0
[W124] M102 Zestaw naprawczy do KE-Jetronic
Rozpoczęty przez dzidens, gru 24 2012 00:20
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 grudnia 2012 - 00:20
Witam drogich forumowiczów,
czy którys z Was regenerował sobie membranke w rozdzielaczu paliwa?
http://www.ebay.com/...EWAX:IT&vxp=mtr
Jesli tak to mialbym pytania, czy operacja zakonczyla sie sukcesem? Czy po wymianie trzeba na nowo ustawiac ilości dawkowania paliwa (napiecie membrany dla kazdego z cylindrow)? Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?
Na ile kilometrów mercedes liczył żywotność rozdzielacza paliwa?
Pozdrawiam
Marek
czy którys z Was regenerował sobie membranke w rozdzielaczu paliwa?
http://www.ebay.com/...EWAX:IT&vxp=mtr
Jesli tak to mialbym pytania, czy operacja zakonczyla sie sukcesem? Czy po wymianie trzeba na nowo ustawiac ilości dawkowania paliwa (napiecie membrany dla kazdego z cylindrow)? Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?
Na ile kilometrów mercedes liczył żywotność rozdzielacza paliwa?
Pozdrawiam
Marek
#2
Napisano 24 grudnia 2012 - 09:22
Kiedyś na Benzworld był o tym temat, jeden gościu zawziął się, rozebrał, złożył. W ogóle silnik nie chciał pracować, było coś skopane z ciśnieniem paliwa. Rozłożył znowu, wyczyścił na błysk, złożył znowu na nowych częściach i to samo. Ostatecznie kupił nowy rozdzielacz.
#4
Napisano 14 kwietnia 2016 - 15:52
Można to dostać od GermanSPOB Mercedes-Benz w Sanitz, hrabstwo Maklemburgia. Sama wysyłka jakieś 7 euro, poszczególne uszczelki nie wiem Cały set reperacyjny kosztuje 100 euro.
Albo można zadzwonić do RedRace z Wrocławia, też regenerują rozdzielacze. Dla ciekawostki dodam, że Niemcy za regenerowany krzyczą 1300 zł, Polacy zaś 3500 brutto.
W ostateczności możesz też zadzwonić do mnie.
Albo można zadzwonić do RedRace z Wrocławia, też regenerują rozdzielacze. Dla ciekawostki dodam, że Niemcy za regenerowany krzyczą 1300 zł, Polacy zaś 3500 brutto.
W ostateczności możesz też zadzwonić do mnie.
Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 kwietnia 2016 - 15:53
#6
Napisano 14 kwietnia 2016 - 20:48
Nie inaczej, ale więcej nie mam zamiaru sobie tym nerwów psuć i cierpliwości ćwiczyć.
#7
Napisano 15 kwietnia 2016 - 08:15
Na czym się ludzie rozkładają przy tej robocie?
#9
Napisano 02 kwietnia 2017 - 02:19
Znalazlem taka instrukcje w internetach i ja przetlumaczylem. Mam nadzieje, ze sie komus przyda, a moje tlumaczenie jest prawidlowe:
Ważne jest, aby nie rozbierac rodzdzielacza paliwa bardziej, niz jest to konieczne, chyba że jest skorodowany lub zanieczyszczony w srodku.
Przewaznie najczesciej uszkodzeniu ulega jedynie membrana.
Rozlozenie wszystkiego na czesci pierwsze i rozstrojenie wszystkich fabrycznych ustawien nie jest dobrym pomyslem, o ile nie posiadasz drogich urzadzen do kalibracji firmy Bosch.
Bardzo wazne jest, by uzywac tylko fabrycznych srub dokladnie w miejscach, skad zostaly wykrecone.
Po rozdzieleniu dwoch polowek zobaczysz glowny czpien napelniajacy. Powinien latwo go tylko wyslizgnac i wyciagnac. Zdejmij z niego wszystkie o-ringi i pierscien ochronny. Jesli Twoj rozdzielacz to pozniejszy model KE, wyjmij zawleczke trzonu napelniania i usun kwadratowy pierscien.Wyczysc wszystkie czesci w alkoholu, kerozynie, uzyj delikatnego rozpuszczalnika lub innego bezpiecznego cleanera. Nie uzywaj plynow, ktore moga uszkodzic uszczelki.
W momencie, gdy wszystko bedzie juz ladnie wyczyszczone mozesz zaczac skladac rozdzielacz spowrotem.
Wskazówka # 1
Przy montowaniu małych o-ringow w szczelinach dozujących, użyj jednego ze starych o-ringow i naciagnij go na czpien napelniajacy przytrzymujac nim nowe o-ringi dozujace. To pomaga utrzymać je na swoim miejscu podczas umiszczania czpienia w obudowie glowicy. ZOBACZ ZDJECIE PONIZEJ
Wskazówka # 2
Upewnij się, że szczeliny na trzpieniu dozujacym ustawione są dokładnie w tych samych portach paliwowych wewnątrz głowicy. Warto oznaczyc sobie pozycje mazakiem. Podczas umieszczania trzpienia zdejmij uzyty do przytrzymania o-ring jak tylko trzpien bedzie mocno osadzony.
Następnie zamontuj wszystkie gniazda i sprężyny w glowicy rozdzielacza. Dobrym pomysłem jest robienie zdjęć podczas demontażu, ponieważ pomaga to w przypadku, gdy zapomnisz, gdzie coś bylo wpasowane. Dobrze uzyc doslownie odrobiny delikatnego smaru (np. silikonowego) do przytrzymania bialych plastikowych talerzykow i metalowych podkladek sprezyn membrany.
