Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] jak zamontować podłokietnik?


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2015 - 10:56

A może faktycznie jest przykręcany, nie pamiętam.
Z materiałem nie miałem problemu, naciągnąłem "testowo", zaznaczyłem miejsce na otwory na śruby i po montażu jest ok.
Każdy ma swoje patenty ;)



#22 Offline   LeszeKao


  • Postów: 68
  • Na forum od: 03 lut 2015
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300E 4M '91

Napisano 04 marca 2015 - 22:41

Zebrałem wszystkie informacje, które przewijają się w różnych wątkach. Jeżeli władze forum uznają, że post nada się do FAQu to może warto go tam przerzucić - obecnie każdy wątek pozbawiony jest zdjęć, albo niesie mylącą treść.
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi albo wskazówki, które powinny być umieszczone w instrukcji proszę o odpowiedź.

[W124] INSTRUKCJA MONTAŻU PODŁOKIETNIKA:
  • Aby zamontować podłokietnik potrzebny jest nam specjalny uchwyt składający się z 2 elementów, 2 nakrętek (M8) i 1 śruby (M8)
    Dołączona grafika
    .
  • Odkręcamy dwie śrubki (krzyżak) na dolnym brzegu tylnej pokrywy fotela
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Delikatnie wsuwamy gładkie narzędzie pomiędzy zakładkę bocznej części fotela a tylnej pokrywy. Można zacząć od boku lub włożyć od dołu cienkie narzędzie (klucz imbusowy) i wysunąć zakładkę
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Jak odczepimy dolną część powtarzamy czynność tak, aby uwolnić całą prawą stronę. Uważamy na dwie spinki umieszczone na stelażu.
    Dołączona grafika_Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Jak dojdziemy do samej góry, całą tylną część możemy lekko zsunąć w dół, tak aby górna zakładka wysunęła się z pod brzegu górnej części fotela.
    Dołączona grafika
    .
  • Jeżeli chcemy mieć pełny dostęp do wnętrza fotela, możemy powtórzyć powyższe czynności z lewej strony, jednak do montażu podłokietnika wystarczy jak uwolnimy tylko prawą stronę i odchylimy tylną pokrywę
    .
  • Lokalizujemy wewnątrz fotela miejsce dla uchwytu - część z bolcami - i władamy go od wewnątrz
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Od zewnętrznej strony wkręcamy śrubę mocującą stelaż. (klucz 13)
    Dołączona grafika
    .
  • Od zewnętrznej strony nakładamy drugi element uchwytu. Nie da się go włożyć w złą stronę, pasuje tylko w poprawnym ustawieniu
    Dołączona grafika
    .
  • Na razie zostawiamy uchwyt i rozpoczynamy zamykanie fotela w odwrotny sposób do rozbierania. Ma to na celu odpowiednie naciągnięcie bocznej części obicia fotela i wykonania otworów tak, aby nie powstały nieestetyczne zagięcia i naprężenia. Aby wygodnie zamknąć tylną pokrywę fotela możemy poprosić kogoś, aby usiadł na fotelu z przodu i naciskał na boczne części oparcia lub samemu ściskać oparcie i wprowadzać boczne listwy w tylną pokrywę. wygodne i szybkie zamontowanie tylnej pokrywy odbędzie się pod warunkiem, że zmiejszymy napięcie na bocznej części fotela
    .
  • Jak już uda nam się wszystko złożyć do kupy, przykręcamy dolne śrubki i powinniśmy mieć ładnie napięty fotel z widocznymi dwoma bolcami od uchwytu
    Dołączona grafika
    .
  • Teraz przystępujemy do wykonania otworów na bolce, które docelowo mocują podłokietnik. W tym celu możemy wykonać nacięcie w kształcie 'X' lub wypalić otwory lutownicą. Wypalenie otworów zabezpiecza fotel przed rozdarciami.
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Przykręcamy nakrętki (klucz 13) mocujące podłokietnik i zakładamy maskownicę
    Dołączona grafika_Dołączona grafika
    .
  • Wsiadamy i jedziemy zastanawiając się jak wcześniej mogliśmy prowadzić bez podłokietnika
    Dołączona grafika
UWAGI OGÓLNE:
  • Przyciskanie ukrytego guzika w fotelu nic nie daje - w żaden sposób nie jest on odpowiedzialny za uwolnienie tylnej pokrywy
  • Wypalamy/wycinamy otwory na mocowanie dopiero po naciągnięciu obicia fotela, chyba, że zaznaczymy je wcześniej i jesteśmy pewny swoich oznaczeń
  • Przed założeniem dobrze wyprać podłokietnik i przetestować (nasmarować) jego mechanizm.
  • Podłokietnik od W201 ma inne mocowanie i nie pasuje do W124
  • Autorem zdjęć z szarą tapicerką jest LeszeKao
  • Autorem zdjęć z jasnobeżową skórzaną tapicerką jest m104

