WItam jak w temacie, gdzieś na forum czytałem że te klapki to patent MB na przepływ powietrza w komorze silnika (odpowiednik kartonu na grilu ) ale nie mogę znaleźć tego posta. Mógłby mi ktoś rozjaśnić zasadę działania tego czegoś ??
1
[w124] klapki na lewym nadkolu w komorze silnika
Rozpoczęty przez Tritan, kwi 08 2013 19:20
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 kwietnia 2013 - 19:20
#2
Napisano 08 kwietnia 2013 - 21:10
po raz enty, zasadnicze pytanie: "po co?"
#3
Napisano 09 kwietnia 2013 - 04:01
No to jak to takie irytujące to wklej mi linka albo na PW albo napisz co mam wpisać w "szukaj".
#4
Napisano 09 kwietnia 2013 - 07:36
O ile pamiętam, w niektórych wersjach były "żaluzje" otwierane dźwignią połączoną z bimetalem. Przy wyższej temperaturze bimetal się rozszerzał i za pomocą dźwigni otwierał dostęp powietrza. Były też wersje bez żaluzji - same kratki wentylacyjne.
#5
Napisano 10 kwietnia 2013 - 11:23
Użytkownik m104user dnia 09 kwietnia 2013 - 07:36 napisał
w niektórych wersjach były "żaluzje"
#6
Napisano 10 kwietnia 2013 - 13:30
Spróbuj ją podgrzać, np suszarką do włosów i zobacz. Nie pamiętam, jak to dokładnie wyglądało w sprawnym układzie.
#7
Napisano 10 kwietnia 2013 - 13:56
Chyba na zasadzie bimetalu otwierają się klapki.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
[w201] poduszki silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | snazik88 |
|