Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] klapki na lewym nadkolu w komorze silnika


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Tritan


  • Postów: 55
  • Na forum od: 11 lut 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2013 - 19:20

WItam jak w temacie, gdzieś na forum czytałem że te klapki to patent MB na przepływ powietrza w komorze silnika (odpowiednik kartonu na grilu :) ) ale nie mogę znaleźć tego posta. Mógłby mi ktoś rozjaśnić zasadę działania tego czegoś ??



#2 Offline   piotrp31


  • Postów: 45
  • Na forum od: 05 paź 2012
  • Miejscowość: Niedaleko
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2013 - 21:10

po raz enty, zasadnicze pytanie: "po co?"

#3 Offline   Tritan


  • Postów: 55
  • Na forum od: 11 lut 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2013 - 04:01

No to jak to takie irytujące to wklej mi linka albo na PW albo napisz co mam wpisać w "szukaj".

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2013 - 07:36

O ile pamiętam, w niektórych wersjach były "żaluzje" otwierane dźwignią połączoną z bimetalem. Przy wyższej temperaturze bimetal się rozszerzał i za pomocą dźwigni otwierał dostęp powietrza. Były też wersje bez żaluzji - same kratki wentylacyjne.

#5 Offline   Tritan


  • Postów: 55
  • Na forum od: 11 lut 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2013 - 11:23

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 09 kwietnia 2013 - 07:36 napisał

w niektórych wersjach były "żaluzje"
no właśnie coś takiego mam dwie klapki połączone pręcikiemi/dźwignią zaczepione u góry i połączone ze sprężyną dość silną i właśnie zastanwia mnie zasada działania tego bo ta sprężyna jest dość silna i nie wygląda mi na to żeby mogła się na tyle odkształcić żeby otworzyć te klapki. chyba że coś mi brakuje.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2013 - 13:30

Spróbuj ją podgrzać, np suszarką do włosów i zobacz. Nie pamiętam, jak to dokładnie wyglądało w sprawnym układzie.

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2013 - 13:56

Chyba na zasadzie bimetalu otwierają się klapki.








Podobne tematy Zwiń