Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Nieznana część od ogrzewania


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piechciunio


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 30 stycznia 2010 - 23:12

Witam,
Ostatnio miałem problem z ogrzewaniem, mianowicie :hmm: podczas postoju i jazdy do 30km/h była ciepła w środku, a powyżej to zimno niesamowite. Postanowiłem coś z tym zrobić i naprawiając z tatą inne pierdółki zauważyłem w podszybiu pod kratką, że z tego zaworku poniżej wycieka płyn i postanowiliśmy go zastąpić zwykłą rurką zamocowaną na zaciski :mrgreen:
Od tamtego czasu samochód dłużej się nagrzewa, ale nawet przy 140km/h jest gorąco :czerwona:
Chciałem jednak spytać, co to jest, jaka jest dokładna nazwa i czy trzeba wymienić tą rurkę na ten zaworek? Oraz oczywiście cena :czerwona:

Dołączona grafika

Pozdrawiam.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 stycznia 2010 - 23:26

Piechciunio napisał:

Chciałem jednak spytać, co to jest, jaka jest dokładna nazwa i czy trzeba wymienić tą rurkę na ten zaworek? Oraz oczywiście cena :hmm:

Skoro po zastosowaniu rurki zamiast zaworu jest gorzej tzn że ów zawór jest potrzebny ;-)

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 stycznia 2010 - 23:26

A może by tak nowy kolega zapoznał się z wyszukiwarką?

zawor-nagrzewnicy-vt12309.htm?highlight=201

#4 Offline   Piechciunio


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 30 stycznia 2010 - 23:39

Rob, jest lepiej, bo jest ciepło w samochodzie w końcu, ale trzeba na to niestety poczekać...
Gerri, dzięki za linka, po prostu nie wiedziałem jak się nazywa ta część i nie wiedziałem czego mam szukać

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 31 stycznia 2010 - 12:56

Piechciunio napisał:

Rob, jest lepiej, bo jest ciepło w samochodzie w końcu, ale trzeba na to niestety poczekać...

Ale wiosna idzie i może być za ciepło ;-)

#6 Offline   Piechciunio


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 31 stycznia 2010 - 13:46

Rob, ale jeśli przestawię pokrętło na zimne to leci zimne, a jak na ciepłe to ciepłe tak więc jedyny problem to trochę dłuższe nagrzewanie :jump:
chodzi mi tylko o to czy mi czegoś nie wysadzi skoro mam rurkę zamiast zaworu..

#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 31 stycznia 2010 - 16:39

Piechciunio napisał:

jeśli przestawię pokrętło na zimne to leci zimne, a jak na ciepłe to ciepłe tak więc jedyny problem to trochę dłuższe nagrzewanie
chodzi mi tylko o to czy mi czegoś nie wysadzi skoro mam rurkę zamiast zaworu..

Przecież wszystko opisałem w podanym linku.
1.W tej chwili wydaje ci się, że leci zimne po zamknięciu. Zobaczysz latem...
2. Dłuższe nagrzewanie to raczej Twoja autosugestia: zaworek w zimie jest otwarty, kawałek rurki spełnia to samo zadanie - gdzie tu widzisz możliwość dłuższego nagrzewania?
3. Jak tylko rurka nie jest z tektury - to na pewno nic nie wysadzi.








Podobne tematy Zwiń