Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8E / 3.2E odcięcie obrotów przy 4200 obr\min



32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopada 2013 - 20:53

Transmission shifts straight from 3rd gear into 5th gear, fault code 9:

Plug(Y3/1x1) on transmissionwas not connected after repair work and engine is running at a speed>1000rpm

Wtyczka z tyłu skrzyni do sprawdzenia.



#22 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 24 listopada 2013 - 08:05

Też mam ten opis, ze wszystkimi kodami błędów, ale wg. niego wymaga to najpierw skasowaniu błędu na sterowniku, a potem w/w procedura, opis jest dla HHT, dla kodów błyskowych jest inny, i ponadto nie wiem pod którego PIN się podłączyć (prawdopodobnie 13).

#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2013 - 12:44

Sterownik HGS nadaje na pinie 13. Odczyt tak samo, jak reszta (1-13-16)

#24 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 24 listopada 2013 - 15:38

A masz kody błędów " do błyskania", bo ja mam tylko dla HHT, a nie mam dostępu ani do niego ani do SD?

#25 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2016 - 17:47

Witam. Dwa dni temu zakupilem m104 2.8 i poprzedni wlasciciel powiedzial mi ze auto ma zmieniony moment odciecia paliwa przy 4200 obrotow, owszem i tak jest ale nie tylko na 1 biegu lecz na kazdym... Jak to moge zmienic? I z innej beczki ale podobny temat jak w m104 ustawia sie obroty?

Użytkownik Patricos87 edytował ten post 12 kwietnia 2016 - 17:48


#26 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2016 - 07:20

Najprawdopodobniej sterownik silnika nie dostaje sygnału prędkości od sterownika ABS. ABS działa ?

W tym silniku nic się nie reguluje, poza nielicznymi wersjami, które fabrycznie nie miały katalizatora i sondy - miały wtedy potencjometr do ustawienia CO na jałowych.

#27 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 13 kwietnia 2016 - 11:46

Bystra uwaga, gdy auto stoi nie zakręci więcej niż te 4200, to samo mam w M111.

#28 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 kwietnia 2016 - 19:01

Czy dziala ABS to nie wiem bo jak go kupilem to nie mialo tarcz ani klockow, ledwo dolecialem do Szczecina z Gdyni... Zakupilem juz wszystkie tarcze, klocki i czujniki ale po vin'ie nic prawienie pasowalo, czujniki ktore mialy isc na tyl szly na przod i z przodu klocki byly inne, tak samoz tarczami, musialem latac po kilka razy bo na wszystko byly dwa rodzaje, jutro maja przyjsc tarcze na przod i finisz, wtedy jazda probna i sprawdze wtedy i ten ABS... Ale poprzedni wlasciciel mowil ze to juz niemiec kazal se ustawic odciecie na 4200, i tu sie zgodze, moze tak byc na pierwszym biegu ale nie na wszystkich, tym bardziej ze to manual a nie automat, manualu raczej nie ma elektryki zeby cos bylo powiazane z odcieciem. Wedlug mnie to odciecie powinno byc tylko na 1 biegu a na kolejnych do bolu... Chyba ze sie myle?

#29 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 kwietnia 2016 - 19:05

A i przyznam sie ze predkosciomierz mi nie dziala, jeszcze nie zamowilem linki, moze to to jest przyczyna?

#30 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2016 - 19:50

Sterownik nie widzi, na jakim biegu porusza się samochód, tnie, gdy widzi prędkość=0 km/h. O ile dobrze pamiętam, w okolicy prawego słupka B jest kostka na kablach, którymi idzie sygnał prędkości. Jej rozpięcie da w.w efekty - stałą odcinkę na 4500 obrotów.








Podobne tematy Zwiń