Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w124] elektrozawór ogrzewania



77 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Dario


  • Postów: 45
  • Na forum od: 28 maj 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 08 lipca 2008 - 22:17

będę wdzięczny na maxa kolego :grin:



#12 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 czerwca 2009 - 19:29

Witam. Temat trochę stary, ale dla mnie aktualny. Kupiłem niedawno Mietka 124 bez klimy i ze wszystkich nawiewów prócz środkowego wali ciepło bez względu na ustawioną temperaturę.
Według tego, co pisał Rob sprawdziłem bezpiecznik następnie elektrozawory (podałem napięcie z aku i słychać stuknięcia jak się otwiera) następnie wymontowałem całą elektronikę i nie ma żadnych zimnych lutów ani nie widać żeby coś było przepalone trochę przegrzałem większość lutów, ale nadal wali żarem... Ma ktoś jakieś pomysły ??
Ps. moja płytka drukowana inaczej wygląda od tej ze zdięcia Rob'a (86 rocznik)

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 czerwca 2009 - 20:33

Sprawdź kontrolką czy na środkowym bolcu wtyczki elektrozaworów jest napięcie po włączeniu zapłonu. Już niejednokrotnie się przekonałem, że jak ktoś pisze "sprawdziłem bezpieczniki" - to można z góry założyć, że zrobił to niestarannie :ok:
Wyjmij bezpiecznik opisany Heizwasserventile i dokładnie paznokciem sprawdź, czy blaszka jest cała.

#14 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 czerwca 2009 - 16:29

bezpiecznik nie był przepalony ale mimo to go wymieniłem (mogłem odrazu napisac)

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 czerwca 2009 - 18:23

Piszesz, że podałeś napięcie z aku na zawory.
Podepnij napięcie (plus na środkowy bolec, dwie masy na zewnętrzne), uruchom motor, i sprawdź jakie wieje. Jeżeli zimne - to będziemy mieć przynajmniej wykluczoną usterkę elektrozaworów.

#16 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 czerwca 2009 - 20:40

Zgadza się po podaniu napięć tak jak napisałeś wieje zimne. Czyli gdzie szukać usterki :?

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 21:40 ]
A jeszcze pytanie zanim dojdziemy co jest grane i zanim usunę usterkke - jest jakiś sposób (bez podłączania zaworu pod aku) żeby narazie na stałe wiało zimne bo jeżdze na co dzień a gorąco na dworku sie robi :/ ?

#17 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 czerwca 2009 - 20:58

Zakładam, że sprawdziłeś - po włączeniu zapłonu na środkowym jest plus.
Tak więc wystarczy ten środkowy wybebeszyć z wtyczki i założyć na środkowy bolec zaworów, a zewnętrzne połączyć z masą. Wtedy zawory będą zamknięte (będą brać prąd) dopiero po załączeniu zapłonu.

#18 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2009 - 19:41

No dobra, to jest sposób na teraz kiedy jest ciepło i trzeba jeżdzić ale na dłuższą metę gdzie szukać usterki ?? domyslam się że płytka z elektroniką sterującą ale co tam może być popsute bo na pierwszy rzut oka nic nie jest przepalone...

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 20:41 ]
haloo

#19 Offline   strzaly01


  • Postów: 122
  • Na forum od: 14 kwi 2009
  • Miejscowość: Okolice Krakowa
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163
  • Trzeci Mercedes:W211 E320 V6
  • Inne auto:BMW E46 / Suzuki GSX-R

Napisano 07 września 2009 - 17:58

Witajcie Koledzy.
Tak czytałem i szukałem pomocy przy moim problemie. Lecz niestety nie udało mi się nic wskórać :-| :-/

A mianowicie mój problem wygląda następująco.
Na wyłączonej klimie z nawiewów cały czas leci zimne powietrze, i nie ważne na jakiej pozycji znajdują się pokrętła. Kiedy włączę klimę jest dokładnie tak samo jedynie jak przekręcę pokrętła na pozycję maksymalnego grzania czyli na ten rysuneczek odmrażanej szyby
Dołączona grafika
to wtedy grzeje jak szalony. Kolejna rzecz którą zauważyłem ale to już po rozkręceniu elektrozaworu i po ponownym skręceniu to jest taka że pokrętła tak jakby były pomylone. Tzn kiedy zamykam całkiem obieg ciepłego powietrza na regulatorze lewej strony to leci mi zimne powietrze ale z prawego nawiewu i na odwrót. Jak już pisałem wcześniej rozkręciłem elektrozawór i wydaje mi się że wszystko jest w należyym porządku a nawet wygląda prawie jak nowy dla mnie. Oto parę fotek. Mam nadzieję że pomożecie jakoś. A co do bezpiecznika to zmieniłem na inny i nic nie pomogło. :E Załączę fotki co byście mogli sami zobaczyć jak to wyglądało.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#20 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 września 2009 - 18:25

a ja mam pytanko, poniewaz jestem cieniutki z elektromechaniki. chce sprawdzić elektrozaworki bo jak wyciagam i wkładam wtyczke to ich nie slychać. Pisaliście tutaj koledzy że można podac bezpośrednio prąd z akumulatora. Jak mam to zrobić? Rozumiem dwa kabelki i jeden z plusa od aku do plusa na lektrozaworku i minus z aku do minusa lektrozaworka, czy tak?








Podobne tematy Zwiń