będę wdzięczny na maxa kolego :grin:
6
77 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 08 lipca 2008 - 22:17
#12
Napisano 14 czerwca 2009 - 19:29
Witam. Temat trochę stary, ale dla mnie aktualny. Kupiłem niedawno Mietka 124 bez klimy i ze wszystkich nawiewów prócz środkowego wali ciepło bez względu na ustawioną temperaturę.
Według tego, co pisał Rob sprawdziłem bezpiecznik następnie elektrozawory (podałem napięcie z aku i słychać stuknięcia jak się otwiera) następnie wymontowałem całą elektronikę i nie ma żadnych zimnych lutów ani nie widać żeby coś było przepalone trochę przegrzałem większość lutów, ale nadal wali żarem... Ma ktoś jakieś pomysły ??
Ps. moja płytka drukowana inaczej wygląda od tej ze zdięcia Rob'a (86 rocznik)
Według tego, co pisał Rob sprawdziłem bezpiecznik następnie elektrozawory (podałem napięcie z aku i słychać stuknięcia jak się otwiera) następnie wymontowałem całą elektronikę i nie ma żadnych zimnych lutów ani nie widać żeby coś było przepalone trochę przegrzałem większość lutów, ale nadal wali żarem... Ma ktoś jakieś pomysły ??
Ps. moja płytka drukowana inaczej wygląda od tej ze zdięcia Rob'a (86 rocznik)
#13
Napisano 14 czerwca 2009 - 20:33
Sprawdź kontrolką czy na środkowym bolcu wtyczki elektrozaworów jest napięcie po włączeniu zapłonu. Już niejednokrotnie się przekonałem, że jak ktoś pisze "sprawdziłem bezpieczniki" - to można z góry założyć, że zrobił to niestarannie
Wyjmij bezpiecznik opisany Heizwasserventile i dokładnie paznokciem sprawdź, czy blaszka jest cała.
Wyjmij bezpiecznik opisany Heizwasserventile i dokładnie paznokciem sprawdź, czy blaszka jest cała.
#14
Napisano 15 czerwca 2009 - 16:29
bezpiecznik nie był przepalony ale mimo to go wymieniłem (mogłem odrazu napisac)
#15
Napisano 15 czerwca 2009 - 18:23
Piszesz, że podałeś napięcie z aku na zawory.
Podepnij napięcie (plus na środkowy bolec, dwie masy na zewnętrzne), uruchom motor, i sprawdź jakie wieje. Jeżeli zimne - to będziemy mieć przynajmniej wykluczoną usterkę elektrozaworów.
Podepnij napięcie (plus na środkowy bolec, dwie masy na zewnętrzne), uruchom motor, i sprawdź jakie wieje. Jeżeli zimne - to będziemy mieć przynajmniej wykluczoną usterkę elektrozaworów.
#16
Napisano 15 czerwca 2009 - 20:40
Zgadza się po podaniu napięć tak jak napisałeś wieje zimne. Czyli gdzie szukać usterki :?
[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 21:40 ]
A jeszcze pytanie zanim dojdziemy co jest grane i zanim usunę usterkke - jest jakiś sposób (bez podłączania zaworu pod aku) żeby narazie na stałe wiało zimne bo jeżdze na co dzień a gorąco na dworku sie robi ?
[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 21:40 ]
A jeszcze pytanie zanim dojdziemy co jest grane i zanim usunę usterkke - jest jakiś sposób (bez podłączania zaworu pod aku) żeby narazie na stałe wiało zimne bo jeżdze na co dzień a gorąco na dworku sie robi ?
#17
Napisano 15 czerwca 2009 - 20:58
Zakładam, że sprawdziłeś - po włączeniu zapłonu na środkowym jest plus.
Tak więc wystarczy ten środkowy wybebeszyć z wtyczki i założyć na środkowy bolec zaworów, a zewnętrzne połączyć z masą. Wtedy zawory będą zamknięte (będą brać prąd) dopiero po załączeniu zapłonu.
