Niedawno pod tym linkiem - http://mb201-124.eu/...brotami-na-lpg/ opisałem jaki udało mi się znależć patent na odwieczny problem z wolnymi obrotami w KE-Jetronic.Zaznaczam że wszystkie inne czynności które należy zrobić w tej sprawie powszechnie znane i opisywane na forum - wykonałem i sprawdziłem.Jedyną rzeczą jakiej nie zauważyłem pisząc poprzedni mój post to potencjometr który jednak był w jednym miejscu na początku wytarty ale miał dziwną tłustą czarną warstwę na całości która to skutecznie te wytarcie przysłoniła... Po 2 tygodniach jeżdżenia z odpiętą wtyczką od mikrowyłącznika ( CUT OFF ) podwyższającą lekko obroty ( 950-1050 ) i powodującą niegaśnięcie auta na wolnych obrotach zauważyłem że jak w mieście auto nagrzewa się do 95-100 stopni i czasami już włącza się wentylator to silnik znowu (wahając obrotami) - gaśnie...! A gdy zatrzymałem się i szybko wpiąłem wtyczkę nic to już nie pomagało - silnik nadal gasł...Dlatego postanowiłem dalej szukać przyczyny i wykonywałem przeróżne testy w tym także odpinanie zasilania od zaworu powietrza dodatkowego oraz potencjometra...i tu coś "odkryłem" Mój potencjometr jak wiadomo po tylu latach ma wytartą jedną scieżkę i to właśnie wbrew pozorom wg mnie powoduje największe zamieszanie w wolnych obrotach.Więc nie wierząc w chińskie zamienniki "zregenerowałem"sobie stary potencjometr - zamalowując lakierem za pomocą rozgniecionej końcówki wykałaczki kawałek wytartej ścieżki następnie lekko odgiąłem w bok ślizgacz z ramienia klapy spietrzającej żeby chodził po boku (1/3 szerokości)ścieżki nie wytartej i EUREKA ! DZIAŁA płynnie bez "trzasków" chyba jak nowy.Ustawiłem ze słynnej niemieckiej fotorelacji potencjometr na 0.76-0,82 V - wiadomo trochę to pływa ale mieści się w tolerancji.Poskładałem wszystko i kolejny test podczas jazdy i ZNOWY GAŚNIE...nic to nie dało.Po głębokich przemyśleniach postanowiłem sprawdzić coś jeszcze...znowu dobrałem się do klapy i bez filtra założyłem mikser na nią i pomyślałem że w garażu mimo otwartych drzwi nie mam przeciągów i silnik powinien pochodzić w ten sposób na LPG i faktycznie trochę sie na początku buntował ale chodził na wolnych obr.Zmierzyłem napięcie na potencjometrze podczas pracy na LPG-(wolne obroty około 800-850,wtyczka mikrowyłącznika już wpieta oczywiście) na rozgrzanym silniku 85 stopni..i !!!
Multimetr pokazuje od 1,22 do1,41 V...!!! przełączam na benzynę - od 0,74 do 0.84 V - I NASTAŁA JASNOŚĆ...! ustawiłem w takim razie potencjometr na LPG na 0,84 do 0,96 V wtedy na benzynie wyszło mi 0.47 do 0,54 V - to oczywiste w tej sytuacji - a większa tolerancja pracy na benzynie powinna zaakceptować także te wartości.Miałem prawie pewność że to jest przyczyną moich problemów a przy okazji mogłem obalić jeszcze jeden mit.Wielokrotnie czytałem na różnych forach że ramię klapy podczas pracy na LPG ( na wolnych obrotach i podczas jazdy ) swobodnie sobie lata bo nie ma podciśnienia takiego jak na benzynie...sprawdziłem i jakieś podciścienie jednak jest - jest mniejsze ale dzięki niemu klapa utrzymuje się na górze powiedzmy jakieś 1 do 3 mm niżej niż przy pracy na benzynie a do tego na fotografii tego mechanizmu od spodu zobaczyłem że jest tam także sprężyna która dodatkowo odciąga to ramie klapy do góry ! Zrozumiałem że trzeba potencjometr ustawiać na LPG bo ta róznica 1-3mm na klapie powoduje błędny odczyt przez komputer z potencjometra i niewłaściwe sterowanie zaworem powietrza dodatkowego - komputer "myśli" że jeszcze nie puściłeś pedał gazu i chyba jescze przymyka zupełnie tą przesłonę w zaworze powietrza dodatkowego.Złożyłem wszystko znowu dokładnie i mozolnie.Przeprowadziłem TEST podczas jazdy.
