Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Dokładanie tempomatu


73 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 24 listopada 2013 - 10:49

Moze i uniwesalne ale w wygladzie....
Manetki z 1 badz 2 serii juz nie uzyjesz w 3.
Masz m111 wiec potrzebowalbys przepustnice (pewnie do niej odpowiedni sterownik silnika), wiazke, manetke E klasowa, i sterownik tempomatu.
Zanim sie napalisz to Ci wspomne że jak nie masz wszystkiego z jednego auta, to mozesz tego nie odpalic...
Adaptacja z w210 moim zdaniem nie nada.



#42 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 24 listopada 2013 - 14:31

Napalam się juz od 29 grudnia 2011 roku kiedy to stworzylem ten wątek ;) przeglądam co jakiś czas Internet w poszukiwaniu dawcy ale niestety tych silników z tempomatem jest niewiele, a tym bardziej na części, stad moje pomysły.

#43 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 05 grudnia 2013 - 23:03

Takie jeszcze jedno pytanie. Podszedłby tempomat z 2.2 m111 czy niekoniecznie? Pytam ponieważ informacji o tempomatach jest jak na lekarstwo i właściwie to wiem, że nic nie wiem i nie mam pojęcia co wchodzi w skład kompletnego tempomatu.

#44 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 05 grudnia 2013 - 23:20

Goku - napisalem na gorze strony: jesli chcesz dokladac tempomat to potrzebujesz:
-wiazke i sterownik tempomatu
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
Teoretycznie podejdzie z 2.2 bo masz ten sam silnik (m111) ale musisz miec caly komplet o ktorym napisalem.

#45 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 06 grudnia 2013 - 00:56

Czytałem cały temat jeszcze raz zanim napisałem tamtego posta. Czyli jeśli to wszystko co potrzebuje do tempomatu, teoretycznie istnieje szansa, że znajde jakiś od 2.2, jednak potrzebuję jakiegoś "fachowego" potwierdzenia, że to pasuje, szkoda byłoby się zdziwić po montażu.

#46 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2013 - 02:12

Wyświetl postUżytkownik tRawski dnia 05 grudnia 2013 - 23:20 napisał

-wiazke i sterownik tempomatu
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
To nie jest do końca prawda. Długo siedziałem nad schematami i w przypadku M111 było znacznie prościej niż w M104. Przepustnica, sterownik silnika oraz wiązka silnika są TAKIE SAME.

Do kolektora dolotowego montuje się dodatkowy siłownik, który cięgnami steruje standardową przepustnicą. A zatem potrzeba:
- wiązki tempomatu
- sterownika tempomatu z wtyczką kodującą możliwie zbliżoną do oryginalnej
- manetkę
- siłownik z kompletem cięgien do M111

#47 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 11 grudnia 2013 - 19:35

Po tej wypowiedzi wnioskuję, że tempomat od 2.0 i 2.2 M111 jest taki sam. Mylę się, czy tak jest, że można szukać z 2.2 M111 do 2.0?

#48 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2013 - 23:02

Moim zdaniem tak - kolektor i przepustnica są w zasadzie identyczne i dla 2.2 też nigdy nie było przepustnicy, która była sterowana tempomatem (a zawsze był to osobny siłownik, podobny do tych z M103). Dla pewności polecam sprawdzenie w EPC jak to wygląda dla E200 i E220 w sekcji (piszę z pamięci) "electrical equipment" i potem "cruise control". Wszystko powinno mieć te same numery oprócz wtyczki kodującej, do 2.0 M111 już nie jest dostępna, ale chyba nie jest to takie kluczowe.

Tutaj link do części elektronicznej:
http://mb.ilcats.ru/...up/54/subgr/750

Tutaj link do cięgien sterujących przepustnicą:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040

Tutaj link do siłownika:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040

Jak widzisz - układ jest sprzęgnięty mechanicznie z przepustnicą, a jego elektryczne połączenia to sygnał prędkości z czujnika Halla, połączenie do czujnia pedału hamulca oraz dźwigni.

Użytkownik mdymczyk edytował ten post 11 grudnia 2013 - 23:06


#49 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2014 - 19:15

Zostałem poproszony o odgrzanie kotleta i dorzucenie numerów części do tempomatu w 2.0 16V M111. A więc podstawowe elementy układu tempomatu:
  • A0165457732, A0235452132 - sterownik w nogach kierowcy, oryginalnie jeden z tych numerów, ale każdy z wtyczką kodującą pasuje
  • A0145457732, A0205450132 - wtyczką kodująca dla m111 2.0 16V
  • A1244407408 - główna wiązka tempomatu
  • A1245402408 - wiązka do światła stopu
  • A1245400444 - przełącznik przy kierownicy, opis niemiecki, I + II seria
  • A1245402844 - przełącznik przy kierownicy, opis niemiecki, III seria (e-klasa)
  • A0005455165 - siłownik przy przepustnicy, uchwyt to A1110720140
(proszę o połączenie z poprzednim postem)

Użytkownik mdymczyk edytował ten post 07 kwietnia 2014 - 19:15


#50 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 07 maja 2014 - 13:13

Czy jeśli siłownika nie idzie ruszyć ręcznie, to jest już po nim czy jest jakaś możliwość regeneracji? Mam taki komplet i nie wiem czy jest sens wyciągać z auta, jeśli siłownik nawet nie drgnie.








Podobne tematy Zwiń