Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M102 Zestaw naprawczy do KE-Jetronic


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dzidens


  • Postów: 77
  • Na forum od: 23 sty 2012
  • Miejscowość: Kwidzyn
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 420 SEL USA
  • Trzeci Mercedes:brak
  • Inne auto:brak

Napisano 24 grudnia 2012 - 00:20

Witam drogich forumowiczów,

czy którys z Was regenerował sobie membranke w rozdzielaczu paliwa?


http://www.ebay.com/...EWAX:IT&vxp=mtr

Jesli tak to mialbym pytania, czy operacja zakonczyla sie sukcesem? Czy po wymianie trzeba na nowo ustawiac ilości dawkowania paliwa (napiecie membrany dla kazdego z cylindrow)? Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?

Na ile kilometrów mercedes liczył żywotność rozdzielacza paliwa?

Pozdrawiam
Marek



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudnia 2012 - 09:22

Kiedyś na Benzworld był o tym temat, jeden gościu zawziął się, rozebrał, złożył. W ogóle silnik nie chciał pracować, było coś skopane z ciśnieniem paliwa. Rozłożył znowu, wyczyścił na błysk, złożył znowu na nowych częściach i to samo. Ostatecznie kupił nowy rozdzielacz.

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 14:50

Spotkał ktoś z was może gdzieś zwymiarowane o-ringi do rozdzielacza paliwa KE?

Dołączona grafika

Każda informacja będzie dla mnie przydatna.

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 14 kwietnia 2016 - 15:52

Można to dostać od GermanSPOB Mercedes-Benz w Sanitz, hrabstwo Maklemburgia. Sama wysyłka jakieś 7 euro, poszczególne uszczelki nie wiem Cały set reperacyjny kosztuje 100 euro.

Albo można zadzwonić do RedRace z Wrocławia, też regenerują rozdzielacze. Dla ciekawostki dodam, że Niemcy za regenerowany krzyczą 1300 zł, Polacy zaś 3500 brutto.

W ostateczności możesz też zadzwonić do mnie.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 kwietnia 2016 - 15:53


#5 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 14 kwietnia 2016 - 19:29

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 14 kwietnia 2016 - 15:52 napisał

W ostateczności możesz też zadzwonić do mnie.

Rozłożyłeś, złożyłeś i działa ?

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 14 kwietnia 2016 - 20:48

Nie inaczej, ale więcej nie mam zamiaru sobie tym nerwów psuć i cierpliwości ćwiczyć.

#7 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 15 kwietnia 2016 - 08:15

Na czym się ludzie rozkładają przy tej robocie?

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2016 - 12:39

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 14 kwietnia 2016 - 14:50 napisał

Spotkał ktoś z was może gdzieś zwymiarowane o-ringi do rozdzielacza paliwa KE?

Dołączona grafika

Każda informacja będzie dla mnie przydatna.
Ktoś coś? Jakieś wymiary? :)

Chyba dobiorę metodą prób i błędów...

#9 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 02 kwietnia 2017 - 02:19

Znalazlem taka instrukcje w internetach i ja przetlumaczylem. Mam nadzieje, ze sie komus przyda, a moje tlumaczenie jest prawidlowe:

Ważne jest, aby nie rozbierac rodzdzielacza paliwa bardziej, niz jest to konieczne, chyba że jest skorodowany lub zanieczyszczony w srodku.
Przewaznie najczesciej uszkodzeniu ulega jedynie membrana.
Rozlozenie wszystkiego na czesci pierwsze i rozstrojenie wszystkich fabrycznych ustawien nie jest dobrym pomyslem, o ile nie posiadasz drogich urzadzen do kalibracji firmy Bosch.
Bardzo wazne jest, by uzywac tylko fabrycznych srub dokladnie w miejscach, skad zostaly wykrecone.
Po rozdzieleniu dwoch polowek zobaczysz glowny czpien napelniajacy. Powinien latwo go tylko wyslizgnac i wyciagnac. Zdejmij z niego wszystkie o-ringi i pierscien ochronny. Jesli Twoj rozdzielacz to pozniejszy model KE, wyjmij zawleczke trzonu napelniania i usun kwadratowy pierscien.Wyczysc wszystkie czesci w alkoholu, kerozynie, uzyj delikatnego rozpuszczalnika lub innego bezpiecznego cleanera. Nie uzywaj plynow, ktore moga uszkodzic uszczelki.
W momencie, gdy wszystko bedzie juz ladnie wyczyszczone mozesz zaczac skladac rozdzielacz spowrotem.
Wskazówka # 1
Przy montowaniu małych o-ringow w szczelinach dozujących, użyj jednego ze starych o-ringow i naciagnij go na czpien napelniajacy przytrzymujac nim nowe o-ringi dozujace. To pomaga utrzymać je na swoim miejscu podczas umiszczania czpienia w obudowie glowicy. ZOBACZ ZDJECIE PONIZEJ
Dołączona grafika

Wskazówka # 2
Upewnij się, że szczeliny na trzpieniu dozujacym ustawione są dokładnie w tych samych portach paliwowych wewnątrz głowicy. Warto oznaczyc sobie pozycje mazakiem. Podczas umieszczania trzpienia zdejmij uzyty do przytrzymania o-ring jak tylko trzpien bedzie mocno osadzony.
Następnie zamontuj wszystkie gniazda i sprężyny w glowicy rozdzielacza. Dobrym pomysłem jest robienie zdjęć podczas demontażu, ponieważ pomaga to w przypadku, gdy zapomnisz, gdzie coś bylo wpasowane. Dobrze uzyc doslownie odrobiny delikatnego smaru (np. silikonowego) do przytrzymania bialych plastikowych talerzykow i metalowych podkladek sprezyn membrany.
Podczas laczenia dwóch połówek upewnij się, że nie ucieknie Ci żadna plastikowa sprężynka, ponieważ moze sie polamac i przebic membrane. W sumie jest to dość prosta procedura ale wymaga cierpliwosci. Musisz spokojnie wypraktykowac skadanie razem dwoch czesci i zachowac ostroznosc.
Również, gdy zamontujesz spowrotem rozdzielacz pamiętaj, że jeśli silnik nie zastartuje od razu, może bedziesz musial ponownie ustawić trzy milimetrowa śrubę mieszanki na płycie czujnika z przodu dystrybutora paliwa.

Dodam tylko, ze na e-bayu dostepne sa zestawy naprawcze do rozdzielaczy paliwa ke-jet od 55USD do 116USD. Do samego rozdzielacza Bosch 0438101028 znalazlem cztery rozne zestawy firmy "APM" (z U.S.A.) i drugie tyle firmy "Salvox" (tansze z UK). Wszystko zalezy jak gleboko chcemy zaglebic sie w jego regeneracje.

Regeneracja w firmie to koszt:
"German SPOB" 569,00 Euro plus koszty wysylki 8,90 Euro http://www.german-spob.de/
"K-jet Specialists" Australia 279 USD plus koszty wysylki 55 USD oraz kaucja 150USD http://www.k-jet.biz/
W obu przypadkach trzeba im wyslac swoj rozdzielacz i odsylaja zregenerowany.

W PL nie sprawdzalem.

Użytkownik Davidushka edytował ten post 02 kwietnia 2017 - 02:20









Podobne tematy Zwiń