Napisano 02 stycznia 2019 - 18:15
Ze środkowej kratki w naszych poczciwcach niestety fabryka przewidziała tylko chłodzenie, lub przewietrzanie. Opisując po kolei przyciski od lewej :
1.Szyba - osuszanie szyby - max obroty wentylatowa, max grzanie, niezależnie od wybranej temperatury na pokrętle, włączona klimatyzacja ( osuszacz ), powietrze kierowane na szybę oraz boczne kratki.
2.Białe strzałki góra dół - przy grzaniu powietrze powinno lecieć na szybę, na nogi i z kratek bocznych, jeżeli chłodzi to na szybę, na nogi, kratki boczne plus środkowa.
3.Czarna strzałka w górę, biała w dół - jeżeli system schładza kabinę, to nadmuch idzie przez lewą, środkową i prawą kratkę, jeżeli nagrzewa to powietrze idzie na nogi, kratkę lewą, prawą i częściowo na szybę.
4. Czarna strzałka w górę, EC, czarna strzałka w dół - jeżeli system schładza, to nadmuch idzie przez lewą, środkową i prawą kratkę, jeżeli nagrzewa to powietrze idzie na nogi, kratkę lewą, prawą i częściowo na szybę. W tym położeniu klimatyzacja się nie załącza.
5 0 - wyłączony system.
Teraz pokrętło temperatur plus obroty wentylatora :
Max i min nie muszę tłumaczyć
Mając auto ustawiamy temperaturę i system dąży do zadanej temp. często podnosząc obroty wentylatora, później obroty spadają wraz ze spadkiem różnicy temp. na zewnątrz i w środku.
Ciekawostką jest obieg zamknięty, który przy maksymalnym schładzaniu i różnicy temp. powyżej 7 stopni system sam zamyka, żeby szybciej schłodzić powietrze, max po 30 minutach otwiera. Jeżeli różnica temperatur jest niższa niż 7 stopni powietrze z zewnątrz poleci już po 5 minutach.
Chyba wyczerpałem temat.