Skocz do zawartości




- - - - -

Problemy ze spalaniem. /mercedes 190 2.0D/


91 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   ylohrehtom


  • Postów: 96
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D 1976

Napisano 23 lipca 2010 - 11:11

Męczyć się z dziadziusiowatą jazdą nie muszę a mimo to i wbrew wszelkim pozorom, sporo pieniędzy zostaje w kieszeni. Przez niecałe 4 miesiące zrobiłem ponad 6000km. Licząc, że każde 100km=6zł oszczędności to wychodzi mi, że zaoszczędziłem około 360zł. Oczywiście ten rachunek ma charakter czysto orientacyjny, ale daje do myślenia. Ja niskie spalania osiągam regularnie nie robiąc nic niezwykłego - po prostu jeżdżę.



#82 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 25 lipca 2010 - 11:22

Moj 2.0 maksymalne spalanie to ma 10,5 litra... sam w szoku byłem ale 160 za Wrocławia do Opola szedł

#83 Offline   leninpila


  • Postów: 12
  • Na forum od: 08 cze 2010

Napisano 30 sierpnia 2010 - 18:58

sneo1 napisał:

Przyczyną może być uszkodzony mechanizm po kręceniu licznika.
Naprawa moze oznaczac koniecznosc wymiany trybikow w liczniku - a takich nikt nie sprzedaje.
Sklanial bym sie do wymiany zegarow - byle na takie same. Prosciej, pewniej, mniej nerwowo, szybciej....
za licznik km odpowiada taki maly trybik ktory kreci sie na slimaku..u mnie ten maly trybik wypada jak jade powyzej 120km/h pomimo ze zamontowalem tam blaszke ktora trzyma go caly czas w jednej pozycji,,,trybik wypada ale jak stane i zresetuje to dziala bez zarzutu..az do pierszej predkosci 120/h:) :E

#84 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 listopada 2010 - 19:11

Jechałem sobie dzisiaj swoim 190D i tak się zastanawiałem, jaka jazda daje większe oszczędności paliwa:
1. Rozpędzenie się do jakiejś tam prędkości, następnie zdjęcie nogi z gazu np przed miejscami gdzie należy jechać "nieco wolniej" ( bez wrzucania na luz) i przejechanie spokojnie "mniej bezpiecznych odcinków", następnie przyspieszanie do wcześniejszej prędkości?;
czy
2. Jazda tak samo jak w pkt. 1, ale z wrzuceniem na "luz"?

Pytanie dotyczy silników om60X .

#85 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2010 - 20:05

Myśle ze stała jazda bedzie bardziej ekonomiczna...

#86 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 listopada 2010 - 20:16

michancio, chyba mnie nie do końca zrozumiałeś, albo po prostu niejasno się wysłowiłem...
Chodzi mi o takie przypadki, gdy jadąc z prędkością - umówmy się - 90km/h, bo szybciej nie można, zbliżam się do białej tablicy sygnalizującej teren zabudowany - jako porządny obywatel - dla bezpieczeństwa swojego i innych użytwkowników drogi - muszę zwolnić do - tu znowu się umówimy - 50km/h. I teraz pytanie - proces zwalniania wykonujemy na "luzie", czy z zapiętym biegiem?

#87 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2010 - 20:38

Hamując silnikiem oszczędzamy paliwo, gdyż listwa regulacyjna w pompie wtryskowej zmniejsza dawkę paliwa prawie do zera (im większa różnica obroty/wychylenie pedału gazu tym mniej paliwa pompa podaje) chcąc zmniejszyć obroty do ustalonych pedałem gazu. Silnik pracując na wolnych obrotach dostaje więcej paliwa.

#88 Offline   ylohrehtom


  • Postów: 96
  • Na forum od: 26 kwi 2010
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.4D 1976

Napisano 01 listopada 2010 - 20:42

Tak na intuicję powiedziałbym, że nie ma istotnej różnicy. Silnik pracuje czy tak czy siak. W benzynach byłoby ekonomiczniej hamować "silnikiem" (pod warunkiem, że nie mamy gaźnika), ale diesli się to CHYBA nie tyczy. Tak mi się przynajmniej wydaje... ;)

#89 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2010 - 20:45

W silnikach TDI jest tak ze jak sie puści gaz w czasie gdy samochód jest w ruchu wtedy komputer odcina dawkę paliwa do zera... Nawet na komputerze widać jak puszczam gaz pokazuje mi spalanie 0,0. Mowa tu o audi 80 1,9 TDI w automacie. Na luzie nie wiem ile bo nie wyrzucam bo to automat ale mercedes to starsza konstrukcja wiec nie wiem jak to się ma do tych samochodów..

#90 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 listopada 2010 - 20:53

Czaro, właśnie o coś takiego mi chodziło. Zastanawiało mnie właśnie jak to jest z dawkowaniem paliwa w zależności od tego, czy silnik kręci się "wolno", czy "szybko". Wydawało mi się, że na wolnych obrotach pompa dostarcza mniej paliwa niż przy hamowaniu silnikiem - myślałem, że te nasze stare, poczciwe pompy BOSCHA to czysta mechanika i tempo ich pracy zależy jedynie od tego jak szybko pracuje silnik.
Człowiek uczy się całe życie ;)








Podobne tematy Zwiń