Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w124] elektrozawór ogrzewania



77 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 31 grudnia 2018 - 10:31

A mógłbyś mi napisać, od czego odpowiadają klawisze w sterowniku klimy? W sensie, idąc od lewej, mamy osuszanie(?), klima na wszystkie kratki, klima na dół, zwykły nawiew i wyłączony? Były kiedyś opisy na forum, ale jak potrzeba, to nie mogę znaleźć :E .
Ze środkowej kratki leci Ci normalnie powietrze?
Bo u mnie nie bardzo widzę zmiany, przy wciskaniu przycisków. Na osuszaniu tylko jakby cały czas szedł na max. Reszta nic nie zmienia. Ze środkowej kratki powietrze idzie ledwo ledwo. I właśnie obstawiam ten sterownik klap. To jest to urządzenie z wężykami, tak? Wystarczy wyjąć schowek, żeby sie do niego dostać?

Użytkownik Szarik edytował ten post 31 grudnia 2018 - 10:32




#72 Offline   lukasz


  • Postów: 130
  • Na forum od: 20 sty 2007
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Fabia 1,4 TDI

Napisano 02 stycznia 2019 - 18:15

Ze środkowej kratki w naszych poczciwcach niestety fabryka przewidziała tylko chłodzenie, lub przewietrzanie. Opisując po kolei przyciski od lewej :
1.Szyba - osuszanie szyby - max obroty wentylatowa, max grzanie, niezależnie od wybranej temperatury na pokrętle, włączona klimatyzacja ( osuszacz ), powietrze kierowane na szybę oraz boczne kratki.
2.Białe strzałki góra dół - przy grzaniu powietrze powinno lecieć na szybę, na nogi i z kratek bocznych, jeżeli chłodzi to na szybę, na nogi, kratki boczne plus środkowa.
3.Czarna strzałka w górę, biała w dół - jeżeli system schładza kabinę, to nadmuch idzie przez lewą, środkową i prawą kratkę, jeżeli nagrzewa to powietrze idzie na nogi, kratkę lewą, prawą i częściowo na szybę.
4. Czarna strzałka w górę, EC, czarna strzałka w dół - jeżeli system schładza, to nadmuch idzie przez lewą, środkową i prawą kratkę, jeżeli nagrzewa to powietrze idzie na nogi, kratkę lewą, prawą i częściowo na szybę. W tym położeniu klimatyzacja się nie załącza.
5 0 - wyłączony system.
Teraz pokrętło temperatur plus obroty wentylatora :
Max i min nie muszę tłumaczyć
Mając auto ustawiamy temperaturę i system dąży do zadanej temp. często podnosząc obroty wentylatora, później obroty spadają wraz ze spadkiem różnicy temp. na zewnątrz i w środku.
Ciekawostką jest obieg zamknięty, który przy maksymalnym schładzaniu i różnicy temp. powyżej 7 stopni system sam zamyka, żeby szybciej schłodzić powietrze, max po 30 minutach otwiera. Jeżeli różnica temperatur jest niższa niż 7 stopni powietrze z zewnątrz poleci już po 5 minutach.
Chyba wyczerpałem temat.

#73 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 stycznia 2019 - 19:37

Super, dzięki. Jest nawet więcej, niż chciałem :E . Myślałem tylko, że przy klimie automatycznej, ze środkowej kratki leci również ciepłe powietrze. A odnośnie tego "sterownika klap", to tak jak pisałem w poprzednim poście, wystarczy wyjąć schowek i jest na wierzchu?

#74 Offline   lukasz


  • Postów: 130
  • Na forum od: 20 sty 2007
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Fabia 1,4 TDI

Napisano 02 stycznia 2019 - 19:42

Tak, jest zaraz za schowkiem po lewej stronie montowany na wcisk do obudowy nagrzewnicy. Ale po rozebraniu tego, mogę stwierdzić, że nie ma się tam co zepsuć. Ja już jak wyjąłem, to odświeżyłem cynę na stykach i złożyłem. Z tego co czytałem w innych postach są dwa rodzaje tego sterownika, rozbieralne i nie. U mnie był na kilka wkrętów. Cyknij sobie zdjęcia przed demontażem, bo nie zawsze widać na kartce na nim przyklejonej, gdzie jakie kolory rurek idą ;)
Kilka moich postów wyżej, w treści jest link do filmiku na YT, widać doskonale jak to wygląda i gdzie jest zlokalizowany. Pozdro.

Użytkownik lukasz edytował ten post 02 stycznia 2019 - 19:44


#75 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 stycznia 2019 - 19:50

Dzięki, w weekend sobie na niego zerkne.

#76 Offline   Piotrekk


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 paź 2017
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2019 - 18:13

Witam! Przyszła zima, a u mnie połowa Mercedesa w124 grzeje, nie tak jak chcę. Sprawdziłem prąd dochodzący do elektrozaworów. Strona pasażera działa poprawnie, więc prąd przy grzaniu to 0V i elektrozawór jest otwarty. Strona kierowcy przy identycznych ustawieniach pokazuje prąd w okolicy 12V. Elektrozawór jest zamknięty co powoduje że na grzaniu kierowcy strona jest chłodzona. Jak obniżę nieznacznie temperaturę kierowcy (potencjometrem - pokrętłem) to napięcie spada do 0V i strona kierowcy znów grzeje. Ale brakuje dokładnej regulacji. Czy to płytka sterująca ogrzewaniem czy może coś innego? Wiem że na pewno nie elektromagnesy. Z góry dzięki wielkie za każdą poradę.

#77 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 28 grudnia 2019 - 10:04

Najprawdopodobniej płyta. Przy ustawieniu na min/max, ogrzewanie działa z pominięciem czujnika temperatury wewnętrznej w samochodzie. Czyli nieważne, czy w aucie jest -30°C czy +30°C, przy ustawieniu na max będzie grzało. Analogicznie przy ustawieniu na min. W pozycjach pośrednich sczytywana jest temperatura wnętrza i na jej podstawie nawiew albo grzeje, albo chłodzi. Skoro u Ciebie działa tylko pozycja skrajna, to możliwe, że potencjometr szwankuje, lub sama płyta sterująca. Ja szczerze mówiąc, obstawiam płytę. Już widziałem różne objawy związane z ogrzewaniem i za każdym razem wystarczyło przelutować płytę (jeśli zawory były sprawne).

#78 Offline   Piotrekk


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 paź 2017
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2019 - 15:36

Nie, na grzaniu przy ustawieniu na max nie działa jak powinna, bo chłodzi, leci lodowate powietrze. Daje stałe napięcie na elektrozawór 12V, co go zamyka w wyniku czego chłodzi zamiast grzać. Kiedy ustawienie jest inne od max to jest okey. Ale jest pewnie tak jak mówisz potencjometr albo płytka. Mam dwa Mercedesy, wiec pewnie najłatwiej będzie przełożyć te elementy w celu sprawdzenia. Bo raczej inne elementy tego układu ogrzewania tu nie mogą nic zmienić ?








Podobne tematy Zwiń