Skocz do zawartości




- - - - -

Regulator wolnych obrotów działa "na odwrót"...


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 14 lutego 2008 - 13:53

Witam!!

Dzwoniłem do tego Rzymskiego i powiedział, że zajmują się tylko naprawami bieżącymi i moim problemem mi nie pomoże, bo oni się pompami wcale nie zajmują... :?

Pozdrawiam

PS. Ma ktoś namiary na kogoś, kto mi będzie w stanie pomóc z moim problemem???



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lutego 2008 - 14:38

Pepton napisał:


PS. Ma ktoś namiary na kogoś, kto mi będzie w stanie pomóc z moim problemem???

Mam wyśmienitego fachowca od pomp i wtrysków ale w Kielcach. Naprawi na pewno

#23 Offline   Pepton


  • Postów: 61
  • Na forum od: 03 kwi 2007
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0E 86r.

Napisano 21 lutego 2008 - 18:58

Witam!!

Byłem znowu u mojego mechanika. Miał podmienić regulator podciśnienia, ale niestety ten który wyciągnęli z rozbitka równie okazał się zepsuty :slaby:
Nowy niestety kosztuje 900zł :pukpuk:
Mój mechanik nadal twardo obstaje, że winę zxa podnoszące się obroty ponosi właśnie ten regulator... :D
Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego kiedy zapnę D lub R to obroty spadają z 1000 na 700rpm. Kiedyś miał cały czas 700 bez względu na to czy był bieg zapięty czy nie...??

PS. Ma ktoś może regulator podciśnienia, żeby przełożyć na chwilę i sprawdzić :E

Pozdrawiam :ok:

#24 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 lutego 2008 - 22:16

Pepton napisał:

Mój mechanik nadal twardo obstaje, że winę zxa podnoszące się obroty ponosi właśnie ten regulator... :hahaha:

Według mnie nie. Winę ponosi sterowanie

#25 Offline   lukasz


  • Postów: 130
  • Na forum od: 20 sty 2007
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Fabia 1,4 TDI

Napisano 12 grudnia 2018 - 13:18

Wyświetl postUżytkownik romek dnia 31 stycznia 2008 - 19:00 napisał

Jak sprawdzić układ ELR ( elektroniczny układ regulacji biegu jałowego)
Podstawowym elementem pomiarowym obrotów jest czujnik halotronowy zabudowany przy kołnierzu skrzynki biegów powyżej rozrusznika. Kabelek od czujnika jest zakończony na podstawce sterownika ELR na tulejkach nr 10 i 12. Parametry do pomiaru to rezystancja cewki czujnika która przy wyłączonym silniku wynosi ok 1,9 kOhm, i drugi parametr to napięcie impulsowania, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika napięcie powinno liniowo rosnąć.

Drugim czujnikiem jest czujnik temperatury silnika. Jest to czujnik o charakterystyce nieliniowej. Dla temp 0 stopni rezystancja ok 6 kOhm, dla 20 stopni rezystancja ok 2 kOhm, dla temp 80 stopni rezystancja ok 300 ohm.

Koledzy, który to dokładnie czujnik ? Kojarzy ktoś ? U mnie silnik lubi sobie wejść na wysokie obroty sam z siebie jak się rozgrzeje ( na zimnym jest ok ) i nie jest obciążony ( P lub N ) oraz nie ma oporu z alternatora ( wyłączone odbiorniki elektryczne ) oraz wyłączona klimatyzacja. Obstawiam właśnie czujnik temperatury, bo póki silnik jest zimny sterowanie obrotami działa. Chciałbym wiedzieć który dokładnie jest do układu ELR i może wariować.

Użytkownik lukasz edytował ten post 12 grudnia 2018 - 13:20


#26 Offline   lukasz


  • Postów: 130
  • Na forum od: 20 sty 2007
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Fabia 1,4 TDI

Napisano 23 grudnia 2018 - 12:31

Kontynuując temat z czujnikami temperatury, zacząłem wymianę po kolei i chyba nadal nie trafiłem na czujnik dający sygnał do układu ELR. Czujniki jakie wymieniłem to dwa widoczne od razu na przodzie zaraz przy wężu do chłodnicy ( jeden jedno pinowy, drugi dwu pinowy ). Jedno pinowy nie do końca wiem od czego, dwu pinowy od układu klimatyzacji ( odpowiada za włączenie wiatraka na chłodnicy klimy w momencie wzrostu temp. ). Trzeci jaki sprawdzałem, ale nie wymieniłem ( za mały dostęp przy tej pogodzie ) jest wkręcony w głowicę silnika ( tak mniej więcej w połowie długości ) pod kolektorem dolotowym powietrza i daje sygnał na wskaźnik temperatury na liczniku ( wskaźnik działa poprawnie, po odłączeniu wskazówka opadła. Jakieś jeszcze może pomysły gdzie może być jeszcze jakiś czujnik ? Tak się też zastanawiam, czy te czujniki mają jedną funkcję ( w sensie jeden czujnik - jeden odbiornik ) czy mogą dawać sygnał do kilku odbiorników..








Podobne tematy Zwiń