Skocz do zawartości




- - - - -

M102 - sprawdzenie przekaźników


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 18 stycznia 2010 - 15:40

Cześć, potrzebuje pilnie paru danych by sprawdzić przekaźniki za akumulatorem. Pierwszy przekaźnik czarny z napisem "kaltstart" dane z miernika w kΩ bądź rezystancji na poszczególnych pinach i to samo z srebrnym przekaźnikiem ... oraz czy czujnik położenia przepustnicy powinen mieć 2 lub 3 wyjścia i jak jest podłączony (kolory kabli).



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 19 stycznia 2010 - 08:29

Prze_Cinek napisał:

dane z miernika w kΩ bądź rezystancji na poszczególnych pinach
To bardzo głupia metoda, która szybko doprowadzi do fałszywych wniosków. Natomiast srebrny przekaźnik najczęściej cierpi na zimne luty wewnątrz. W danej chwili pomierzysz - i będzie dobry. Za chwilę w aucie już będzie zły. Na obudowie jest schemat - jego budowa wewnętrzna jest naprawdę bardzo prosta. Znowu kłania się znajomość oznaczeń pana Boscha:
"31" mamy połączone z masą
"30" z akumulatorem
"15" ze stacyjką
"87" to wyjście na komputery
Jak teraz podamy napięcie na styk "15", to załączy się przekaźnik wewnątrz i puści napięcie z akumulatora na komputery (ze styku "30" na "87"). Trywialnie proste.

Prze_Cinek napisał:

czy czujnik położenia przepustnicy powinen mieć 2 lub 3 wyjścia
Były takie i takie.

#3 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 19 stycznia 2010 - 12:19

dzięki ten srebnry juz sprawdziłem niby działa ale jak sprawdzić ten czarny? znasz może od czego te piny?
Dołączona grafika

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 19 stycznia 2010 - 22:15

31, 15, 30 - przecież to jest parę linijek powyżej!
TF - to pewnie TemperaturFuhler - czujnik temperatury
50 - jest połączony z cienkim kablem rozrusznika
TD - sygnał obrotów
87 i 87V to wyjścia coś zasilające. Nie wiem dokładnie co to za przekaźnik - może te wyjścia zasilają pompę paliwa i wtryskiwacz rozruchowy

#5 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 20 stycznia 2010 - 14:28

wielkie dzięki !! przekaźnik podłączyłem wieloma kablami na krótko po podaniu na styk 31 minusa i na 30 ,15 i 50 plusa pojawiło się napięcie na 87 i 87v po podłączeniu aby plusa do 15 napięcie jest na 87 czyli załancza się na chwile pompa potem po podaniu na te 3 napięcie dawane jest na pompę i wtryskiwacz rozruchowy czyli do tej pory działa ale jak podłączyłem czujnik temperatury to coś zaczęło szwankować nie wiem może czujnik był ciepły albo jakiś nie od tego modelu bo napięcie znikało na 87v niestety nie miałem innego czujnika... jeśli ten przekaźnik działa to pewnie nie dochodzi do niego plus na 30 ;] (ponieważ nie działa mi wtryskiwacz rozruchowy)

#6 Offline   merc190


  • Postów: 39
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 20 stycznia 2010 - 16:16

a da sie cos zrobic zeby zmienic prace odciecia przy wysokich obrotach zeby szybciej przerywal a nie takie dlugie odstepy ? moze inny przekaznik bo chyba on za to odpowiada?

#7 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 04 lutego 2010 - 19:24

no niestety wszystko w kostce działa ... więc do sprawdzenia zostaje mi już tylko kopmuter może ma ktoś zdjęcie tego chodzi o sprawdzenie numerów czy aby kiedyś ktoś nie zamienił go na inny niż powinen być

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 19:24 ]
problem prawie rozpoznany uszkodzony "komputer" (elektroniczne urządzenie sterujące) albo przerwa w kablu, zamieszczam zdjecie schematu układu wtryskowego m102 bez klimy i automatycznej skrzyni biegów i zapłonem tsz, może komuś sie przyda jak ma problem z obrotami, falowaniem, ssaniem... :cool:
Dołączona grafika

#8 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 05 lutego 2010 - 08:14

Które jest to elektroniczne urządzenie sterującę, gdzie się znajduje??

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 lutego 2010 - 09:00

majkel, obok srebrnego przekaznika po prawej .

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 09:00 ]
O TO :

http://www.german-spob.de/start.php?art ... e0b9a35605

#10 Offline   PAWEL1967


  • Postów: 21
  • Na forum od: 28 lut 2009
  • Miejscowość: Łańcut

Napisano 17 lutego 2010 - 13:22

Witam miałem też problem z falującymi obrotami wyczytałem na forum że przelutowanie srebrnego przekaźnika pomaga.Poprawiłem luty zalożyłem na swoje miejsce - zapalił od razu silnik pracowal idealnie -był jeszcze ciepły-szczęśliwy do domu bo mróz i :wpysk: :zeby: :jem: . Rano wsiadam do samochodu......... i kicha rozrusznik kręci a ten nawet się nie odezwie,stwierdziłem że w trakcie lutowania coś musiałem sp....... i nie ma ssania. Zamówiłem w ASO wczoraj odebrałem "chodzi" idealnie. Cała "impreza" -140 zł :hmm:








Podobne tematy Zwiń