Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D
#11 Gość_arek92_
Napisano 26 listopada 2013 - 22:48
ciekawe jak to jest z kołem zamachowym, pewnie pierścienia impulsowego też nie ma na kole
#12
Napisano 26 listopada 2013 - 23:28
#13 Gość_arek92_
Napisano 26 listopada 2013 - 23:35
#14
Napisano 27 listopada 2013 - 07:17
Swoją drogą zastanawiam się , że to kiedyś wszystko działało bo w 2,5 d z 1992 były obrotomierze fabrycznie , czujnik jest , egr jest, obrotomierz jest , a otowru brak . przecież nikt nie zaspawał tego miejsca na czujnik - bardzo dziwne .
Tak jak piszesz może nie ma na kole zamachowym też tego pierścienia impulsowego - JAK TO SPRAWDZIĆ?
#15
Napisano 27 listopada 2013 - 10:50
Jeśli ktoś dokładał w samochodzie/silniku dawcy obrotomierz, to mógł coś tam kombinować z alternatorem. Ale Tomekvipex pisze o EGR, a jego obecność WYMAGA tego czujnika. W dodatku EGR praktycznie na 100% nie był dokładany, tylko fabryczny.
Jeśli na pompie wtryskowej jest jeszcze ssanie elektroniczne (ELR) i/lub układ przeciwszarpaniowy ARA:
... to tym bardziej można potwierdzić fabryczną obecność tego czujnika w fabrycznym miejscu.
Byłoby bardzo dziwne, nieekonomiczne i nielogiczne, gdyby Mercedes wytwarzał dwa rodzaje tego kawałka z silnika - z dziurą na czujnik i bez dziury. Mam aktualnie wstawiony najbidniejszy OM601 (bez ELR, ARA, EGR) z prawdopodobnie 1985 roku, a w "budzie" nigdy nie było obrotomierza. Dokładając go, zwyczajnie odkręciłem plastikową zaślepkę i wsadziłem czujnik.
Użytkownik XM edytował ten post 27 listopada 2013 - 10:51
#16
Napisano 27 listopada 2013 - 15:01
Właśnie o to chodzi że ja też się bardzo dziwię dlaczego w/g wszystkich znaków powinien tam być otwór a go niema .
Z drugiej strony jak już zobaczysz te zdjęcia to zapłaczesz razem ze mną i nic to nie da .
Pozdr.
#17
Napisano 27 listopada 2013 - 15:03
#18
Napisano 27 listopada 2013 - 15:09
PYTANIE - czy były silniki -bloki bez otworów na czujnik ??? Jeżeli tak to nie może być inaczej .
VIN WDB1241851F241809
#19
Napisano 27 listopada 2013 - 21:17
Użytkownik tomekvipex dnia 27 listopada 2013 - 15:01 napisał
http://www.neorigina...045_124_185_912
Jest w tyle miski olejowej, a zaślepka ma numer 170. Chcesz, to sam mogę zrobić jutro fotkę jak to jest zamontowane (o ile będzie widać bez wchodzenia pod wóz). Są niby dwa numery na miskę, ale wątpię by różniły się obecnością dziury na czujnik.
A czujnik wygląda tak:
nr 239.: http://www.neorigina...4_2_912_602_912
Użytkownik tomekvipex dnia 27 listopada 2013 - 15:03 napisał
Z VINu nie odczyta się za bardzo co powinno być na pompie ani jaka dokładnie powinna być. Czasem jest o EGR i katalizatorze, ale też nie jest konkretnie podane czy jest tylko kat, czy tylko EGR czy oba. Najwyżej numer silnika i skrzyni da się z tego wziąć (choć nie wiadomo, czy ktoś pompy nie zmienił). Do VINu, który podałeś, jest:
602912 10 230162 - silnik
717413 06 231309 - skrzynia
#20
Napisano 27 listopada 2013 - 22:16
Ale dziękuję za sprawdzenie po vinie - tzn że wszystko było ok , poprzedni własciciel ze wsi napewno rozbił miskę i zmienił na bez otworu , obrotomierz nie działał to mu nie przeszkadzało . Koniec THE END
Należy wywiercić otwór zamontować czujnik itp itd
Dam znać jak to zrobię
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|