Skocz do zawartości




- - - - -

Cięgna zmiany biegów - prawidłowe ustawienie/naciągnięcie


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 20 stycznia 2015 - 21:06

Mam małe pytanko , ktoś może mi powiedzieć jak to jest w pięcio biegowej skrzyni z układem wodzików ?

Dołączona grafika

czy 4ro i 5cio biegowe skrzynie mają tak samo ułożone wodziki 1-2 3-4 ?
po wymianie wszystkich tulejek wydaję mi się że 2 bieg wchodzi ciut ciężej i chyba za bardzo mam naciągnięty jeden wodzik , i chcę wiedzieć który odpowiada za 1-2 bieg bo nie jestem pewien .



#22 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 20 stycznia 2015 - 21:38

Dołączona grafika

Jak wyżej.
Ustawiałeś cięgna na pręt? (czyt. śrube lub wiertło)
Widelec też się może wyrobić.

Użytkownik vorlog edytował ten post 20 stycznia 2015 - 22:12
Regulamin pkt II.I


#23 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 20 stycznia 2015 - 23:30

Tak, lewar miałem zablokowany tak jak powinien być , wyczyszczony, na nowo przesmarowany, wszystko elegancko :) dzięki wielkie za fotkę, wiem już wszystko :)

Użytkownik vorlog edytował ten post 20 stycznia 2015 - 23:43
Regulamin pkt II.I


#24 Offline   95bartas


  • Postów: 99
  • Na forum od: 19 paź 2014
  • Miejscowość: Zalesie Królewskie
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.0 d
  • Trzeci Mercedes:w220 3.2 cdi

Napisano 20 stycznia 2015 - 23:59

Jednak u mnie jest trochę inaczej, lewar i dźwignie, które są do niego przymocowane.

Użytkownik vorlog edytował ten post 21 stycznia 2015 - 00:08
Regulamin pkt II.I


#25 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2017 - 20:51

W jednym z wątków pisałem o mojej przygodzie z zerwanym przegubem gumowym wał-skrzynia i nawiniętych na wał cięgnach do zmiany biegów (te pręty od wybieraka do dźwigienek w skrzyni). Od tego czasu lewarek zmiany biegów działa ok, jednak ma problem z powrotem do pozycji neutralnej (luz pomiędzy 3 i 4). Objawia się to przycinaniem się dźwigni jak ruszam na luzie z położenia między 3 i 4 na położenia między 1 i 2 oraz między 5 i R. Jednak jak znajdę miejsce, to przejdę sprawnie, do czego się w sumie przyzwyczaiłem, że np. z 4 na 5 przechodzę nieco pod skosem :)

Kupiłem w internecie używkę drugi mechanizm, zmieniłem i jest tak samo. Czy przyczyną takich zachować może być zła regulacja tych cięgien? Moje cięgna nie wyglądają tak:

Dołączona grafika

mają zmieniony kształt, bo były prostowane młotkiem i spawane (nie mogłem znaleźć takich nigdzie, a zbliżała się Wigilia). Nie wygląda to jednak źle (nic nie wadzi i nie przycina a same biegi wchodzą miodzio) z tym tylko, że te 3 dźwigienki wychodzące z podłogi pod lewarkiem nie są teraz u mnie w jednej linii, a jak czytałem o metodzie z wiertłem 6 mm doszedłem do wniosku, że chyba muszą przynajmniej te od biegów 1/2 i 3/4?

Musi to być ustawione w jednej linii? To reguluje się od strony skrzyni, tak?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 10 stycznia 2017 - 20:54


#26 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 11 stycznia 2017 - 15:11

Tam nie ma regulacji...

#27 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2017 - 17:37

Skoro nie ma regulacji to o czym pisali w tym wątku przedmówcy?

Wyświetl postUżytkownik Borat dnia 05 września 2007 - 15:17 napisał

markusso77, bedzie potrzebowal preta fi 6 mm (mozesz uzyc wiertla). Odpinasz wszystkie ciegna od strony skrzyni (tylko nie pomyl kolejnosci :D, w kasecie zmiany biegow na kazdym z ciegien prowadzacych jest otwor - wkladasz we wszystkie wirtlo/pret i masz ustlone wszystkie razem, a dzwignie w polozeniu srodkowym.
jak juz masz to wszystko ustalone, regulujesz wodziki na drugim koncu tak aby swobodnie weszly na wodziki w skrzyni. i po robocie ;)
Np. tu?

#28 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 11 stycznia 2017 - 17:43

Sorry może źle napisałem, nie reguluje się nic w kasecie....pręt 6mm wkłada się aby ją ustawić....

#29 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2017 - 17:52

Nie w kasecie, chodzi mi o regulację cięgien, które wpływają na położenie tych "wodzików" trzech, co wychodzą z wybieraka z podłogi. Skoro je ustawia się na pręt, co żeby cięgna pasowały luźno na skrzynię, to chyba musi być na ich końcu jakaś regulacja tak na zdrowy rozsądek, no bo jak to ustawić?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 11 stycznia 2017 - 17:53


#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 stycznia 2017 - 19:37

Jest regulacja, zobacz tu, jest tam nagwintowany pręt i kontrnakrętka.
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń