Skocz do zawartości




- - - - -

[om601] Paliwa alternatywne do diesla.


46 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 29 grudnia 2014 - 19:25

Cytat

JuR coś Ci się miesza z rozwiązaniem Toyoty pierwszą hybrydą i tam masz takie silniki. A ten temat jest o cudownym HHO.. :D

Cytat

Jak choćby wodór, nie tylko otrzymywanie, ale głównie przechowywanie.

Cytat

trudności w otrzymywaniu i przechowywaniu wodoru w warunkach nielaboratoryjnych wyklucza to paliwo ze stosowania dzisiaj w silnikach codziennego użytku

Cytat

Honda FCX Clarity napędzana jest ogniwami paliwowymi z wodoru. Tankowanie pojazdu wodorem odbywa się na specjalnie przystosowanych stacjach wodorowych. Wodór spalany za pomocą tlenu w ogniwie paliwowym (silnik chemiczny) zamienia energię chemiczną na elektryczną zasilającą silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie obrotowym 256 Nm, którego efektem spalania jest para wodna. Energia elektryczna przechowywana jest w 288V baterii litowo-jonowej. Auto rozpędza się do 160 km/h. Zasięg auta wynosi ok. 430 km[2]. W aucie nie ma skrzyni biegów. Samochód dzięki układowi wspomagania rozruchu odpalać można także przy minus trzydziestu stopniach Celsjusza.

Cytat

Honda FCX Clarity - samochód osobowy klasy średniej napędzany wodorem produkowany od 2008 roku

w warunkach laboratoryjnych powiadasz, wyklucza to paliwo na dzień dzisiejszy ? na prawie 2015 rok ?

Cytat

Skroplony wodór od lat 40. XX wieku stosuje się w silnikach rakietowych które wykorzystują energię odrzutu gazów powstającą przy spalaniu paliwa zmieszanego z utleniaczem (ciekłym tlenem). Wodór może być również spalany w klasycznym silniku tłokowym

Cytat

Kilku producentów samochodowych stosuje ciśnieniowy zbiornik wodoru w swoich samochodach. 700 barowy system został zbudowany we współpracy General Motors z Quantum Fuel Systems Technology Worldwide, Inc

Cytat

Pomimo tego, że skomplikowanie układu czyni go bardziej odpowiednim do dużych ilości, producenci samochodowi, jak BMW i General Motors prowadzą badania nad samochodami wyposażonymi w zbiornik z ciekłym wodorem oraz wodorowy silnik spalinowy lub ogniwo paliwowe. Duża część badań nad skraplaniem wodoru została przeprowadzona przy projektach kosmicznych, gdzie wodór jest wykorzystywany jako paliwo do napędu rakiet.

Cytat


wrzesień 1999:

Cytat

nie mów, że jesteś tak leniwy:
wpisz w wujka google: otrzymywanie i przechowywanie wodoru
czytaj artykuły które się aktualizuje.

http://kubol1515.wrz...12e07_lektor_pl
przewiń do 38:45
Top Gear
źródła :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX
http://pl.wikipedia....nda_FCX_Clarity
http://pl.wikipedia....owywanie_wodoru

rozbije na dwa posty, aby odpowiedzieć jeszcze jednemu koledze.

Użytkownik JuR edytował ten post 29 grudnia 2014 - 19:30




#42 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 29 grudnia 2014 - 19:51

