Cytat
[om601] Paliwa alternatywne do diesla.
#31
Napisano 29 grudnia 2014 - 10:50
#32
Napisano 29 grudnia 2014 - 11:16
wpisz w wujka google: otrzymywanie i przechowywanie wodoru
i już masz....
http://www.google.pl....82001339,d.d24
http://www.chemikaln...ly/artykul6.pdf
Użytkownik majsterus edytował ten post 29 grudnia 2014 - 11:20
#33
Napisano 29 grudnia 2014 - 11:58
Użytkownik JuR dnia 29 grudnia 2014 - 00:16 napisał
po1. i najważniejsze - jak już masz własną produkcje wodoru w samochodzie, to po co ci dwa silniki, skoro napędzać można główny spalinowy wodorem ?
mylisz sie
zasilanie wodorem zwykłego silnika spalinowego jest tak samo nieefektywne jak spalanie benzyny czy ON, tradycyjne silniki spalinowe maja sprawnosc 30-40 % a zestaw ogniw paliwowych i silnika elektrycznego ok 70%, dlatego lepiej zastosowac ogniwo paliwowe i silnik elektryczny zamiast archaicznego silnika spalinowego, mało tego taki zestaw jest duzo prostszy niz skomplikowane silniki spalinowe składajace sie z tysiecy czesci, do tego skrzynie biegow i elektronika sterujaca tym wszystkim
Użytkownik bondw124 edytował ten post 29 grudnia 2014 - 11:59
#34
Napisano 29 grudnia 2014 - 15:00
i tak czy siak nie omijasz silnika spalinowego, ale ominiesz kilka gratów.
majsterus w sumie to nie chce mi się tego czytać.. przechowywanie i produkcja..
w usa na kilku stacjach leją wodór - więc przechowywać i wytwarzać się da ?
ehh wodór możesz w butli kupić itd.. nie wiem o co kaman z tym przechowywaniem i pozyskiwaniem..
nie ważne.. jak się nie da to się nie da i już.
#36
Napisano 29 grudnia 2014 - 16:36
#37
Napisano 29 grudnia 2014 - 17:03
Użytkownik Pjotr dnia 29 grudnia 2014 - 16:00 napisał
wiesz co to jest sprawnosc silnika ?
sprawnosc silnika mowi nam o tym ile procent energii zawartej w paliwie jest efektywnie wykorzystane/zamienione na prace/moc itp
w silniku spalinowym wolnossacym jest to 30-40% a w turbodoładowanym pewnie wiecej, ale mimo wszystko połowa lub wiecej niz połowa energii zawartej w paliwie jest marnowana, np w takim silniku jak 6.0 V12 montowanym w W140 marnowane jest jakies 75% energii zawartej w benzynie, a tylko 25% wykorzystane jest efektywnie, a mimo to taki silnik to marzenie niektorych tutejszych fascynatow reszta idzie na wytworzenie ciepła, tarcie wewnetrzne itd generalnie idzie bezpowrotnie w kosmos
mowiac o mozliwosci paliwa to ja nie wiem co ty masz na mysli ? to nie paliwo jest złe tylko silniki jakie znamy powszechnie sa archaiczne i zacofane tak naprawde, mimo ze mamy tyle elektroniki wspomagajacej, common raile, turbiny to nadal wykorzystujemy max 50% energii zawartej w paliwie
ostatnio toyota wprowadziła do produkcji seryjnej samochod zwany mirai i tam sprawnosc układu jest na poziomie 60% naped polega na podaniu wodoru do ogniwa paliwowego, tam wodor wchodzi w reakcje i powstaje prad ktory zasila silnik elektryczny a ten przekazuje naped na koła, nadwyzka energii magazynowana jest w akumulatorze
Użytkownik JuR dnia 29 grudnia 2014 - 15:00 napisał
zobacz cos takiego jak toyota mirai
wczesniej cos pisałes o tym zeby silnik spalinowy napedzał generator pradu a potem prad z generatora napedzał silnik/silniki elektryczne, cos takiego było bodajze w oplu ampera, poza tym to ciekawe rozwiazanie, szeroko stosowane w lokomotywach, mysle ze jakby zbudowac odpowiedni silnik spalinowy pod taki generator to byłoby dobre rozwiazanie, tylko trzebaby zbudowac silnik niskoobrotowy o duzym momecie obrotowym połozonym jaknajnizej, wtedy spalanie silnika spalinowego byłoby bardzo małe, ale prawdziwy problem polega na tym ze nikt tak naprawde nie chce rozwijac takich technologii, promuje sie za to samochody elektryczne z bateriami/akumulatorami, bo te nie maja przyszłosci i kazdy producent o tym wie, przez trudnosci w eksploatacji wynikajace z ładowania, z utylizacji akumulatorow, małej pojemnosci akumulatorow, niepotrafie sobie wyobrazic ciagnika siodłowego na baterie nie tedy droga
Użytkownik bondw124 edytował ten post 29 grudnia 2014 - 17:32
#39
Napisano 29 grudnia 2014 - 17:36
smiejesz sie chyba ze swojej niewiedzy
porownaj to do np. technologii kosmicznych to te silniki to archaizm i zacofanie
#40
Napisano 29 grudnia 2014 - 17:41
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|