Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] M102 1.8E wycie po remoncie głowicy - napinacz łańcucha


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 11 grudnia 2013 - 22:18

NIE ODPALAJ WIĘCEJ TEGO SILNIKA!!!
masz za mocno napięty łańcuch, w każdej chwili może ci strzelić wałek i znowu będzie głowica do roboty

albo zrób to sam albo na sznurek i ciągnij to do jakiegoś ogarniętego mechanika



#22 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 11 grudnia 2013 - 22:25

Wyświetl postUżytkownik Mr.Hate dnia 11 grudnia 2013 - 20:16 napisał

mechanik, który to robił powiedział: "jak się odkręci napinacz to będzie lał olej

Pokaz panu "mechanikowi" jak wyglada napinacz lancucha w M102 i niech Ci pokaze jakimi niby kanalami olej z ukladu smarowania ma plynac i wypychac tloczek ? :)

Dołączona grafika

Konstrukcja napinacza w M102 jest prosta. Tak prosta, ze wiele mechanikow nie wierzy ze, az tak prosta moze byc i nie tykaja sie tego ustrojstwa bo mysla, ze,jak juz rozloza to nie beda potrafili zlozyc :D
Powiedz "mechanikowi tak: rurke co ma gwint z dwoch stron wkreca sie w blok silnika pilnujac okreslonego momentu dokrecania (wpomnianego w poscie juz wskazanym).
Nastepnie waleczek co ma pierscionek sprezysty na koncu (dzialajacy jak zapadka w rurce w dwoma gwintami) wklada sie w rurke i pcha palcem na maxa. Na koniec wkladamy spirale w dziurke i przykrecamy calosc nakretka kaputurkowa (tez o momencie dokrecania juz wspomnianym w wspomnianym poscie).
I niech Ci cofnie troche kasy za nauke bo jego niewiedza moze go pare urwanych walkow kosztowac ;)

Użytkownik rolbas edytował ten post 11 grudnia 2013 - 22:32


#23 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2013 - 22:59

I jeszcze kiedy pan mechanik wykręci napinacz to niech wyciągnie wałeczek
a nie wybija go młotkiem pod włos bo jak to taki szpenio to niczego nie można wykluczyć.

#24 Offline   Mr.Hate


  • Postów: 101
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kobielnik
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 1.8E

Napisano 12 grudnia 2013 - 17:53

Chyba niektórym by się przydał mój nick :P tamtego mechanika już dawno olałem a ten, u którego jest auto ma warsztat na przeciwko więc wręcz lekko popchnąłem to auto do niego i stoi. Jutro będzie nowy napinacz. Po robocie wyślę filmik jak to chodzi. pozdrowienia ;)

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 grudnia 2013 - 19:12

Nowy napinacz niepotrzebnie kupowałeś, przecież wystarczyło skasować... :tired:

#26 Offline   Mr.Hate


  • Postów: 101
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kobielnik
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 1.8E

Napisano 12 grudnia 2013 - 19:25

Jak skasował to chodziło tak samo no i podobno niewłaściwy był... idk. mam nadzieje że jak zamontuje ten nowy to będzie chodziło wszystko cool.

#27 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 23:17

Niewłaściwy napinacz miałeś w aucie, hę :suspicious: ?! Magik za magikiem, ale *uj tam :E . Ty też lepiej poproś tego nowego mechanika i uwaga - przy tobie, niech sprawdzi moment dokręcenia mostków wałka. Wartości dokręcenia poszczególnych elementów osprzętu głowicy w silniku m102 znajdziesz bez problemu na forum - sam zakładałem na forum wątek z tym zapytaniem.

Użytkownik Johny edytował ten post 12 grudnia 2013 - 23:19


#28 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2013 - 09:27

W201 w temacie, w202 w profilu. I bądź tu mądry, czy chodzi o silnik m102 czy m111. W obu są nieco różne napinacze, ale sama idea i zasada składania jest praktycznie ta sama.

#29 Offline   Mr.Hate


  • Postów: 101
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kobielnik
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 1.8E

Napisano 13 grudnia 2013 - 15:41

Jest nowy napinacz, stary był zje..ny. Za robotę zapłaciłem 30zł. Teraz silnik chodzi super cichutko i ładnie.

Jeszcze raz dzięki, że powiedzieliście mi co i jak! pozdrawiam.

#30 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2013 - 16:42

Ciężko było Cię przekonać, 2 strony klepania, ale najważniejsze ze zrozumiałeś.

Teraz uzupełnij poprawnie profil.








Podobne tematy Zwiń