OD 8 DNI AUTO NIE ZGASŁO NA LPG ANI RAZU NA ŻADNYM DOJEŻDZIE DO SKRZYŻOWAŃ,ŚWIATEŁ,PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH,A TAKŻE PODCZAS ZJAZDÓW ZE WZNIESIEŃ...!!!!!!!! Wolne obroty utrzymują się idealnie na 750-800 obr.NA BENZYNIE DOKŁADNIE TO SAMO !!! Tak jak myślałem wartości 0,47 do 0,54 w niczym nie zaburzyły pracy na benzynie ! - mam nową sondę lambda Magnetti-Marelli - auto przyspiesza pięknie na LPG - mam wrażenie że nie ma teraz róznicy miedzy Pb a LPG być może właśnie przez te obniżone wartości dla benzyny na potencjometrze ale chyba właśnie o to chodzi...żeby jak najlepiej chodził na"gazie".
Przepraszam za tak długi "przewód doktorski" - inaczej nie potrafię - mam nadzieję że moja praca się wam przyda...POWODZENIA i czekam na opinie....
3
Ustawienie potencjometra klapy w KE-Jetronic na LPG
Rozpoczęty przez BOOSTER 190E, paź 06 2011 01:46
61 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06 października 2011 - 01:46
#2
Napisano 15 grudnia 2013 - 12:45
U mnie na gazie mam 2,2V i Twego sposobu raczej nie uzyje.
#3
Napisano 18 grudnia 2013 - 00:04
heh, mistrz ciętej riposty...
#4
Napisano 18 grudnia 2013 - 08:18
Stwierdzilem tylko fakt.
#5
Napisano 18 grudnia 2013 - 10:33
Zalecam zakończyć przepychanki i wrócić do tematu.
#6
Napisano 21 grudnia 2013 - 21:12
Gdy chodzi na gazie to spada to spada cisnienie benzyny w rozdzielaczu i dlatego ke podnosi sobie potencjometr zeby nie zgasnac chce łapać więcej powietrza.
Znaczy podnosi sobie wartosc na potencjometrze.
Znaczy podnosi sobie wartosc na potencjometrze.
#7
Napisano 21 grudnia 2013 - 23:02
Sam nie może podnieść wartości na potencjometrze . Zależne to jest od podciśnienia im niżej klapa tym wyższe napięcie na potku.
#8
Napisano 21 grudnia 2013 - 23:56
Wystarczy dac stop ke albo potencjometr na przepustnice.
#9
Napisano 22 grudnia 2013 - 10:07
Jeśli dasz stop KE to klapa będzie na prawie takim samym poziomie jak na benzynce i wtedy metoda kolegi BOSSTER 190E może zdać egzamin . Ale może być tak że samo wstawienie KE rozwiąże problem to zależy od indywidualnego ustawienia każdego KE
#10
Napisano 22 grudnia 2013 - 11:19
Albo dać elektozawory bo stop ke moze przepuszczac
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[W201] Ustawienie świateł przeciwmgłowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w124] Elektryczny szyberdach - ustawienie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ascorp |
|
||
[KE-Jetronic] Potencjometr klapy spiętrzającej - zamiennik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | 83dawid83 |
|