Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Gaśnie na LPG. 2.0 118km.



4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bulipawel


  • Postów: 28
  • Na forum od: 07 sie 2014
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 stycznia 2015 - 01:33

Witam!
Mam problem ze swoim MB. Mianowicie polega on na tym, że auto na benzynie jedzie lux, ale jak przełączę na lpg to "szarpie" w momencie przełączenia na gaz, puszczania pedału gazu i w momencie naciskania na pedał (nawet nie gwałtownego), tak jakby reagował na wciśnięcie z opóźnieniem. Może jest to związane z pogodą, ale rzecz w tym, że ostatnio jechałem z nim w trasę ok 1000km na gazie i wszystko było ok, a było nawet zimniej. Po powrocie chciałem też przetestować jak długo zajedzie mi na jednym tankowaniu do pełna i w momencie gdy mi tak gasł na gazie stwierdziłem że pewnie gaz się skończył. Jednak po tankowaniu (nie pełnym, tak w 60-70%) wcale problem nie zniknął i silnik gaśnie w momencie zwalniania do świateł, chyba że trzymam cały czas pedał gazu delikatnie wciśnięty. Sam doszedłem do wniosku że zapewne jest to wina tego że przerywany jest dopływ gazu na luzie, ale nie bardzo wiem z jakiej przyczyny, może to kwestia zapowietrzenia instalacji???



#2 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 05 stycznia 2015 - 09:39

no więc tak, najważniejszego to w sumie nie podałeś, a pytania może będą wydawać się głupie, ale trzeba ustalić kilka faktów.
1. moc silnika - pytam bo czasem ludzie z m102 nie wiedzą czy jest ke jet czy gaźnik i nie wiem czy jesteś pewny, że masz m111
2. generacja gazu
3. filtr gazu
4. świece i kable
5. wiek instalacji

#3 Offline   bulipawel


  • Postów: 28
  • Na forum od: 07 sie 2014
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 stycznia 2015 - 23:58

Moc silnika - 118KM
Instalacja podciśnieniowa takie ma komponenty:
Reduktor - LOVATO
Zawór gazowy - LOVATO
Zbiornik - BORMECH
Wielozawór - TOMASETTO
Obudowa wielozaworu - BORMECH
Zawór tankowania - TOMASETTO
Elektroniczna jednostka sterująca ECU - STAG L PLUS
Tyle wiem, jako laik. Wiek instalacji - zakładana w 2010 więc niedługo minie jej 5 roczek.

#4 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 06 stycznia 2015 - 00:54

no to tak :
Silnik m102 2.0 ke jetronic - popraw profil bo masz tam m111
instalacja 2 generacji

nie wiem co masz pod maską robione, załóżmy że nikt nic nie kombinował, moja teoria :
uszkodzeniu uległ krokowiec (prawdopodobnie z dodatkowym registrem manualnym), lub też zabrudzeniu i nie reaguje na czas.

lekarstwo :
Usunięcie krokowca,
Montaż registra i regulacja,
Sprawdzenie zapłonu - tzn kiedy był wymieniany
Sprawdzenie położenia korektora oktanowego (i ewentualnie ustawienie go na S),
Jeżeli na benzynie wszystko działa dobrze, obroty nie falują, a auto przyśpiesza normalnie, to nie obwiniałbym lewego powietrza, no chyba że coś boli benzyne, to wtedy zacznij od sprawdzenia szczelności
przy okazji wymien filtr gazu i jak dawno dawno nie wymieniałeś, to też filtr powietrza.
auto powinno odżyć.

#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2015 - 15:23

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 06 stycznia 2015 - 00:54 napisał

to wtedy zacznij od sprawdzenia szczelności
http://c124.republika.pl/








Podobne tematy Zwiń