Cytat

najlepsze to by było wlewac wode do zbiornika, nastepnie jakies urzadzenie w samochodzie rozdzielajace wode na wodor i tlen i wykorzystywanie wodoru do ogniw paliwowych ktore by wytwarzały prad i napedzały silnik/silniki elektryczne
Nie można wlać wody, zrobić paliwa i napędzić nim silnik - rozumiesz ?
aby wlac wode i wytwarzać ten wodór potrzebujesz prąd
silnik spalinowy nie jest w stanie produkować prądu dla generatora w takim stopniu, aby generator zapewnił mu stabilną prace
(tutaj sprostowanie, bo kilku ludzi twierdzi, że się da, produkować tyle wodoru, aby silnik sam siebie napędzał, ale w tym momencie nie biore tego pod uwagę, bo nawet jak się "da" to zrobiło to kilka osób dla siebie, a my nie umiemy - z czego nie twierdze że jest to możliwe)
a dodatkowo chciałbyś napędzać tym prądem silnik elektryczny.
wlewasz wode i co dalej ? silnik stoi bo niema wodoru, niema wodoru bo niema prądu bo silnik stoi.
dlatego jeżeli chcesz wykorzystać silnik, jako elektrownie (agregat) to potrzebujesz zewnętrznie wyprodukowane i zatankowane do zbiornika paliwo.

Cytat

nie wiem o czym ty piszesz
zobacz cos takiego jak toyota mirai
wczesniej cos pisałes o tym zeby silnik spalinowy napedzał generator pradu a potem prad z generatora napedzał silnik/silniki elektryczne, cos takiego było bodajze w oplu ampera, poza tym to ciekawe rozwiazanie, szeroko stosowane w lokomotywach, mysle ze jakby zbudowac odpowiedni silnik spalinowy pod taki generator to byłoby dobre rozwiazanie, tylko trzebaby zbudowac silnik niskoobrotowy o duzym momecie obrotowym połozonym jaknajnizej, wtedy spalanie silnika spalinowego byłoby bardzo małe, ale prawdziwy problem polega na tym ze nikt tak naprawde nie chce rozwijac takich technologii, promuje sie za to samochody elektryczne z bateriami/akumulatorami, bo te nie maja przyszłosci i kazdy producent o tym wie, przez trudnosci w eksploatacji wynikajace z ładowania, z utylizacji akumulatorow, małej pojemnosci akumulatorow, niepotrafie sobie wyobrazic ciagnika siodłowego na baterie :mrgreen: nie tedy droga

agregat już wymyślono
obroty jednak są potrzebne do produkcji energi elektrycznej - czyli prądu
wystarczy silnik o niewielkiej pojemności, zbudowany jako agregat, po środku bateria, a z drugiej strony silnik elektryczny.
spalanie w roboczo godzinach ropniaka nie jest duże.
ale do tego wszystkiego potrzeba zewnętrznego paliwa, a nie produkcji go silnikiem, który się nim napędza.

odbiegliśmy od tematu - odrobinke. fajnie, że mimo wszystko ktoś sie interesuje takimi tematami :)
co do majsterusia instalacja hho jest i będzie i działa, nic nie poradzisz.
hho to nie jest czysty wodór, nigdzie go nie magazynujesz, produkcja na bierząco i spalanie, co więcej mam ci powiedzieć ? czy tego chcemy czy nie, to dziadostwo przynosi jakieś oszczędności - jakie ? nie mi to oceniać.. dla jednych lpg to nie jest oszczędność (ze względu na kilka czynników) a innym lpg ratuje dużo kasy.

cytat z innego tematu :

Wyświetl postUżytkownik mdav dnia 29 września 2014 - 21:13 napisał

Po wielu testach i ustawieniach pb + hho udalo sie stabilnie ustawic na 7,6l po trasie do 100km/h. Po zamontowaniu lpg + blos no.... na samym lpg 12,3l w mieszanym, styl jazdy raczej normalny 80-120km/h. Lpg + hho przy tych samych ustawieniach 8,9l. W trasie 7,8l do 160km/h.

jak już mówiłem, kolega na naszym forum już pisał, że ma u siebie w aucie.

Użytkownik JuR edytował ten post 29 grudnia 2014 - 19:56


#43 Offline   bondw124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 lis 2014
  • Miejscowość: internet
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2014 - 20:18

no dobrze
jak myslisz jakie byłoby spalanie ON gdyby wstawic 4 cylindrowego turbodiesla ok 2.0 pojemnosci napedzajacego generator pradu, do tego silnik elektryczny ? i jakie osiagi ?
lepsze od tego samego silnika i normalnej skrzyni biegow ?

