Skocz do zawartości




- - - - -

[T1] 208D OM601 2.3D Końcówki wtryskiwaczy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kiler1987


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 wrz 2013
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2013 - 17:57

Witajcie mam Mercedesa 208D 2,3 D tzw. kaczora z 95 r i mam z nim mały problem mianowicie oryginalne końcówki wtryskiwaczy zaczęły lać więc postanowiłem postawić go do warsztatu i wymienić po wymianie zrobiłem ok 9000 km i problem powrócił zimny silnik zaczął dymić i dopóki się nie rozgrzał do jakichś 30st musiałem trzymać go na gazie bo gasł poza tym rzucało silnikiem itp pomyślałem że może jakieś lipne końcówki Bosch made in india wiec była powtórka z rozrywki czyli wymiana kupiłem już końcówki made in germany po wymianie silnik cyka jak malina aż chce się go słuchać lecz po przejechaniu ok 6000 km problem zaczynał powracać zimny silnik coraz gorzej chodził itd. aż do teraz czyli 17 tyś km po wymianie teraz to już jak odpalę i nie przetrzymam na gazie to aż po chwili gaśnie jak się nagrzeje to chodzi w miarę normalnie nie wiem co może być przyczyna takiego zużywania się końcówek i nie wiem co robić czy dalsza wymiana ma sens proszę was drodzy forumowicze o pomoc kaczor jest u nas w rodzinie od nowości i ma dopiero 500tys km pomóżcie mi go jeszcze uratować przed niszczycielską działalnością autozłomów bo wstyd jechać osiedlem gdy za mną zostaje smuga dymu z rana a raz do roku wymieniać końcówek nie ma sensu :(

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 23 lutego 2015 - 09:21




#2 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 22 września 2013 - 18:52

W komorze wstępnej je taki grzybek, którye się nagrzewa i poprawia spalanie, czy to masz ? czy już odpadło?? forkomorę wyciągniesz tylko ściągaczem.
A wtryski sam sprawdzałeś? Czy w warsztacie za plecami orzekli że są do wymiany ??:)

Użytkownik majsterus edytował ten post 22 września 2013 - 18:53


#3 Offline   kiler1987


  • Postów: 3
  • Na forum od: 22 wrz 2013
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2013 - 20:19

Właśnie o to chodzi że byłem przy tym jak wyjmowali wtryski i wkręcali do takiego urządzonka i jak sprawdzali to na większym ciśnieniu jeszcze w miarę rozpylał w już na niższym tak jak by krowe doił leciało i różnica między nowym a starym była kolosalna :/ jutro zobaczę co to za grzybek do nie mam zielonego pojęcia czy on jest czy nie i wogle gdzie go szukać ale podjadę do starszego może on coś będzie wiedział ale czy to może być przyczyna wysiadania końcówek czy tylko ma poprawic trochę pracę silnika ???

#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 25 listopada 2013 - 22:57

Zależy jakie podkładki regulacyjne ciśnienia otwarcia używali. Jak ze stali niehartowanej to się ugniotą a ciśnienie otwarcia się rozreguluje.

#5 Offline   darekw140


  • Postów: 17
  • Na forum od: 20 lut 2015
  • Miejscowość: kalisz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 lutego 2015 - 16:15

Kolego siadanie końcówek może być też spowodowane złą jakością paliwa. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?

Dobrze by było sprawdzić działanie świec żarowych kolego. Dymi na biało czy niebiesko?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 23 lutego 2015 - 09:25


#6 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2015 - 20:14

Sam kupowałeś końcówki czy warsztat kupował ? Najprawdopodobniej sprzedali Tobie podróbki Boscha, w tej sytuacji jeśli zależy Tobie na tej kaczce to zainwestuj w końcówki wtryskiwaczy firmy WZM. Jest to Polska produkcja i kupując bezpośrednio z firmy WZM masz pewność że to oryginał i nikt Ciebie nie oszuka. Cena jest zapewne nieco niższa niż boscha, przykładowo do silnika OM601 zapłaciłem 250zł z przesyłką za 4 sztuki.
Jeśli jesteś z okolic szczecina to mogę Tobie pomóc z wymianą i regulacją.








Podobne tematy Zwiń