Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Diesel - Klekotanie przy 1000 obr


82 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   shadow


  • Postów: 9
  • Na forum od: 22 gru 2008
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 31 marca 2009 - 07:47

http://mercedes.bazarek.pl/opis/135578/ ... niowa.html

co sądzisz o tym?



#52 Offline   shadow


  • Postów: 9
  • Na forum od: 22 gru 2008
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 31 marca 2009 - 20:52

Dzięki bardzo za odpowiedzi. Oryginalne części są drogie, ale z drugiej strony czy są jeszcze oryginalne, nowe części?

#53 Offline   dzinks3


  • Postów: 182
  • Na forum od: 26 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 marca 2009 - 21:42

Tak są. Ja miałem oryginalną vacum pompę Pierburga i znaczkiem :) . Kiedy po ponad dwudziestu latach zaczęła dawać za małe podciśnienie, kupiłem także Pierburga ale już bez znaczka :) . Ostatnio widziałem takie pompy za 700pln już z przesyłką. Jeśli zamierzasz jeszcze pojeździć ładnych parę latek (i masz kasę) to kup Pierburga.

#54 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 31 marca 2009 - 21:58

dzinks3 napisał:

kupiłem także Pierburga ale już bez znaczka :)

Tak jest z każdą częścią. Jasne że na pierwszy montaż idą części ze znaczkiem :) , ale MB ich nie robi tylko zamawia. Takie same części tyle że bez znaczka :D ale tańsze o 60 % można zakupić w sklepie lub necie. Ważne by posiadać wiedzę kto właśnie ten rodzaj podzespołu lub części wysyła do MB :D

#55 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 02 kwietnia 2009 - 19:06

a co do klekotania przy 1000obr to mialem to samo ,po przejechaniu jednego baku z dodatkiem 1l miksolu i drugiego baku ze srodiem liqui moly "diesel splung cos tam" ,klekot calkowicie znikl.... prawie jak benzynka.. dodam ze przy 1000obr to juz byla sieczkarnia :) a teraz cisza ;P

#56 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2009 - 18:20

Witam, pragnę się podłączyć pod temat, wcześniej uważałem że tak być powinno ale po przeczytaniu kilku tematów zmieniłem zdanie. Otóż:
Odpalanie silnika odbywa się bez problemów, czy mróz czy nie pali super, pracuje cicho tuż po odpaleniu, tylko wyłączy się grzanie świec (po 10-15sekundach pracy latem) rechot bardzo nieprzyjemny na wolnych obrotach, donośny niesamowicie, dodam gazu do 1300obr i wszystko znika, znowu na wolne obroty i rechocze. W miarę rozgrzewania się auta dźwięk zaczyna cichnąć, po rozgrzaniu do temperatury otwarcia termostatu jest słyszany w około 5-10% stanu początkowego, jak się pojeździ, zrobi parenaście km, jest praktycznie cicho. Słyszałem ostatnio znajomego 2.5D i jest cisza jak cholerka, normalnie miód, a mój nawet jak sie rozgrzeje to troche rechocze.
Wtryski wymieniane 2lata temu, auto nie dymi (chyba że powyżej 4000obr to wali na czarno jak niewiadomo co), oleju praktycznie nie bierze (wymiana pełny stan, następna wymiana pół miarki zostaje), ciśnienie oleju 10w40 castrol magnatec na rozgrzanym 2 - 2.2 .Lekkie przedmuchy (otwieram korek oleju i on lekko drga). Więc skąd stukot?

Danke za help ;)

#57 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2009 - 19:16

roxa, tak właśnie czytam i czytam na temat objawów itd. Większość ludzi skarży się że od razu po odpaleniu im klekocze, a u mnie dopiero jak świece przestaną grzać ;) Im pomaga wymiana szklanek ale czy ktoś może spotkał się z podobnym objawem? Bardzo możliwe że mechanior pomylił te szklanki kolejnością bo jak regenerował głowice pare lat temu to jakoś one nie leżały tak żeby wskazywało na to są w kolejności od pierwszej do ostatniej, niestety miałem wtedy za krótko :) żeby stwierdzić czy klekotanie było przed zdjęciem głowicy również...raczej nie...
Poza tym po wymianie dwa lata temu końcówek wtrysków na czeskie (polecane przez kumpla) rechotał (dodatkowo poza tym rechotem opisanym dwa posty wcześniej) w przedziale 1000-1400obr. Objaw wskazujący na szklanki na bank, a to "wiejskie" końcówki się okazały, także jestem teraz ostrożniejszy z wydawaniem $$ ;)
Koledzy...help ;)

PS. Przebieg niecałe 500tys.km

#58 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maja 2009 - 19:22

cyrkk, może odpal silnik na chwilę bez paska wieloklinowego. Jeśli będzie dalej klekotać, to przynajmniej bedzie mniej możliwości...

#59 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2009 - 19:27

Czaro, sprawdzane :)

#60 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maja 2009 - 19:52

Jeśli nie dekielek vakupompy to jak tu piszecie pewnie będą szklanki. Ale dla pewności możesz jeszcze sprawdzić wtryski.
Trochę dziwne, że jak przestaną grzać świece zaczyna klekotać. Próbowałeś popuszczać w trakcie klekotania przewody wtryskowe, czy to czasem nie jest któryś z wtrysków?








Podobne tematy Zwiń