#44 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 29 grudnia 2014 - 21:14

Cytat

no dobrze
jak myslisz jakie byłoby spalanie ON gdyby wstawic 4 cylindrowego turbodiesla ok 2.0 pojemnosci napedzajacego generator pradu, do tego silnik elektryczny ? i jakie osiagi ?
lepsze od tego samego silnika i normalnej skrzyni biegow ?
z ic czy bez ? nie no żart. duży motor troche, nie sądzisz ? trzeba by było zejść z pojemności, aby zaoszczędzić mase.
przykładowy opel ampera (wcześniej już poruszany)

Silnik elektryczny (ten który napędza auto) 150 kucyków/370nm
Silnik spalinowy - benzyna (generator, nie napędza pojazdu, służy za elektrownię) 1.4 86hp/130nm
Masa własna 1732 kg
Do setki 9 sekund
V-Max 161 km/h
Spalanie 1.34L benzyny na setke.
Zbiornik 35L - zasięg 580km - MAX

Osiągi, co kolwiek mamy na myśli
przy tej masie 1.4 do setki rozpędzałby auto z 18 sekund
v-max byłby podobny +- 10km/h
zasięg na baku - na 35 L około 350-400km by objechał
(nie wiem jak oni obliczali te spalanie, skoro zasięg jest taki mały na tym generatorku XD)

nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie, bo trzeba wziąść pod uwagę moc i moment silnika diesla, mase (i inne oczywiste pierdoły) no i musieli byśmy określić jaki silnik elektryczny da rade objechać na takim dieslu, czyli moc i moment tego silnika.

jak widać prędkość maksymalna silnika elektrycznego nie jest imponująca, np. opel omega 2.5td podobna masa i mniejsza moc i moment, a poleci ze 40km/h więcej.

widzisz, jest wiele czynników, a takie obliczenia czy projekty przekraczają moje kompetencje.

#45 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 29 grudnia 2014 - 21:15

czasami jak te bzdury bonda, to zastanawiam się, czy skończył podstawówkę.. :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 29 grudnia 2014 - 21:16


#46 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2014 - 00:55

Miałem pisać o tym że prace nad pozyskiwaniem energii z fluktuacji kwantowej były prowadzone przez nazistów
w czasie drugiej wojny ale mniejsza....
miałem pisać o skutecznej "hodowli" nanorurek węglowych które pośród swoich zastosowań mogą również kumulować "znaczne"
ilości energii elektrycznej ale niech tam...
ale napiszę:
JuR, czy ja bym mógł ciebie prosić żebyś zaznaczył cytat a potem kliknął CYTUJ SELEKTYWNIE
wtedy wyświetla się kogo cytujesz bo się gubię-stary jestem już ;)
majsterus, zapytam z czystej ciekawości i możesz nie odpowiadać:
jakiej specjalności jesteś inżynierem?

#47 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 30 grudnia 2014 - 09:09

Nazisci mieli dużo "spektakularnych" projektów, szczególnie w lotnictwie. Niektóre z nich wyprzedzały inne kraje i tamtejszą technologie i kilka - kilkanaście dobrych lat.
Nikola Tesla - to odpowiedź na wszystkie paliwa, kilka projektów zmieniło by świat.
Niestety tylko, ludzie w garażach próbują realizować jego szalone pomysły, a nikt nie zajął się nimi na poważnie.

Póki co, możemy zostać przy bardziej przyziemnych alternatywach ;)
do tematowego diesla mamy rzepak, hho, lpg, opał (ale ten raczej nielegalny :E ) coś jeszcze mi umknęło ?

Dobrze Lordzie, dostosuje się do cytowania :)

Forum mercedesa uczy :old:

Użytkownik JuR edytował ten post 30 grudnia 2014 - 09:11









Podobne tematy Zwiń