Cześć, potrzebuje pilnie paru danych by sprawdzić przekaźniki za akumulatorem. Pierwszy przekaźnik czarny z napisem "kaltstart" dane z miernika w kΩ bądź rezystancji na poszczególnych pinach i to samo z srebrnym przekaźnikiem ... oraz czy czujnik położenia przepustnicy powinen mieć 2 lub 3 wyjścia i jak jest podłączony (kolory kabli).
2
M102 - sprawdzenie przekaźników
Rozpoczęty przez Prze_Cinek, sty 18 2010 15:40
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 stycznia 2010 - 15:40
#2
Napisano 19 stycznia 2010 - 08:29
Prze_Cinek napisał:
dane z miernika w kΩ bądź rezystancji na poszczególnych pinach
"31" mamy połączone z masą
"30" z akumulatorem
"15" ze stacyjką
"87" to wyjście na komputery
Jak teraz podamy napięcie na styk "15", to załączy się przekaźnik wewnątrz i puści napięcie z akumulatora na komputery (ze styku "30" na "87"). Trywialnie proste.
Prze_Cinek napisał:
czy czujnik położenia przepustnicy powinen mieć 2 lub 3 wyjścia
#4
Napisano 19 stycznia 2010 - 22:15
31, 15, 30 - przecież to jest parę linijek powyżej!
TF - to pewnie TemperaturFuhler - czujnik temperatury
50 - jest połączony z cienkim kablem rozrusznika
TD - sygnał obrotów
87 i 87V to wyjścia coś zasilające. Nie wiem dokładnie co to za przekaźnik - może te wyjścia zasilają pompę paliwa i wtryskiwacz rozruchowy
TF - to pewnie TemperaturFuhler - czujnik temperatury
50 - jest połączony z cienkim kablem rozrusznika
TD - sygnał obrotów
87 i 87V to wyjścia coś zasilające. Nie wiem dokładnie co to za przekaźnik - może te wyjścia zasilają pompę paliwa i wtryskiwacz rozruchowy
#5
Napisano 20 stycznia 2010 - 14:28
wielkie dzięki !! przekaźnik podłączyłem wieloma kablami na krótko po podaniu na styk 31 minusa i na 30 ,15 i 50 plusa pojawiło się napięcie na 87 i 87v po podłączeniu aby plusa do 15 napięcie jest na 87 czyli załancza się na chwile pompa potem po podaniu na te 3 napięcie dawane jest na pompę i wtryskiwacz rozruchowy czyli do tej pory działa ale jak podłączyłem czujnik temperatury to coś zaczęło szwankować nie wiem może czujnik był ciepły albo jakiś nie od tego modelu bo napięcie znikało na 87v niestety nie miałem innego czujnika... jeśli ten przekaźnik działa to pewnie nie dochodzi do niego plus na 30 ;] (ponieważ nie działa mi wtryskiwacz rozruchowy)
#6
Napisano 20 stycznia 2010 - 16:16
a da sie cos zrobic zeby zmienic prace odciecia przy wysokich obrotach zeby szybciej przerywal a nie takie dlugie odstepy ? moze inny przekaznik bo chyba on za to odpowiada?
#7
Napisano 04 lutego 2010 - 19:24
no niestety wszystko w kostce działa ... więc do sprawdzenia zostaje mi już tylko kopmuter może ma ktoś zdjęcie tego chodzi o sprawdzenie numerów czy aby kiedyś ktoś nie zamienił go na inny niż powinen być
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 19:24 ]
problem prawie rozpoznany uszkodzony "komputer" (elektroniczne urządzenie sterujące) albo przerwa w kablu, zamieszczam zdjecie schematu układu wtryskowego m102 bez klimy i automatycznej skrzyni biegów i zapłonem tsz, może komuś sie przyda jak ma problem z obrotami, falowaniem, ssaniem... :cool:
[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 19:24 ]
problem prawie rozpoznany uszkodzony "komputer" (elektroniczne urządzenie sterujące) albo przerwa w kablu, zamieszczam zdjecie schematu układu wtryskowego m102 bez klimy i automatycznej skrzyni biegów i zapłonem tsz, może komuś sie przyda jak ma problem z obrotami, falowaniem, ssaniem... :cool:
#8
Napisano 05 lutego 2010 - 08:14
Które jest to elektroniczne urządzenie sterującę, gdzie się znajduje??
#9
Napisano 05 lutego 2010 - 09:00
majkel, obok srebrnego przekaznika po prawej .
[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 09:00 ]
O TO :
http://www.german-spob.de/start.php?art ... e0b9a35605
[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 09:00 ]
O TO :
http://www.german-spob.de/start.php?art ... e0b9a35605
#10
Napisano 17 lutego 2010 - 13:22
Witam miałem też problem z falującymi obrotami wyczytałem na forum że przelutowanie srebrnego przekaźnika pomaga.Poprawiłem luty zalożyłem na swoje miejsce - zapalił od razu silnik pracowal idealnie -był jeszcze ciepły-szczęśliwy do domu bo mróz i . Rano wsiadam do samochodu......... i kicha rozrusznik kręci a ten nawet się nie odezwie,stwierdziłem że w trakcie lutowania coś musiałem sp....... i nie ma ssania. Zamówiłem w ASO wczoraj odebrałem "chodzi" idealnie. Cała "impreza" -140 zł
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|