Witam!!
Dzwoniłem do tego Rzymskiego i powiedział, że zajmują się tylko naprawami bieżącymi i moim problemem mi nie pomoże, bo oni się pompami wcale nie zajmują... :?
Pozdrawiam
PS. Ma ktoś namiary na kogoś, kto mi będzie w stanie pomóc z moim problemem???
1
Regulator wolnych obrotów działa "na odwrót"...
Rozpoczęty przez Pepton, sty 30 2008 20:58
25 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 14 lutego 2008 - 13:53
#22
Napisano 14 lutego 2008 - 14:38
Pepton napisał:
PS. Ma ktoś namiary na kogoś, kto mi będzie w stanie pomóc z moim problemem???
Mam wyśmienitego fachowca od pomp i wtrysków ale w Kielcach. Naprawi na pewno
#23
Napisano 21 lutego 2008 - 18:58
Witam!!
Byłem znowu u mojego mechanika. Miał podmienić regulator podciśnienia, ale niestety ten który wyciągnęli z rozbitka równie okazał się zepsuty :slaby:
Nowy niestety kosztuje 900zł :pukpuk:
Mój mechanik nadal twardo obstaje, że winę zxa podnoszące się obroty ponosi właśnie ten regulator...
Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego kiedy zapnę D lub R to obroty spadają z 1000 na 700rpm. Kiedyś miał cały czas 700 bez względu na to czy był bieg zapięty czy nie...??
PS. Ma ktoś może regulator podciśnienia, żeby przełożyć na chwilę i sprawdzić
Pozdrawiam
Byłem znowu u mojego mechanika. Miał podmienić regulator podciśnienia, ale niestety ten który wyciągnęli z rozbitka równie okazał się zepsuty :slaby:
Nowy niestety kosztuje 900zł :pukpuk:
Mój mechanik nadal twardo obstaje, że winę zxa podnoszące się obroty ponosi właśnie ten regulator...
Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego kiedy zapnę D lub R to obroty spadają z 1000 na 700rpm. Kiedyś miał cały czas 700 bez względu na to czy był bieg zapięty czy nie...??
PS. Ma ktoś może regulator podciśnienia, żeby przełożyć na chwilę i sprawdzić
Pozdrawiam
#24
Napisano 21 lutego 2008 - 22:16
Pepton napisał:
Mój mechanik nadal twardo obstaje, że winę zxa podnoszące się obroty ponosi właśnie ten regulator...
Według mnie nie. Winę ponosi sterowanie
#25
Napisano 12 grudnia 2018 - 13:18
Użytkownik romek dnia 31 stycznia 2008 - 19:00 napisał
Jak sprawdzić układ ELR ( elektroniczny układ regulacji biegu jałowego)
Podstawowym elementem pomiarowym obrotów jest czujnik halotronowy zabudowany przy kołnierzu skrzynki biegów powyżej rozrusznika. Kabelek od czujnika jest zakończony na podstawce sterownika ELR na tulejkach nr 10 i 12. Parametry do pomiaru to rezystancja cewki czujnika która przy wyłączonym silniku wynosi ok 1,9 kOhm, i drugi parametr to napięcie impulsowania, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika napięcie powinno liniowo rosnąć.
Drugim czujnikiem jest czujnik temperatury silnika. Jest to czujnik o charakterystyce nieliniowej. Dla temp 0 stopni rezystancja ok 6 kOhm, dla 20 stopni rezystancja ok 2 kOhm, dla temp 80 stopni rezystancja ok 300 ohm.
Podstawowym elementem pomiarowym obrotów jest czujnik halotronowy zabudowany przy kołnierzu skrzynki biegów powyżej rozrusznika. Kabelek od czujnika jest zakończony na podstawce sterownika ELR na tulejkach nr 10 i 12. Parametry do pomiaru to rezystancja cewki czujnika która przy wyłączonym silniku wynosi ok 1,9 kOhm, i drugi parametr to napięcie impulsowania, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika napięcie powinno liniowo rosnąć.
Drugim czujnikiem jest czujnik temperatury silnika. Jest to czujnik o charakterystyce nieliniowej. Dla temp 0 stopni rezystancja ok 6 kOhm, dla 20 stopni rezystancja ok 2 kOhm, dla temp 80 stopni rezystancja ok 300 ohm.
Użytkownik lukasz edytował ten post 12 grudnia 2018 - 13:20
#26
Napisano 23 grudnia 2018 - 12:31
Kontynuując temat z czujnikami temperatury, zacząłem wymianę po kolei i chyba nadal nie trafiłem na czujnik dający sygnał do układu ELR. Czujniki jakie wymieniłem to dwa widoczne od razu na przodzie zaraz przy wężu do chłodnicy ( jeden jedno pinowy, drugi dwu pinowy ). Jedno pinowy nie do końca wiem od czego, dwu pinowy od układu klimatyzacji ( odpowiada za włączenie wiatraka na chłodnicy klimy w momencie wzrostu temp. ). Trzeci jaki sprawdzałem, ale nie wymieniłem ( za mały dostęp przy tej pogodzie ) jest wkręcony w głowicę silnika ( tak mniej więcej w połowie długości ) pod kolektorem dolotowym powietrza i daje sygnał na wskaźnik temperatury na liczniku ( wskaźnik działa poprawnie, po odłączeniu wskazówka opadła. Jakieś jeszcze może pomysły gdzie może być jeszcze jakiś czujnik ? Tak się też zastanawiam, czy te czujniki mają jedną funkcję ( w sensie jeden czujnik - jeden odbiornik ) czy mogą dawać sygnał do kilku odbiorników..
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
|