Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] podgrzewane fotele - nie grzeje siedziska


69 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 11 listopada 2008 - 16:38

Ja dzis postanowilem sie jednak zabrac za te fotele i zdemontowalem fotel od pasazera. No i co zauwazylem: Mam jedna niepodlaczona wtyczke (czerwona) i jedna podlaczona (czarna). Dodatkowo mam kableki "poskrecane" ze soba w dziwny, podejrzany sposob i to moze przez to nie grzeje siedzisko. Sam fotel wydaje sie byc OK, ale nie rozkrecalem go zeby sprawdzic czy mam tam mate grzewcza. Macie jakies pomysly "co autor mial na mysli" podlaczajac to w taki sposob? Jak to doprowadzic do ladu? Bo skoro plecy grzeja, to mata tez powinna :>
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



#22 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2008 - 16:50

No niezla pajeczyne ktos wyrzezbil :(

Siedzenie i oparcie nie powinny byc ze soba spiete, bo za to odpowiada sterownik. Z tego co widze, to masz stary typ mat (na dwa sterowniki) - zgadza sie?

AA - oryginalnie do grzania wtyczki sa czarne (wszystkie). Czerwona to do czyjnika airbagu raczej jest.

Reszta przewodow to sterowanie elektrycznym ustawianiem fotela :)?

EDIT:
Zauwazylem teraz, ze na jednym ze zdjec jedna wtyczka jest zmostkowana - czy przypadkiem tam nie powinna byc podlaczona mata? Dokad prowadzi ten przewod?

#23 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 11 listopada 2008 - 17:15

Charlie9 napisał:

Siedzenie i oparcie nie powinny byc ze soba spiete, bo za to odpowiada sterownik. Z tego co widze, to masz stary typ mat (na dwa sterowniki) - zgadza sie?
Tego nie wiem, po czym to poznac?

Charlie9 napisał:

Czerwona to do czyjnika airbagu raczej jest.
to rocznik 88 i nie ma tu airbagu (tzn moze jakies wersje mialy, ale ja jej nie mam - czy moze o tym nie wiem? :))

A co do tej zmostkowanej wtyczki to tyle co moglem teraz spojrzec to zobaczylem, ze schodzi w dol do innych przewodow, a gdzie dalej idzie to nie wiem (jutro spojrze, jak bedzie jasno, bo teraz po ciemku to nic nie widac)

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 listopada 2008 - 08:28

Dopiero dziś na szybko pod fotele zajrzałem.Dosłownie rzut okiem i stety lub nie wtyczki siedzą grzecznie w uchwytach i nie widać tam ręki domorosłego rzemieślnika."Problem" się zresztą sam na bieżąco rozwiązuje przy pomocy braku czasu ;-) .Doczytałem w instrukcjach użytkownika niemieckojęzycznej i angielskojęzycznej ,że dwie diody=szybkie grzanie, jedna=normalne.Szybkie po kilku minutach ma się przełączać w normalne ,a to z kolei po 0.5h wyłączać.No i wszystko ok ale ogrzewa tylko plecy....Nie obejdzie się bez wyjęcia foteli....kiedyś tam.

#25 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 10 lutego 2011 - 10:25

Witam, mam problem z instalacją do podrzewania foteli, otóż nabyłem drogą kupna fotele z matami grzewczymi, bynajmniej wydaje mi sie ze powinny tam byc, z 1 fotela wyprowadzone są kable które zbiegają się w 4 pinową kwadratową kostkę.Kabli jest bodajże 4. Rozumiem ze po 2 kable na każdą matę (+ i - ) bo chyba raczej wiecej do nich nic nie dochodzi Z tego co doczytałem to jest to już nowszy typ na jeden sterownik i gdzie go szukac, bo gosc ktory przysłał mi fotele oprócz przełączników i kawałków kabli poucinanych nie dał nic wiecej. A żeby mu wytłumaczyć tu musze wiedziec czego szukac i jak szukac. Ilu pinowy sterownik musi być?? Rozumiem że z niego kable idą zarówno do mat a także do przełączników, bo wnich są 2 kontrolki. Dodam że auto dawca jest z 90 roku. Prosiłbym też o jakiś schemat bo linki co sa w innych wątkach się nie otwierają, a musze popracować nad stworzeniem nowej instalki

#26 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 10 lutego 2011 - 12:56

Zaraz cyknę ci zdjęcie instalacji bo mam jeszcze nie włożoną do auta

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Są dwa rodzaje sterownika, żółty i czarny, czarny jest starzy, nie ma to znaczenia. Sterownik jest montowany pod fotelem kierowcy (tak mi się wydaje). Zobacz w EPC jak idzie wiązka.

#27 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2011 - 13:22

robson99, Jak ja wyciągałem swoją tapicerkę z podgrzewaniem foteli i el.regulacją foteli z E420 to sterownik był pod tylną kanapą, tak jakby był przykręcony nad modułem komfortu.

#28 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 10 lutego 2011 - 13:40

Ja mam kombi, pod tylna kanapa nic nie ma, chyba ze pod tapicerka, a tam jeszcze nie zaglądałem. Montaż pod fotelem kierowcy do mnie przemawia, bo kabla starczy mniej więcej do tego miejsca. Sam zobacz na zdjęciach.

#29 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2011 - 13:55

Według mnie kabla starczy pod tylną kanapę, zobacz sobie w swoim aucie jak blisko jest od początku kanapy do fotela kierowcy, według mnie tych kabli wystarczy, oryginalnie są ułożone w rynienkach pod dywanem i rynienki biegną mniej więcej po linii prostej, i na moje oko kabli jest akurat żeby starczyło od tylnej kanapy do fotela kierowcy, tam 4pinowa kwadratowa kostka zasilająca maty fotela potem w prawo do tunelu i przycisków, pod popielniczką czy może lekko za nią jak kto woli podłączamy masę i ciągniemy kabel pod fotel pasażera żeby zasilał maty w nim się znajdujące. A ten kabel po lewej stronie zdjęcia wpinamy w gniazdo przy nogach kierowcy (pomiędzy ręcznym a sprzęgłem) i jeden kabelek ten z jednym pinem do góry do skrzynki bezpieczników, nie pamiętam do którego bezpiecznika to ma iść ale na schemacie w puszcze bezpieczników powinno być napisane

#30 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 10 lutego 2011 - 14:02

Jak dla mnie sterownik jest pod fotelem kierowcy.

ZAMIESZCZAMY MINIATURKI A NIE LINKI!


Faktycznie może starczy, ale gdzie ja mam to sobie zamontować w kombiaku?








Podobne tematy Zwiń