Tak więc wystarczy ten środkowy wybebeszyć z wtyczki i założyć na środkowy bolec zaworów, a zewnętrzne połączyć z masą. Wtedy zawory będą zamknięte (będą brać prąd) dopiero po załączeniu zapłonu.
#18
Napisano 17 czerwca 2009 - 19:41
No dobra, to jest sposób na teraz kiedy jest ciepło i trzeba jeżdzić ale na dłuższą metę gdzie szukać usterki ?? domyslam się że płytka z elektroniką sterującą ale co tam może być popsute bo na pierwszy rzut oka nic nie jest przepalone...
[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 20:41 ]
haloo
[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 20:41 ]
haloo
#19
Napisano 07 września 2009 - 17:58
Witajcie Koledzy.
Tak czytałem i szukałem pomocy przy moim problemie. Lecz niestety nie udało mi się nic wskórać :-| :-/
A mianowicie mój problem wygląda następująco.
Na wyłączonej klimie z nawiewów cały czas leci zimne powietrze, i nie ważne na jakiej pozycji znajdują się pokrętła. Kiedy włączę klimę jest dokładnie tak samo jedynie jak przekręcę pokrętła na pozycję maksymalnego grzania czyli na ten rysuneczek odmrażanej szyby
to wtedy grzeje jak szalony. Kolejna rzecz którą zauważyłem ale to już po rozkręceniu elektrozaworu i po ponownym skręceniu to jest taka że pokrętła tak jakby były pomylone. Tzn kiedy zamykam całkiem obieg ciepłego powietrza na regulatorze lewej strony to leci mi zimne powietrze ale z prawego nawiewu i na odwrót. Jak już pisałem wcześniej rozkręciłem elektrozawór i wydaje mi się że wszystko jest w należyym porządku a nawet wygląda prawie jak nowy dla mnie. Oto parę fotek. Mam nadzieję że pomożecie jakoś. A co do bezpiecznika to zmieniłem na inny i nic nie pomogło. Załączę fotki co byście mogli sami zobaczyć jak to wyglądało.
Tak czytałem i szukałem pomocy przy moim problemie. Lecz niestety nie udało mi się nic wskórać :-| :-/
A mianowicie mój problem wygląda następująco.
Na wyłączonej klimie z nawiewów cały czas leci zimne powietrze, i nie ważne na jakiej pozycji znajdują się pokrętła. Kiedy włączę klimę jest dokładnie tak samo jedynie jak przekręcę pokrętła na pozycję maksymalnego grzania czyli na ten rysuneczek odmrażanej szyby
to wtedy grzeje jak szalony. Kolejna rzecz którą zauważyłem ale to już po rozkręceniu elektrozaworu i po ponownym skręceniu to jest taka że pokrętła tak jakby były pomylone. Tzn kiedy zamykam całkiem obieg ciepłego powietrza na regulatorze lewej strony to leci mi zimne powietrze ale z prawego nawiewu i na odwrót. Jak już pisałem wcześniej rozkręciłem elektrozawór i wydaje mi się że wszystko jest w należyym porządku a nawet wygląda prawie jak nowy dla mnie. Oto parę fotek. Mam nadzieję że pomożecie jakoś. A co do bezpiecznika to zmieniłem na inny i nic nie pomogło. Załączę fotki co byście mogli sami zobaczyć jak to wyglądało.
#20
Napisano 07 września 2009 - 18:25
a ja mam pytanko, poniewaz jestem cieniutki z elektromechaniki. chce sprawdzić elektrozaworki bo jak wyciagam i wkładam wtyczke to ich nie slychać. Pisaliście tutaj koledzy że można podac bezpośrednio prąd z akumulatora. Jak mam to zrobić? Rozumiem dwa kabelki i jeden z plusa od aku do plusa na lektrozaworku i minus z aku do minusa lektrozaworka, czy tak?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Problem z regulacją ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_Rudkie_ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|
||
[W124] Panel ogrzewania - odwrotne działanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|
||
M104 2.8 197km ciągłe napięcie na elektrozawór faz rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piotrus6282 |
|