Skocz do zawartości




- - - - -

Problem z ogrzewaniem


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Pablo124


  • Postów: 130
  • Na forum od: 08 sie 2012
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2014 - 22:54

Witam problem wygląda tak: jak wylacze wiatrak i przejade troche wlacze go to na poczatku leci ciepłe powietrze jesli zostawie wlaczony nawiew po czasie leci juz tylko zimne. Jesli znów wylącze poczekam i wlacze to znow ciepłe chwile potem zimne.... Jaka może być przyczyna?



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 30 października 2014 - 14:58

Słaby obieg w nagrzewnicy, sprawdził bym zaworki ogrzewania na podszybiu.

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2014 - 18:38

Często pada panel sterowania, wycierają się potencjometry i słabiej kontaktują - tracą opór.
Gdy następnym razem zacznie lecieć zimne, pomojtaj pokrętłami od temperatury.
Jeśli to pomoże i na powrót po paru chwilach leci zimne, to może być trop.
No i do sprawdzenia także czujniki temperatury: w podszybiu i w kabinie, w lampce sufitowej.

#4 Offline   StaS


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2014 - 21:37

Jak dasz temperaturę na full to tez Ci się wyłączą cieple powietrze? W Mercedesie ogrzewanie działa w ten sposób, że stara się utrzymać zadaną pokrętłem temperaturę. Dlatego nie zawsze będzie z kratek leciało gorące powietrze. Jeśli ustawisz np 22 stopnie i w aucie czujnik wykryje taka lub wyższą temperaturę to ciepłe powietrze nie poleci. Spróbuj dać grzanie na fulla - przekręć pokrętła aż klikną i daj znać czy się wyłącza

#5 Offline   Pablo124


  • Postów: 130
  • Na forum od: 08 sie 2012
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2014 - 09:05

a np zatkana nagrzewnica nie może być przyczyną?

#6 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2014 - 09:31

Przy zatkanej nagrzewnicy leciałoby chłodniejsze powietrze niż powinno.
Jemu się wyłącza, więc obstawiałbym czujniki temp., pokrętła lub zaworki.
U mnie miałem tego typu problemy i winnym okazał się panel z potencjometrami... i też miałem problem z diagnozą, bo kupiony panel okazał się uszkodzony, a ja myśląc, że "to nie to" szukałem dalej. Dopiero kolejny panel załatwił temat.

#7 Offline   Pablo124


  • Postów: 130
  • Na forum od: 08 sie 2012
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2014 - 11:17

Zaworek się zepsuł i ten grzybek co zamyka jest usunięty także czy ustawie zimno czy ciepło to obieg przez nagrzewnice powinien byc czały czas. Z tym, że jak zrobie na zimno to wlacza mi sie tez dmuchanie przez środkowa kratkę. Rury wchodzace do nagrzewnicy i wychodząca sa gorące. Jak włącze klime to dopiero leci naprawde zimne. A jeśli to nagrzewnica to jak można ją wypłukać? Wymiana nie wchodzi w gre to zbyt trudne...

#8 Offline   Mariusz6006


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 paź 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lancia Y

Napisano 04 listopada 2014 - 11:16

Witam ,sprawdź czy w twoim modelu jest pompka elektryczna ogrzewania .Jest poniżej zbiornika płynu spryskiwaczy.Dochodza do niej trzy węże jeden z termostatu ,drugi do węzownicy ogrzewającej plyn spryskiwaczy i trzeci do nagrzewnicy.Do pompki powinno dochodzić 12V gdy galki temperatury ustawione są na max.

#9 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 04 listopada 2014 - 16:24

A ja się podłączę, mianowicie nie działa mi niezależna regulacja temperatury. Gdy u kierowcy ustawię grzanie, obojętnie czy maks czy poniżej maks to u pasażera także leci ciepłe, tak samo w druga stronę. Będzie to przegnita nagrzewnica puszczająca wszystko na raz czy raczej problem po stronie sterowania?

#10 Offline   Mariusz6006


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 paź 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Lancia Y

Napisano 08 listopada 2014 - 22:35

Do bezinwazyjnego pomiaru przepływu ciepłej cieczy najlepiej użyć pirometru .








Podobne tematy Zwiń