[om601] Paliwa alternatywne do diesla.
#1
Napisano 25 grudnia 2014 - 12:16
Ostatnio słyszałem również o tzw. wtrysku pary do silnika diesla, który to rzekomo ma powodować wzrost mocy i mniejsze spalanie diesla. Co o tym sądzicie ? może już ktoś próbował takiego rozwiązania ?
#2
Napisano 25 grudnia 2014 - 13:05
Użytkownik szatan21292 dnia 25 grudnia 2014 - 12:16 napisał
Użytkownik szatan21292 dnia 25 grudnia 2014 - 12:16 napisał
Tak, tak zaraz będzie legendarny i pancerny-przepali wszystko itd. Tylko, żeby ktoś sobie zobaczył środek pompy wtryskowej po pracy na rzepaku straciłby szybko entuzjazm..
#3 Gość_arek92_
Napisano 25 grudnia 2014 - 15:22
#4
Napisano 25 grudnia 2014 - 16:04
Do diesla na dziś nie ma dziś legalnej alternatywy, co innego benzyna kontra LPG-ale jak to wygląda w praktyce w 124 czy 201 nie jeden się na żywo przekonał..
Użytkownik aarmir edytował ten post 25 grudnia 2014 - 16:11
#5
Napisano 25 grudnia 2014 - 16:20
o oleju rzepakowym mamy wątek gdzieś na forum o ile pamiętam,
a i na hasło "Gulak" szukajka wyrzuci ciekawe rzeczy o parze
#6
Napisano 25 grudnia 2014 - 17:39
kiedyś próbowali tego tematu, ale chyba było za wcześnie.
generator banalny do zrobienia w domu za niewielką sumę.
chętnie pociągne temat hho, bo na naszym forum tylko jeden kolega się chwali, że ma, a w dwóch tematach które powstały cisza, a wcześniej płacz.
ale.. jest wykonalne i działające ^^
edit.
lpg w dieslu to zbyt wielka ingerencja w silnik, a raczej w głowice. dodatkowo wysoki koszt montażu instalacji.
osobiście bym lpg do kopciucha nie wkładał. do starego wolnnossącego to może, ale zaś cena instalacji przekroczy wartość auta.. do nowego doładowanego bym ani o tym nie pomyślał.. na moje oko się to nie kalkuluje, no chyba że masz tira albo autobus i walisz rocznie te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Użytkownik JuR edytował ten post 25 grudnia 2014 - 17:42
#7 Gość_arek92_
Napisano 26 grudnia 2014 - 01:24
ludzie już na najróżniejszym g... próbowali jeździć z różnymi skutkami od oleju kuchennego po olej transformatorowy
temat diesla na lpg przerabiałem, we francuskim wynalazku 2.0 hdi z lpg po 2000km poszedł egr, a po 20000km wypaliło gniazda i zawory
diesel z lpg w osobówce to przerost formy nad treścią
Użytkownik arek92 edytował ten post 26 grudnia 2014 - 01:36
#8
Napisano 26 grudnia 2014 - 11:18
W moim przekonaniu skoro ma to być tylko dodatkowa instalacja typu "dual fuel", gdzie podawane są dwa odrębne paliwa, to ma to troszkę sensu. Chodzi o smarowanie elementów wtryskowych- jak i powinno mieć to miejsce również przy silniku benzynowym z LPG (nawiązuje do problemu gaz-ke-jet). Czyli z jednej strony oszczędność, a z druiej wykorzystanie silnika w taki sposób, by nie działać wbrew jego konstrukcji i nie zwiększać nadmiernie jego zużycia. Silnik to przecież nie tylko cylinder i tłok, ale i pompa paliwowa, wtryskiwacz itd. Pomijając fakt, że temperatura spalania jest inna w zależności od użytego paliwa, to wolnossący silnik diesela w W124 bez problemu radzi sobie ze spalaniem praktycznie wszystkiego od CNG, po olej rzepakowy.
Inaczej jest z nowymi konstrukcjami oraz z silnikami doładowanymi. Jeśli nawet instalacja gazowa im "odpowiada", to lanie rzepaku już lepiej nie ryzykować. Wynalazki typu pompowtryskiwacze, turbiny czy filtry cząstek stałych są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Ale alternatywą staje się wtedy instalacja gazowa.
Sama instalacja CNG do diesela ma kilka minusów:
-koszt instalacji nawet sześć razy wyższy niż LPG do silnika benzynowego
-mimo wszystko nadal spalanie sporej ilości oleju napędowego
-duże gabarytowo butle
-niewielki popyt, więc mało firm tym się zajmujących oraz jeszcze niewiele stacji tankowania
Podsumowując: CNG opłaca się montować w autobusach oraz samochodach ciężarowych, które robią dziennie mnóstwo kilometrów i jest gdzie wcisnąć butle. Do tego dochodzi aspekt eko, bo o 20% mniej CO2 do atmosfery.
a same koszty przejechania 100km na przykładzie: https://lh3.googleus...0100%2520km.jpg
Inne cuda typu HHO czy wynalazek Gulaka do mnie nie przemawiają. Najprościej: Gdyby bilans wytworzenia wodoru a użytej do tego energii z alternatora miał by być na plus, to silnik powinien kręcić się na samej wodzie. Natomiast wtryskiwanie wody pod postacią pary ma takie samo dzialanie jak dolanie jej do paliwa w zbiorniku. Czyli chszczone paliwko powinno być lepsze
#9
Napisano 26 grudnia 2014 - 12:15
#10
Napisano 26 grudnia 2014 - 16:12
I tu wypada wspomnieć o przepalonym oleju, fryturze itd. Jasne, że można użyć takowego odpadu jako paliwa, ale znów trzeba by mieć na przykład wlasną budę z frytkami na molo
Pozostaje jeszcze kwestia bardzo ważnej rzeczy o brzmiącej nazwie "akcyza". Przy kontroli drogowej w uzasadnionych przypadkach może dojść do inspekcji zawartości baku. Niestety jesteśmy cyckani na każdym kroku poprzez opodatkowanie. Tak na prawdę kogo to powinno obchodzić na jakim paliwie jeździmy?! Zwłaszcza, że wlewanie użytego już wcześniej paliwa jakim jest olej jadalny jest ekologicznie bardzo poprawne.
Cokolwiek byśmy nie wlewali do baku musimy najpierw pomyśleć. Filtry na pewno będą miały więcej pracy przy zlanym tłuszczu z frytkownicy, nawet jeśli wstępnie go przecedzimy. Pompa paliwowa może też dać o sobie znać w takim wypadku.
Biorąc za i przeciw warto przeanalizować, czy tak na prawdę wyjdzie to nas taniej.
Użytkownik mirasmerc dnia 26 grudnia 2014 - 12:15 napisał
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|