Skocz do zawartości




- - - - -

Ustawienie potencjometra klapy w KE-Jetronic na LPG


61 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   BOOSTER 190E


  • Postów: 4
  • Na forum od: 20 sie 2010

Napisano 06 października 2011 - 01:46

Niedawno pod tym linkiem - http://mb201-124.eu/...brotami-na-lpg/ opisałem jaki udało mi się znależć patent na odwieczny problem z wolnymi obrotami w KE-Jetronic.Zaznaczam że wszystkie inne czynności które należy zrobić w tej sprawie powszechnie znane i opisywane na forum - wykonałem i sprawdziłem.Jedyną rzeczą jakiej nie zauważyłem pisząc poprzedni mój post to potencjometr który jednak był w jednym miejscu na początku wytarty ale miał dziwną tłustą czarną warstwę na całości która to skutecznie te wytarcie przysłoniła... Po 2 tygodniach jeżdżenia z odpiętą wtyczką od mikrowyłącznika ( CUT OFF ) podwyższającą lekko obroty ( 950-1050 ) i powodującą niegaśnięcie auta na wolnych obrotach zauważyłem że jak w mieście auto nagrzewa się do 95-100 stopni i czasami już włącza się wentylator to silnik znowu (wahając obrotami) - gaśnie...! A gdy zatrzymałem się i szybko wpiąłem wtyczkę nic to już nie pomagało - silnik nadal gasł...Dlatego postanowiłem dalej szukać przyczyny i wykonywałem przeróżne testy w tym także odpinanie zasilania od zaworu powietrza dodatkowego oraz potencjometra...i tu coś "odkryłem" Mój potencjometr jak wiadomo po tylu latach ma wytartą jedną scieżkę i to właśnie wbrew pozorom wg mnie powoduje największe zamieszanie w wolnych obrotach.Więc nie wierząc w chińskie zamienniki "zregenerowałem"sobie stary potencjometr - zamalowując lakierem za pomocą rozgniecionej końcówki wykałaczki kawałek wytartej ścieżki następnie lekko odgiąłem w bok ślizgacz z ramienia klapy spietrzającej żeby chodził po boku (1/3 szerokości)ścieżki nie wytartej i EUREKA ! DZIAŁA płynnie bez "trzasków" chyba jak nowy.Ustawiłem ze słynnej niemieckiej fotorelacji potencjometr na 0.76-0,82 V - wiadomo trochę to pływa ale mieści się w tolerancji.Poskładałem wszystko i kolejny test podczas jazdy i ZNOWY GAŚNIE...nic to nie dało.Po głębokich przemyśleniach postanowiłem sprawdzić coś jeszcze...znowu dobrałem się do klapy i bez filtra założyłem mikser na nią i pomyślałem że w garażu mimo otwartych drzwi nie mam przeciągów i silnik powinien pochodzić w ten sposób na LPG i faktycznie trochę sie na początku buntował ale chodził na wolnych obr.Zmierzyłem napięcie na potencjometrze podczas pracy na LPG-(wolne obroty około 800-850,wtyczka mikrowyłącznika już wpieta oczywiście) na rozgrzanym silniku 85 stopni..i !!!
Multimetr pokazuje od 1,22 do1,41 V...!!! przełączam na benzynę - od 0,74 do 0.84 V - I NASTAŁA JASNOŚĆ...! ustawiłem w takim razie potencjometr na LPG na 0,84 do 0,96 V wtedy na benzynie wyszło mi 0.47 do 0,54 V - to oczywiste w tej sytuacji - a większa tolerancja pracy na benzynie powinna zaakceptować także te wartości.Miałem prawie pewność że to jest przyczyną moich problemów a przy okazji mogłem obalić jeszcze jeden mit.Wielokrotnie czytałem na różnych forach że ramię klapy podczas pracy na LPG ( na wolnych obrotach i podczas jazdy ) swobodnie sobie lata bo nie ma podciśnienia takiego jak na benzynie...sprawdziłem i jakieś podciścienie jednak jest - jest mniejsze ale dzięki niemu klapa utrzymuje się na górze powiedzmy jakieś 1 do 3 mm niżej niż przy pracy na benzynie a do tego na fotografii tego mechanizmu od spodu zobaczyłem że jest tam także sprężyna która dodatkowo odciąga to ramie klapy do góry ! Zrozumiałem że trzeba potencjometr ustawiać na LPG bo ta róznica 1-3mm na klapie powoduje błędny odczyt przez komputer z potencjometra i niewłaściwe sterowanie zaworem powietrza dodatkowego - komputer "myśli" że jeszcze nie puściłeś pedał gazu i chyba jescze przymyka zupełnie tą przesłonę w zaworze powietrza dodatkowego.Złożyłem wszystko znowu dokładnie i mozolnie.Przeprowadziłem TEST podczas jazdy.
OD 8 DNI AUTO NIE ZGASŁO NA LPG ANI RAZU NA ŻADNYM DOJEŻDZIE DO SKRZYŻOWAŃ,ŚWIATEŁ,PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH,A TAKŻE PODCZAS ZJAZDÓW ZE WZNIESIEŃ...!!!!!!!! Wolne obroty utrzymują się idealnie na 750-800 obr.NA BENZYNIE DOKŁADNIE TO SAMO !!! Tak jak myślałem wartości 0,47 do 0,54 w niczym nie zaburzyły pracy na benzynie ! - mam nową sondę lambda Magnetti-Marelli - auto przyspiesza pięknie na LPG - mam wrażenie że nie ma teraz róznicy miedzy Pb a LPG być może właśnie przez te obniżone wartości dla benzyny na potencjometrze ale chyba właśnie o to chodzi...żeby jak najlepiej chodził na"gazie".
Przepraszam za tak długi "przewód doktorski" - inaczej nie potrafię - mam nadzieję że moja praca się wam przyda...POWODZENIA i czekam na opinie....



#2 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 grudnia 2013 - 12:45

U mnie na gazie mam 2,2V i Twego sposobu raczej nie uzyje.

#3 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudnia 2013 - 00:04

heh, mistrz ciętej riposty...

#4 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudnia 2013 - 08:18

Stwierdzilem tylko fakt.

#5 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 18 grudnia 2013 - 10:33

Zalecam zakończyć przepychanki i wrócić do tematu.

#6 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2013 - 21:12

Gdy chodzi na gazie to spada to spada cisnienie benzyny w rozdzielaczu i dlatego ke podnosi sobie potencjometr zeby nie zgasnac chce łapać więcej powietrza.


Znaczy podnosi sobie wartosc na potencjometrze.

#7 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 grudnia 2013 - 23:02

Sam nie może podnieść wartości na potencjometrze . Zależne to jest od podciśnienia im niżej klapa tym wyższe napięcie na potku.

#8 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2013 - 23:56

Wystarczy dac stop ke albo potencjometr na przepustnice.

#9 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 22 grudnia 2013 - 10:07

Jeśli dasz stop KE to klapa będzie na prawie takim samym poziomie jak na benzynce i wtedy metoda kolegi BOSSTER 190E może zdać egzamin . Ale może być tak że samo wstawienie KE rozwiąże problem to zależy od indywidualnego ustawienia każdego KE :zeby:

#10 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudnia 2013 - 11:19

Albo dać elektozawory bo stop ke moze przepuszczac








Podobne tematy Zwiń