Skocz do zawartości




- - - - -

W124 Coupe Brak 1 i wstecznego!!! Pomocy!


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 26 listopada 2010 - 20:45

Witam Panowie
Dzisiaj jadąc z pracy wkleiłem delikatnie mojej lalce na 1 biegu. Przy przełączaniu na 2 bieg, poczułem że "wszedł" z delikatnym oporem, troche lepiej 3 jeszcze lepiej 4, tak więc zignorowałem ciekawostke na moment. Dlatego też przeżyłem SZOK, starając ruszyć spod kolejnych świateł. Pierwszy bieg nie wszedł, pedał sprzegła do oporu a jedynka zgrzyta! Ruszam z 2, który wszedł opornie ale wszedł, to samo 3, 4 i 5...
Zatrzymuję się pod domem, wklejam wsteczny... a tu taka sama historia co z 1 biegiem, zgrzyt!

Panowie ratujcie, prosze. Jeden mechanik mówi przez telefon że nową skrzynie mam sobie szykować. Drugi, przyjechał, wziął moją coupetke, zrobił runde i zdiagnozował sprzegło... Powiedział że skrzynia na wyłączonym aucie chodzi dobrze a na włączonym się chaczy, więc stawia na sprzegło...

?????



#2 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2010 - 21:04

Drugi mechanik może mieć rację, ale przyczyna może leżeć także po stronie układu włączania sprzęgła, a nie koniecznie zużytego (tarczy, docisku i łożyska).

Miałem podobny przypadek w 300D W123 i przyczyną okazał się już zużyty wysprzeglik.

#3 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 26 listopada 2010 - 21:39

Dzieki za słowa otuchy...
Jeszcze jedna taka wypowiedz i bede mogł spokojnie rzucić się w kojo... :smiech2:

PS: Czy na takim sprzegle, używając od 2-5 biegu będę mógł zrobić kilka kilometrów do mechanika? Czy mam liczyć się z ryzykiem że stane gdzieś po drodze??

#4 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2010 - 21:48

misiak78 napisał:

Czy na takim sprzegle, używając od 2-5 biegu będę mógł zrobić kilka kilometrów do mechanika?
Raczej tak. Ale lepiej byłoby żeby Cię ktoś zaholował.

#5 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2010 - 22:15

Na luz, uruchomić silnik i na holu. Szkoda skrzyni. Chyba, że całą drogę pokonasz na jednym biegu, ale wtedy "oberwie" sprzęgło przy ruszaniu i silnik (wysokie obroty)

#6 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 26 listopada 2010 - 22:41

Też stawiam na wysprzęglik, miałem podobnie po wymianie docisku na nowy, do sprawdzenia siłownik przy skrzyni i przy pedale oraz przewody (czy nie ciekną)

#7 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 26 listopada 2010 - 22:52

Czyli reasumując sprzęgło lub coś z nim związane.
Kończąc temat i dziekując wam bardzo koledzy, mam ostatnie pytanie.
Jeśli którakolwiek z częsci która zaniemogła padnie mi po drodze do mechanika, czego w najgorszym wypadku mogę się spodziewać?
Tak naprawde to nie ma mnie kto wziązć na hol...

#8 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2010 - 23:29

Raczej nic nie powinno pasc... Nie od razu

#9 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 27 listopada 2010 - 00:13

misiak78, już to komuś pisałem, ale przy ewentualnej wymianie wysprzęglika i pompki skontrolujcie stan płynu hamulcowego - jeżeli będzie baardzooo stary, to może wytrącić się z niego coś o konsystencji silikonu i pozatykać przewody - jeżeli zatrą się te od wysprzęglika to nic poważnego się nie stanie - najwyżej biegu nie zapniesz. Gorzej, jeżeli ta czarna maź wytrąci się w przewodach tłoczących płyn bezpośrednio do hamulców - awaryjne hamowanie, pedał w podłodze, a Ty jedziesz... nie życzę Ci tego, dlatego sprawdź ten płyn :hmm:

#10 Offline   misiak78


  • Postów: 465
  • Na forum od: 13 lis 2010
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2 cdi
  • Inne auto:BMW 535d F11, Z3 roadster 2.8

Napisano 27 listopada 2010 - 23:21

Udało się doprowadzić auto do mechanika, nic się po drodze nie stało.
Nawiasem mówiąc. mechanik poinformował mnie że znalazł dla mnie całe kompletne sprzegło Sahs za 850 zł...
Czy to nie za dużo?








Podobne tematy Zwiń