Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w124] elektrozawór ogrzewania



77 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Eclips


  • Postów: 16
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2014 - 05:47

Wyświetl postUżytkownik kosa8811 dnia 23 czerwca 2014 - 15:06 napisał

Skoro przed czyszczeniem elektrozaworów działało to masz odpowiedź.

no właśnie czyściłem bo grzało z obu stron cały czas :/

(jeżeli całkiem wyjmę tą zastępczą sprężynkę elektrozaworu to chwilowo pozbędę się problemu wiecznego grzania prawej strony ??)



#52 Offline   kosa8811


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 gru 2011
  • Miejscowość: Wąbrzeźno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2014 - 08:29

Jeśli całkiem wyjmiesz to i tak będzie Ci grzało. Te zaworki odcinają dopływ ciepłego płynu chłodniczego. Jak jeden jest popsuty to cały czas będzie leciało ciepłe powietrze.

#53 Offline   Eclips


  • Postów: 16
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2014 - 12:32

Wyświetl postUżytkownik kosa8811 dnia 24 czerwca 2014 - 08:29 napisał

Jeśli całkiem wyjmiesz to i tak będzie Ci grzało. Te zaworki odcinają dopływ ciepłego płynu chłodniczego. Jak jeden jest popsuty to cały czas będzie leciało ciepłe powietrze.

...no tak ale to chyba właśnie sprężynka utrzymuje zawór w pozycji otwarty i zapobiega samoczynnemu zamknięciu. Jeżeli więc jej tam nie będzie to zawór zostanie zamknięty ? To takie moje kombinacje więc poprawcie mnie jeśli się mylę :) Idzie lato, lewa strona działa dobrze a prawa jak jej się podoba (zazwyczaj grzeje czy trzeba czy nie) Szukam więc doraźnej metody żeby tą prawą stronę wyłączyć (oczywiście zanik się kiedyś uda naprawić jak należy)

#54 Offline   adasko28


  • Postów: 201
  • Na forum od: 16 wrz 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:TOUAREG 3,2 V6

Napisano 10 lipca 2015 - 12:44

Posiadam standardowy problem z ogrzewaniem przy wlaczonej klimie leci gorace powietrze ze środkowych prawej kratek. Dziś w celu przeczyszczenia wyciągnąłem caly elektrozawór,okazało sie ze jest brak jednego pływaka czyli cienka rurka zakonczona stozkiem, przypuszczam ze jest to glowny powod uszkodzenia oraz jedna sruba mocujaca jest zerwana .Dodatkowo zauważyłem ze dwie rurki gumowe zamocowane do elektrozawora i sa one zaslepione. Rurki te wyciągnąłem z calym elektrozaworem.
Pytania:
1) co to za rurki
2)czemu zaslepione
3) czy sam ten plywak dokupie jako nowy
4) czy śrube tez wystepuje jako osobny element
Bardzo prosze o info
Ponizej zdjecia
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#55 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 14:27

O ile dobrze pamiętam, te cienkie węże to wyjście na ogrzewany zbiornik płynu spryskiwaczy - potem sprawdzę dokładniej. W wersji z ogrzewaniem postojowym było chyba jeszcze jedno, czy dwa wejścia/wyjścia, ale na grubsze węże. Zawory występują tylko, jako całość. Musisz szukać drugich sprawnych. To nie pływaki, tylko zaworki zamykające.

#56 Offline   adasko28


  • Postów: 201
  • Na forum od: 16 wrz 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:TOUAREG 3,2 V6

Napisano 10 lipca 2015 - 15:23

to bylby dobry trop z tym ogrzewaniem postojowym, ktorego nie mam na wyposazeniu dlatego zaslepione. To sa dosc grube weze ten najbardziej widoczny ma ok 1 cm długosci ten drugi ok 3cm. zamieszczam dodatkowe zdjecia. Licze ze chang pomoze w doborze potrzebnych czesci
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#57 Offline   adasko28


  • Postów: 201
  • Na forum od: 16 wrz 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:TOUAREG 3,2 V6

Napisano 28 lipca 2015 - 11:55

Wymieniłem elektrozawory na używane i serwis klimatyzacji zrobiłem.Zimno poleciało ze wszystkich kratek ( włączona klima, temp min), reagował na ustawienia temperatury prawidłowo. Po kilkunastu kilometrach zatrzymałem się wyłączyłem silnik po kilku minutach odpaliłem i bez żadnych regulacji poleciało cieple powietrze pomimo ze temperatura na zimno ustawiona. Przejechałem kilka kilometrów ok 4-5 zatrzymałem się i po chwili znowu poprawnie zaczęło wszystko działać. Dziwne sprawa. Nie wiem za co się brać. Elektrozawory po dodaniu zasilania słychać ich otwarcie tak samo silniczek działa jakby prawidłowo.Obstawiam albo jakieś zasyfienie na grzybku ale wtedy problem byłby stały albo panel sterownia to samo problem byłby stały .Macie jakiegoś pewniak w tym przypadku ?

#58 Offline   adasko28


  • Postów: 201
  • Na forum od: 16 wrz 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:TOUAREG 3,2 V6

Napisano 28 lipca 2015 - 12:35

Jeszcze jedno nie prawidłowa praca jest na prawa i lewa stronę jednocześnie. Tak więc z lewej i prawej kratki leci cieple powietrze a pozniej wszystko wraca do normy

Użytkownik adasko28 edytował ten post 28 lipca 2015 - 12:37


#59 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 02 listopada 2015 - 15:14

Witam.
Mam taki objaw w swoim Mercedesie jak wszyscy czyli daje ciepłym powietrzem.
Wymieniłem dzisiaj elektrozawor i dalej to samo. Po podłączeniu na krótko zawory pykają. Gdzie szukać kolejnych przyczyn? Panel sterowania,czujniki temperatury które sa w nagrzewnicy. Bo juz nie nam sily😁

#60 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 16:54

Czujnik temperatury to z tego co wiem jest w lampce sufitowej a sterownik jest za schowkiem. Bo pokrętła są od ustawiania temperatury, ale sterownik załacza zawory. Jesli zdemontujesz schowek i wsadzisz reke (chyba troszke w dół nie pamiętam dokładnie) to tam bedzie. Miałem taki sam problem w poprzedniej gwieździe wymieniłem ten sterownik i problem znikł tylko u mnie było widać że jest ewidentnie sfajany jak go otwarłem. Sprawdz na poczatek czujke w lampce czy podpieta i czy miernik jak ustawisz na omy coś wskazuje jeśli tak zajrzyj za schowek.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 03 listopada 2015 - 07:43









Podobne tematy Zwiń