Witam
Mam kilka pytań, otóż:
ciężko wchodzi pierwszy bieg i tak samo wsteczny, tz. czasami wejdzie dobrze a czasami tak do połowy :-) i wtedy trzask, sprzęgło dociskane jest do końca. czym może to być spowodowane. Jest to mercedes w201 1987r 2.5, skrzynia 5 biegowa (przebieg 145tys).
Drugie pytanie to pytanie o olej, a dokładnie o jego kontrolke. Raz zostawiłem samochód na 5 minut na równej nawierzchni i zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju, zgasiłem i zapaliłem ponownie i było dobrze. wiem, żę się zapala ona jak poziom oleju spadnie poniżej minimum, ale oleju było prawie pod max. Jeszcze po przekręceniu stacyjki wskazówka ciśnienia podnosi sie(na zimnym silniku), ale nie na maxa.
Co to może być??
I jeszcze jedno pytanko. Czy może miałby ktoś do sprzedania gumę, tą co jest na progu, do podnośnika.
prosze o pomoc
Pozdrawiam
0
[w201] Ciężko wchodząca jedynka. Kontrolka ciśnienia oleju.
Rozpoczęty przez duzyzenus, sie 01 2007 07:07
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 sierpnia 2007 - 07:07
#2
Napisano 01 sierpnia 2007 - 09:10
duzyzenus, odnosnie skrzyni to zaczałbym od wyregulowania wodzikow. Wiem, ze to moze nie pomoc, ale od tego powinno sie zaczac.
a tego to nie rozumiem... przekrecasz kluczyk (bez odpalania) i wskazowka cisnienia juz sie rusza? jesli tak to kombinowal ktos...
a z gumami... mysle ze lepiej wstawic ogloszenie do naszej "giełdy"!
duzyzenus napisał:
Jeszcze po przekręceniu stacyjki wskazówka ciśnienia podnosi sie(na zimnym silniku), ale nie na maxa.
a tego to nie rozumiem... przekrecasz kluczyk (bez odpalania) i wskazowka cisnienia juz sie rusza? jesli tak to kombinowal ktos...
a z gumami... mysle ze lepiej wstawic ogloszenie do naszej "giełdy"!
#3
Napisano 01 sierpnia 2007 - 09:17
o to chodzi że przy włączeniu zapłonu wskazowka wskaźnika idzie w górę ale nie na maxa.
czytałem na forum, że jak idzie na maxa to jest cos kręcone, a potem że to była wina okablowania czujnika. Jesli chodzi o samochód to nie był kręcony napewno.
pozdrawiam
czytałem na forum, że jak idzie na maxa to jest cos kręcone, a potem że to była wina okablowania czujnika. Jesli chodzi o samochód to nie był kręcony napewno.
pozdrawiam
#4
Napisano 01 sierpnia 2007 - 09:41
ok, moze cos sie skopalo bo po przekreceniu kluczyka wskazowka od cisnienia oleju nie powinna ani drgnac. Dopiero po odpaleniu, po chwili cisnienie wzrasta, a wiec albo czujnik albo cos przy zegarach.
#5
Napisano 01 sierpnia 2007 - 10:10
Borat, drgnąć powinna... w celu potwierdzenia że jeszcze ma chęć do działania. ale tylko drgnąć
#6
Napisano 01 sierpnia 2007 - 11:01
duzyzenus, skoro ta wskazowka ma wskazywac cisnienie oleju, to na zdrowy rozum gdy silnik nie pracuje to cisnienia oleju poprostu nie ma, a wiec i wskazowka nie powinna go wskazywac.
Co do skrzyni, to jest to czesty przypadek i jest do wymiany pare elementow przy samej drzwigni zmiany biegow prawdopodobnie.
Co do skrzyni, to jest to czesty przypadek i jest do wymiany pare elementow przy samej drzwigni zmiany biegow prawdopodobnie.
#7
Napisano 01 sierpnia 2007 - 11:48
duzyzenus napisał:
Jest to mercedes w201 1987r 2.5, skrzynia 5 biegowa (przebieg 145tys).
Witam, pierwsza sprawa zapomnij o takim przebiegu, znaczy sie kiedyś na pewno był ale nie dzisiaj. Dlatego tak gadam, iż MB to nie maluch i nawet przy 600kkm biegi wchodzą dobrze, o ile ktoś tam nie rzeźbił wcześniej Na początek wyczyść mechanizm lewarka od góry, później obejrzyj wodziki pod nadwoziem i zwróć uwagę na tulejki. Coś mi się wydaje że istnieje uzasadnione podejrzenie że zdycha sprzęgło (nie wysprzęgla całkiem i biegi - szczególnie 1 i R ciężko wchodzą, z czasem wszystkie będą źle wchodzić aż tarcza całkiem zdechnie). Możesz na próbę: sprawdzić siłownik i pompę sprzęgła, odpowietrzyć, a olej w skrzynce wymienić na taki jak chce producent (ATF), bo jeżeli ktoś zalał jakiś inny też będa problemy z biegami. Koszt nie duży a może pomóc - przynajmniej nie zaszkodzi. Następny etap to synchronizatory w skrzyni...
Co do kontrolki poziomu oleju (nie ciśnienia) - jeżeli się zapala a masz oleju prawie max to olej problem na razie.
Co do ciśnienia oleju to wkręć manometr i sprawa się wyjaśni, później będziesz szukał przyczyny. Najpierw należy skontrolować faktyczne ciśnienie.
#8
Napisano 01 sierpnia 2007 - 13:36
Jeśli chodzi o przebieg tego merola to bede sie niestety kłucił. Mercedes ten jest sprowadzony z niemiec, od miesiąca nim jezdze. Miał go dziadek, tak zwany kościelny, tylko przez ostatnie dwa lata mial go jego syn(kupywany prywatnie, anie przz komis, jak to inni robia). Serwisowany co rok, gościu ktory pracował w serwisie jest znajomym tego który szukam mi samochodu. więc wie ile ten samochód mial przejechane i co w nim było robione. Także jego przebieg jest oryginalny!
Musiałbyś zobaczyc ten samochod, bo niedałbyś wiary co do jego stanu.
Pozdrawiam serdeczni
Musiałbyś zobaczyc ten samochod, bo niedałbyś wiary co do jego stanu.
Pozdrawiam serdeczni
#9
Napisano 01 sierpnia 2007 - 13:57
duzyzenus napisał:
Musiałbyś zobaczyc ten samochod
#10
Napisano 01 sierpnia 2007 - 14:00
a gdzie to jest??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|
||
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|