Użytkownik LeszeKao edytował ten post 04 marca 2015 - 23:06


#23 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 08 marca 2015 - 18:13

Wyświetl postUżytkownik LeszeKao dnia 04 marca 2015 - 22:41 napisał

Od zewnętrznej strony wkręcamy śrubę mocującą stelaż. (klucz 13)

Dzisiaj demontowałem podłokietnik i ta śruba jest na klucz 10 (przynajmniej u mnie). Nakrętki którymi przykręca się podłokietnik są owszem na klucz 13.

Użytkownik znama edytował ten post 08 marca 2015 - 18:17


#24 Offline   LeszeKao


  • Postów: 68
  • Na forum od: 03 lut 2015
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300E 4M '91

Napisano 08 marca 2015 - 18:29

U mnie wszystko przykręcałem 13ką, może były jakieś różne warianty tych śrub. W każdym razie myślę, że ludzie dadzą sobie radę:)\

#25 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 08 marca 2015 - 18:37

Śruba ósemka, tylko łeb ma u mnie mniejszy.
PS. Fotorelacja elegancka.

#26 Offline   LeszeKao


  • Postów: 68
  • Na forum od: 03 lut 2015
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300E 4M '91

Napisano 09 marca 2015 - 00:05

Dzięki. Może ktoś podmienił śruby.

#27 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 09 marca 2015 - 15:15

Wyświetl postUżytkownik LeszeKao dnia 09 marca 2015 - 00:05 napisał

Dzięki. Może ktoś podmienił śruby.
Nie sądzę, żeby ktoś tam w ogóle zaglądał od nowości, ale kto wie ;)

#28 Offline   Alexiunio


  • Postów: 14
  • Na forum od: 24 maj 2015
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2015 - 18:22

Witam kolegów. Zgodnie z instrukcją od kolegi LeszeKao bezproblemowo zamontowałem do mojej maszyny "używany" podłokietnik. Na zdjęciu nr 14-ście po jego rozłożeniu jest on idealnie położony w poziomie, niestety mój nabytek założony przeze mnie ma "dziub" skierowany ukośnie do dołu. Pytanie więc: czy kupiłem podłokietnik z zajeżdżonym mechanizmem? Jest on mało wygodny u mnie po założeniu, wszystko zrobiłem w/g instrukcji.

#29 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 24 maja 2015 - 23:18

Jeżeli podłokietnik nie leży poziomo- znaczy to że ma zniszczony mechanizm. A najprawdopodobniej pęknięty wewnątrz plastik odpowiedzialny za zablokowanie go w pozycji leżącej. Miałem dokładnie to samo, da się naprawić- ale ja po prostu przełożyłem działający mechanizm ze zniszczonego zewnętrznie innego podłokietnika.

#30 Offline   Alexiunio


  • Postów: 14
  • Na forum od: 24 maj 2015
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 05:21

Kurczę , wiedziałem, że z moim podłokietnikiem coś nie hallo. A wygląda jak nowy nie zniszczony, nauczka na następny raz z używkami. No ale chyba cena nowego by mnie "zabiła" pewnie. Dałem 50 złociszy, jaka cena taki towar. :(








Podobne tematy Zwiń