to wygląda w m102 to 2tysie kosztować miał zabieg. Tylko, że nie miał pojęcia o mercedesie bo robił cały czas audi/vaga. Mercedes to dla niego był eksperyment. Za audi 5cylindrów połowa ceny tego co do m102. Odpuściłem go wtedy sobie i dobrze zrobiłem.



#172 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 22 sierpnia 2016 - 15:21

Wyświetl postUżytkownik Dodger dnia 05 sierpnia 2016 - 21:31 napisał

Tak ja założyłem ten zestaw jakoś miesiąc temu.

I jak efekty upgrade'u? Pochwal się :)

#173 Offline   Dodger


  • Postów: 59
  • Na forum od: 15 wrz 2013
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Ford Sierra 2,0 DOHC

Napisano 24 sierpnia 2016 - 20:29

Wyświetl postUżytkownik gaszu dnia 22 sierpnia 2016 - 15:21 napisał

I jak efekty upgrade'u? Pochwal się :)
Jeszcze go stroimy ale tak jak pisał kolega wyżej są problemy z wolnymi obrotami i tą mapę trzeba dopracować indywidualnie.Co do montażu to ja u siebie po założeniu miałem straszne prężenie filtra paliwa na listwę i rurki.W efekcie urwało się jedno mocowanie filtra na pokrywie zaworów,ale poradziliśmy sobie i z tym.Na zamówienie został wytoczony "komin" ,który przychodzi między przepustnicą a filtrem i już nie pręży.Niestety co do osiągów to jak na razie jest coś pomiędzy rowerem górskim a chińskim skuterem.W wolnych chwilach będziemy kombinować z ustawieniami.

#174 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 15 września 2016 - 13:54

Poniżej wrzucam dwa filmiki z pracy silnika na EFI na DEC-u z zabudowanym, działającym, sekwencyjnym LPG oraz parę zdjęć instalacji, która jest jeszcze w fazie deweloperki :)

https://youtu.be/s05biQF86g0
https://youtu.be/D-gw-bSwFWU

Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik gaszu edytował ten post 15 września 2016 - 14:05


#175 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 września 2016 - 22:27

Zajefajnie to wygląda :hooray: bardzo mi się podoba, po zamontowaniu puszki filtra powietrza praktycznie nie widać modyfikacji. Wywaliłbym jedynie ramię przepływomierza bo zasłania dolot powietrza nad przepustnicą, po za tym super :okdouble:
A tak po za tym, kolega gaszu zabrał głos w 4 postach a pokazał więcej niż ....inni co to mają po "parę setek" BRAWO KOLEGO !!!

Użytkownik brajtas edytował ten post 15 września 2016 - 22:42


#176 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 15 września 2016 - 22:58

Nie istotne, ile ma się postów, ale co się zamotało :)

#177 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2016 - 10:08

Ja też odpaliłem auto. Trzeba poskładać wszystko do kupy i zapas zamówić most tylny.
https://youtu.be/La4FwVoZ9Gg

#178 Offline   piotras1989


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 sie 2013
  • Miejscowość: chludowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w202 m111

Napisano 17 września 2016 - 14:52

Pany a poco wam ta obudowa k-e ? u mnie to tak wygląda
https://www.youtube....h?v=-sTiSZ-9ZHk

#179 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 18 września 2016 - 07:17

Wyświetl postUżytkownik piotras1989 dnia 17 września 2016 - 14:52 napisał

Pany a poco wam ta obudowa k-e ? u mnie to tak wygląda
https://www.youtube....h?v=-sTiSZ-9ZHk

Z całym szacunkiem - u mnie trzyma wszystko do kupy, a z zewnątrz nie widać modyfikacji - co było moim założeniem. Był taki moment, że miałem ją wywaloną, bo miałem wsadzoną przepustnicę z Forda wraz z TPS'em - ten temat umarł, bo udało mi się wsadzić TPS z Rovera 1,4 do ori przepustnicy. Poza tym nie chciało mi się robić nowego mocowania linki i nowego dolotu :). Można zawsze polecieć dalej - wywalić ori kolektor i wsadzić cztery trąbki (ITB). Mam taki secik zrobiony kiedyś do mojej starej rajdówki. Pytanie tylko po co? Z poczciwego 2,0 8v nie wyciśniemy wiele więcej. Oczywiście zaraz się ktoś odezwie - można! Wałki, portingi bla, bla, bla. Temat był przeze mnie wielokrotnie przerabiany i jest to nieopłacalne.
Przyznajcie się, ale tak szczerze, ci którzy mają poprzerabiane KE na EFI - kto ma temat zakończony na 100% i jeździ już na nim 30-50 tys. km? Ile kolegów po przeróbce np z gratów z Forda (i nie tylko) mierzyło AFR w całym zakresie obciążeń? Kto z Was był na hamowni? Szczerze mówiąc prawda jest taka (u mnie) - przyrost mocy i momentu jest, spalanie pozostało bez zmian, LPG na sekwencji chodzi, AFR mam jeszcze do dupy i nieustające kłopociki z wolnymi. Koszt? ponad 2500 pln (razem, cała deweloperka). Zadowolenie - kwestia dyskusyjna :). Uważam, że jest to nieopłacalne. Teraz czekam na EasyEcu 3+ z dodatkowymi funkcjami, o które poprosiłem chłopaków z Ottomotive. Wywalę DEC'a, wsadzę to cudo EE3+ i zobaczymy, co będzie. Koszt modyfikacji podskoczy o ponad 1500 pln, czyli w sumie 4000 pln. Wystarczy na kompletny swap. Zapytacie - to po co to robiłeś? Bo może jestem naiwny i pomyślałem sobie, że kupię zestaw za 1200 od gościa z Kętrzyna i będzie cacy... Nie - tak na prawdę, to miałem już dosyć fochów, jakie strzelał mi KE i tyle. Samochód ma pozostać w oryginale, także swap nie wchodzi w grę. Tyle ode mnie.

#180 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2016 - 12:39

Wyświetl postUżytkownik gaszu dnia 18 września 2016 - 07:17 napisał

Przyznajcie się, ale tak szczerze, ci którzy mają poprzerabiane KE na EFI - kto ma temat zakończony na 100% i jeździ już na nim 30-50 tys. km? Ile kolegów po przeróbce np z gratów z Forda (i nie tylko) mierzyło AFR w całym zakresie obciążeń? Kto z Was był na hamowni?

Ja już dokończyłem 3 auta mierzone AFR i hamowanie. Jedno jeździ do tej pory (drift), jedno stoi z przyczyn niezależnych ( stłuczka, policja itp oraz turbo przy 2Bara się rozleciało), trzecie śmigało chyba 2 lata teraz wymiana silnika na 3.0 24v i może wyjadę za tydzień.

Co do kasy to się zgodzę na sucho liczy się fajnie, ale wychodzi razy 2 wszystko potem nie licząc pracy :). Robię to w swoich autach dla zabawy i satysfakcji.








Podobne tematy Zwiń