czesc. ;-) Mam mały problem. Kupilem jakiś czas temu mojego Dzisiaj zabrałem sie za wymiane oleju. Pojechałem do sklepu po filtr. Powiedziałem gościowi że potrzebuje do w124 230e - i dał mi filtr do wkręcenia. Okazało sie że ja mam z tyłu silnika pod filtrem powietrza taką puszke na wkład filtra oleju. Gość w sklepie stwierdził że najprawdopodobniej mam silnik z beczki ponieważ one miały takie wkłady. Pomózcie mi - jak moge zdiagnozowac czy jest to silnik z w123 czy oryginalny w124??
0
[w124] Silnik - różnice 2,3 między w124 a w123
Rozpoczęty przez michal1101, paź 29 2007 14:19
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 października 2007 - 14:19
#2
Napisano 29 października 2007 - 14:40
mozesz po vinie sprawdzic numery silnika i odczytac z silnika czy sie zgadza ;-) jak nie pasi to moze byc np m115 a m 102 pozniejszy silnik w beczkach chyba niewiele odbiega od 124
#3
Napisano 29 października 2007 - 16:16
michal1101, po pierwsze zmien sprzedawce... czesci dobiera sie po marce, pojemnosci i roczniku.
Po drugie podaj VIN to zobaczymy co tam masz pod macha...
Po drugie podaj VIN to zobaczymy co tam masz pod macha...
#4
Napisano 29 października 2007 - 16:39
Ok VIN: WDB1240231A836043
#6
Napisano 29 października 2007 - 17:16
z tego co gość mówił w sklepie to od 1985 roku już były filtry takie jak na rysunku powyżej(a przed 85' wklady) z tym że ja mam 1988rok Czy jest taka opcja że jest to silnik 2.0?? (bo 2.0 mają tez wkład)
#7
Napisano 29 października 2007 - 19:14
silnik 2.0 ma pojedynczy lancuszek rozrzadu, silnik 2.3 ma juz podwojny. odkrec korek od oleju i sprawdz
#8
Napisano 29 października 2007 - 20:10
Ja oryginalenie mialem wymieniany sam wklad filtra (moja W201 jest z 1992). Niestety jak oddalem na pierwszy przeglad po kupnie to baran mechanik wywalil i zamontowal normalny filtr - zorientowalem sie jakis czas po tym. Nie bylo juz opcji z ponowna zmiana, bo wywalili maja puszke do smieci.
Jest to super rozwiazanie, bo podczas wymiany oleju nie brudzisz silnika tak jak przy "nowym" filtrze (jak sie go odkreci olej splywa w dol i brudzi ).
Moja rada taka - kup sam wklad. Sprawdza sie lepiej. AAAA no i nie martw sie z ta podmiana silnika. Sam filtr nie przesadza o tym http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif.
Jest to super rozwiazanie, bo podczas wymiany oleju nie brudzisz silnika tak jak przy "nowym" filtrze (jak sie go odkreci olej splywa w dol i brudzi ).
Moja rada taka - kup sam wklad. Sprawdza sie lepiej. AAAA no i nie martw sie z ta podmiana silnika. Sam filtr nie przesadza o tym http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif.
#9
Napisano 29 października 2007 - 22:55
Charlie9, OK dzieki za te informacje. Czyli koleś w sklepie mnie tylko troche nastraszył. Z ciekawości patrzałem na aukcje i np w silniku z w123 jest mniej tych rurek(myśle teraz o filtrze powietrza) oraz mniej tych kabli. Dzięki wszystkim za zainteresowanie ;-)
#10
Napisano 29 października 2007 - 23:04
jesli chodzi o filtr powietrza, to byly rozne wersje (przy tym samym silniku). Tutaj musisz juz dokladnie wiedziec jaki masz rodzaj - looknij na numery wybite lub wypalone na starym filtrze i kup odpowiedni.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|