Podczas laczenia dwóch połówek upewnij się, że nie ucieknie Ci żadna plastikowa sprężynka, ponieważ moze sie polamac i przebic membrane. W sumie jest to dość prosta procedura ale wymaga cierpliwosci. Musisz spokojnie wypraktykowac skadanie razem dwoch czesci i zachowac ostroznosc.
Również, gdy zamontujesz spowrotem rozdzielacz pamiętaj, że jeśli silnik nie zastartuje od razu, może bedziesz musial ponownie ustawić trzy milimetrowa śrubę mieszanki na płycie czujnika z przodu dystrybutora paliwa.
Dodam tylko, ze na e-bayu dostepne sa zestawy naprawcze do rozdzielaczy paliwa ke-jet od 55USD do 116USD. Do samego rozdzielacza Bosch 0438101028 znalazlem cztery rozne zestawy firmy "APM" (z U.S.A.) i drugie tyle firmy "Salvox" (tansze z UK). Wszystko zalezy jak gleboko chcemy zaglebic sie w jego regeneracje.
Regeneracja w firmie to koszt:
"German SPOB" 569,00 Euro plus koszty wysylki 8,90 Euro http://www.german-spob.de/
"K-jet Specialists" Australia 279 USD plus koszty wysylki 55 USD oraz kaucja 150USD http://www.k-jet.biz/
W obu przypadkach trzeba im wyslac swoj rozdzielacz i odsylaja zregenerowany.
W PL nie sprawdzalem.
Ważne jest, aby nie rozbierac rodzdzielacza paliwa bardziej, niz jest to konieczne, chyba że jest skorodowany lub zanieczyszczony w srodku.
Przewaznie najczesciej uszkodzeniu ulega jedynie membrana.
Rozlozenie wszystkiego na czesci pierwsze i rozstrojenie wszystkich fabrycznych ustawien nie jest dobrym pomyslem, o ile nie posiadasz drogich urzadzen do kalibracji firmy Bosch.
Bardzo wazne jest, by uzywac tylko fabrycznych srub dokladnie w miejscach, skad zostaly wykrecone.
Po rozdzieleniu dwoch polowek zobaczysz glowny czpien napelniajacy. Powinien latwo go tylko wyslizgnac i wyciagnac. Zdejmij z niego wszystkie o-ringi i pierscien ochronny. Jesli Twoj rozdzielacz to pozniejszy model KE, wyjmij zawleczke trzonu napelniania i usun kwadratowy pierscien.Wyczysc wszystkie czesci w alkoholu, kerozynie, uzyj delikatnego rozpuszczalnika lub innego bezpiecznego cleanera. Nie uzywaj plynow, ktore moga uszkodzic uszczelki.
W momencie, gdy wszystko bedzie juz ladnie wyczyszczone mozesz zaczac skladac rozdzielacz spowrotem.
Wskazówka # 1
Przy montowaniu małych o-ringow w szczelinach dozujących, użyj jednego ze starych o-ringow i naciagnij go na czpien napelniajacy przytrzymujac nim nowe o-ringi dozujace. To pomaga utrzymać je na swoim miejscu podczas umiszczania czpienia w obudowie glowicy. ZOBACZ ZDJECIE PONIZEJ
Wskazówka # 2
Upewnij się, że szczeliny na trzpieniu dozujacym ustawione są dokładnie w tych samych portach paliwowych wewnątrz głowicy. Warto oznaczyc sobie pozycje mazakiem. Podczas umieszczania trzpienia zdejmij uzyty do przytrzymania o-ring jak tylko trzpien bedzie mocno osadzony.
Następnie zamontuj wszystkie gniazda i sprężyny w glowicy rozdzielacza. Dobrym pomysłem jest robienie zdjęć podczas demontażu, ponieważ pomaga to w przypadku, gdy zapomnisz, gdzie coś bylo wpasowane. Dobrze uzyc doslownie odrobiny delikatnego smaru (np. silikonowego) do przytrzymania bialych plastikowych talerzykow i metalowych podkladek sprezyn membrany.
Podczas laczenia dwóch połówek upewnij się, że nie ucieknie Ci żadna plastikowa sprężynka, ponieważ moze sie polamac i przebic membrane. W sumie jest to dość prosta procedura ale wymaga cierpliwosci. Musisz spokojnie wypraktykowac skadanie razem dwoch czesci i zachowac ostroznosc.
Również, gdy zamontujesz spowrotem rozdzielacz pamiętaj, że jeśli silnik nie zastartuje od razu, może bedziesz musial ponownie ustawić trzy milimetrowa śrubę mieszanki na płycie czujnika z przodu dystrybutora paliwa.
Dodam tylko, ze na e-bayu dostepne sa zestawy naprawcze do rozdzielaczy paliwa ke-jet od 55USD do 116USD. Do samego rozdzielacza Bosch 0438101028 znalazlem cztery rozne zestawy firmy "APM" (z U.S.A.) i drugie tyle firmy "Salvox" (tansze z UK). Wszystko zalezy jak gleboko chcemy zaglebic sie w jego regeneracje.
Regeneracja w firmie to koszt:
"German SPOB" 569,00 Euro plus koszty wysylki 8,90 Euro http://www.german-spob.de/
"K-jet Specialists" Australia 279 USD plus koszty wysylki 55 USD oraz kaucja 150USD http://www.k-jet.biz/
W obu przypadkach trzeba im wyslac swoj rozdzielacz i odsylaja zregenerowany.
W PL nie sprawdzalem.
Użytkownik Davidushka edytował ten post 02 kwietnia 2017 - 02:20
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|