[w124] Wiatrak klimatyzacji - II bieg włączony non-stop
#1
Napisano 19 lutego 2014 - 20:46
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż korzystałem z szukajki - niestety nic nie widać.
Na początek wymieniłem "niebieski" czujnik temperatury cieczy przy termostacie, bez zmian.
Następnie wymieniłem opornik za lewym reflektorem - stary pękł i się rozsypał.
Otóż w moim 300TDT z 89 roku z manualną klimą, wiatrak elektryczny umieszczony przed chłodnicami - działa non stop na II biegu - muszę wyjmować bezpiecznik "D" aby w ogóle go wyłączyć.
Jak go kupiłem wszystko było ok. I bieg pracował z klimatyzacją, II w zasadzie dopiero w ciężkich korkach i upałach.
Czytałem że może robić się zwarcie....ale na których kablach ? W jednym z wątków były podpięte schematy - niestety obrazki nie są już dostępne.
Czy jest jeszcze jakiś element który mógłbym sprawdzić dlaczego właściwie ten wiatrak ciągle się kręci ?
z góry dziękuję za pomoc
#2
Napisano 19 lutego 2014 - 21:05
[edit]
Dopiszę od razu co i jak. Jeśli zamiana przekaźników nie przyniesie zamierzonego efektu - dalej ciągle będzie drugi bieg na stałe, zlokalizuj podstawkę przekaźnika drugiego biegu. pin 4 w podstawce względem masy - 12V po zapłonie. Piny 4 i 5 względem siebie - 12V, ale tylko w momencie, gdy wentylator ma pracować. Czyli w normalnych okolicznościach ~0V. Jeśli masz tam 12V - wypnij panel ogrzewania. Jak spadnie do zera - najpewniej winny panel. Jeśli będzie się utrzymywać - zwarcie do masy przewodu sterującego przekaźnikiem - brązowo szary, pin 5
#3
Napisano 20 lutego 2014 - 08:22
#4
Napisano 22 lutego 2014 - 13:32
Podpiąłem bezpiecznik, wiatrak milczy.Odpaliłem maszynę, cisza. Pojeździłem,zagrzałem, cisza. Odpaliłem klimę, wiatrak ani drgnie. Swoją drogą - klima pochodziła z 30 sekund i się wyłączyła - chyba za niska temperatura na zewnątrz.
Wygląda na to że sam wiatrak - chwilowo działa prawidłowo.
Mimo wszystko, tak jak radziłeś pomierzyłem napięcia na pinach - po zapłonie 4 pin względem masy - 12V. 4 względem 5 - 0 V.
Zamieniłem przekaźniki..tak na wszelki wypadek, jak by miał zacząć znowu działać, to może chociaż pierwszy bieg się "sklei"
To be continued...
Użytkownik kubitus edytował ten post 22 lutego 2014 - 13:36
#5
Napisano 22 lutego 2014 - 14:38
Ten w zielonym kółku odpowiada za "blokadę" spręzarki, gdy ciśnienie w układzie jest za niskie (pusty układ) lub ciśnienie wzrośnie ponad wartość krytyczną.
Ten w czerwonym kółku odpowiada za start wentylatorów na 1 bieg, gdy ciśnienie w układzie wzrośnie do odpowiedniej wartości. Czujnik ten jest wpinany w układ za pomocą dwóch konektorków. Wystarczy zewrzeć owe konektorki, aby wentylator wystartował na 1 biegu.
Aby uruchomić wentylator na 2 biegu, należy wypiąć wtyczkę z niebieskiego czujnika i zamiast czujnika wpiąć rezystor 100 Ohm. Zasymuluje to temperaturę ok 115 st. Często także wystarczy odpiąć wtyczkę z czujnika, aby wentylatory ruszyły. Ale nie zawsze tak jest, nie wiem, od czego to zależne. I nie polecam robić zworki na wtyczce czujnika - trzeba zrobić to zwykjłym opornikiem.
#6
Napisano 02 marca 2014 - 09:58
Wyglada na to że wszystko wróciło do normy. Dopoki nie bedzie wyzszych temperatur nie przetestuje tego dokładniej.
Jedyne co mnie niepokoi w tej chwili..to po około godzinnym postoju, po przekreceniu starcyjki wiatrak sie załącza na jakieś 30 sekund - 1 minutę.
Jeszcze raz dziękuję !
#7
Napisano 02 marca 2014 - 13:42
#8
Napisano 15 kwietnia 2015 - 14:04
Użytkownik kubitus dnia 19 lutego 2014 - 20:46 napisał
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż korzystałem z szukajki - niestety nic nie widać.
Na początek wymieniłem "niebieski" czujnik temperatury cieczy przy termostacie, bez zmian.
Następnie wymieniłem opornik za lewym reflektorem - stary pękł i się rozsypał.
Otóż w moim 300TDT z 89 roku z manualną klimą, wiatrak elektryczny umieszczony przed chłodnicami - działa non stop na II biegu - muszę wyjmować bezpiecznik "D" aby w ogóle go wyłączyć.
Jak go kupiłem wszystko było ok. I bieg pracował z klimatyzacją, II w zasadzie dopiero w ciężkich korkach i upałach.
Czytałem że może robić się zwarcie....ale na których kablach ? W jednym z wątków były podpięte schematy - niestety obrazki nie są już dostępne.
Czy jest jeszcze jakiś element który mógłbym sprawdzić dlaczego właściwie ten wiatrak ciągle się kręci ?
z góry dziękuję za pomoc
Mam podobny problem, a objawia się on w moim egzemplarzu tak:
Jadę gdzieś samochodem, silnik rozgrzewa się do temp +-90 stopni, wentylator klimy nie włącza się. Zgaszę silnik i po kilku godzinach wracam do samochodu, włączam zapłon a wentylator klimy kręci się od razu, na 2 biegu (mam uszkodzony/połamany opornik wentylatora). Dziwne, bo temperatura silnika wynosi np. 40-50 stopni. Gdy dojdzie do 80-90 wyłącza się i włączy się ponownie dopiero po ponownym włączeniu zapłonu, ale też nie zawsze, najczęściej jednak włącza się przy niskich temperaturach, po kilkunastominutowej przejażdżce. Co może powodować taki efekt? Za mało czynnika w układzie? Coś jest źle podpięte, czy może sterownik szwankuje? A może ma na to wpływ wadliwa regulacja temperatury nawiewu? Bo czasami są problemy z dogrzewaniem wnętrza auta, ale z tym sobie poradzę, chyba. Na razie zależy mi na diagnozie takiej pracy wentylatora klimy. Klima fabryczna.
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 15 kwietnia 2015 - 14:06
#9
Napisano 08 maja 2015 - 11:09
Pozdrawiam Michał
#10
Napisano 08 maja 2015 - 11:29
Użytkownik Mice dnia 08 maja 2015 - 11:09 napisał
Pozdrawiam Michał
Chodzi o ten niebieski czujnik na głowicy? No te nie wyglądają najlepiej, musiałem je zaizolować.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|