Skocz do zawartości




- - - - -

power rura - stainless steel


130 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 08 lutego 2007 - 10:06

Charlie9, to taki stozek w samochodzie uzywanym na codzien po miescie i tym bardziej w automacie to sie chyba nie sprawdzi? :czujnik:



#42 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2007 - 12:26

RobE124 Prowadzilismy kiedys dykusje, bodaj w listopadzie zeszlego roku na temat stozka. Wyrazalem obawy co do zastosowania TYLKO samego stozka bez ingerowania w ustawienia komputera czy skladu mieszanki. Jednak po przemysleniu wypowiedzi kolegow zdecydowalem sie na taka modyfikacje. Z ich doswiadczen wynikalo, ze nie ma zadnego problemu z praca silnika. No u mnie niestety malutki problem jest.
W jezdzie miejskiej nie jest to odczuwalne dopiero na trasie i przy znacznej predkosci daje o sobie znac. Mozna to obejsc "krecac" motor caly czas pow. 4500obr/min, ale ja nie preferuje takich zabiegow na dluzsza mete.

Owszem, moglbym pisac, ze jest super itd, ale wole podzielic sie z Wami prawdziwymi "danymi".

Essi piszac o automacie masz na mysli swoje autko, tak? (bo ja mam manuala). No coz, w tej chwili nic wiecej nie moge napisac, tym bardziej ze u mnie siedzi M102. Moze w innych wiekszych silnikach dziala lepiej :P .

Bardzo jestem ciekaw opinii Kudlatego ;-)

#43 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 08 lutego 2007 - 12:41

Charlie9 napisał:

Z ich doswiadczen wynikalo, ze nie ma zadnego problemu z praca silnika.
widac przeoczyles moje posty :-P

#44 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2007 - 13:35

No to pozwole sobie - odswiezyc (wkleic) czesc dyskusji jaka sie toczyla (na innym forum) we wrzesniu 2006 :!: . Nie chce zanudzac cala dyskusja dlatego przedstawiam, moim zdaniem, najwazniesze fragmenty.

"Kudłaty napisał:
Tak więc reasumując dla niedowiarków: zastosowanie filtra stożkowego + "prosty" dolot jak widać z opisu kolegi (przyp. Tony J) i moich doświadczeń zdaje egzamin.


Charlie9:
Wiecie co, do tej pory myslalem, ze tez "w to wejde", ale zaczalem sie zastanawiac i troche mam metlik w glowie. Juz wyjasniam. Otoz zadaniem stozka czy innedo typu "dynamic flow'ow" jest dostarczenie zimnego powietrza i do tego w nadmiarze - zgadza sie? Przykadow jest duzo, chocby i Waszych, ze zmiany sa widoczne niemal natychmiast, ale... W silnikach turbo, kompressor czy G-rotor to dziala bo elektronika jest do tego przystosowana, a jak to sie ma do naszych MB ?.
Analizowalem budowe standardowego ukladu dolotowego i on sam w sobie jest "dynamic flow" :P . Moze wystarczy tylko zmienic wklad filtra na K&N czy Jamex'a i efekt bedzie podobny? No wiem, dzwiek napewno bedzie inny... ciagne watek dalej. Jezeli wezmiemy pod uwage ilosc czujnikow sterujacych skladem mieszanki, analizatora spalin itd, to widac, ze komputer na biezaco dostosowuje optymalne warunki mieszanki - tak? No to w takim razie jesli silnik dostanie wiecej powietrza to i paliwa musi dostac rowniez wiecej (stechiometria) - zgadza sie? Takze to chyba jest ten efekt wzrostu mocy. Wiec tak sobie mysle, ze w wyniku tego dostaniemy wieksze zuzycie paliwa. Jesli natomiast komputer ma wprowadzone "blokady" na zawartosc poszczegolnych zwiazkow chemicznych (w spalinach) to normalnie "wytnie" za duza ilosc powietrza dochodzacego do komory spalania (dokladnie odwrotnie niz do podania wiekrzej ilosci paliwa) i "z modyfikacji nie ma staysfakcji" - (z tak mi sie zrymowalo :P ) Co innego jak wraz ze zmianami w dolocie zmieni sie oprogramowanie, wtedy mozna dobrac jakies optimum (chyba). Co myslicie na ten temat?

Tony J:
Myślałem. Komputer do KE jest głupi jak but. Chodzi o to że spada podciśnienie w kolektorze bo stożek stawia mniejsze opory, przepływomierz wychyla się mniej, a rozdzielacz dawkuje mniejszą porcję wachy. Poprostu mniej depczesz pedał gazu. Pamiętaj ze podciśnienie jest miarą obciążenia silnika i czym szybciej ono spada tym jazda staje się ekonomiczniejsza.Dużego kopa to nie daje, a efekt doładowania dynamicznego jest zauważalny przy ok 140km/h (...) ".

#45 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 09 lutego 2007 - 00:19

Charlie9, nie sugeruj sie opinia Kudlatego bo on ustawia sklad mieszanki na ucho i nos...

Chodzilo mi o to ze automat trzyma obroty kolo 2tys tak wiec w automacie nie ma to najmniejszego sensu jezeli taki jest objaw. Ja nie zamierzam zakladac stozka, bo i tak nie poczuje tych nowych 5KM, a wkurza mnie jak ktos glupie pytania zadaje gdy sie maske podnosi. Stawiam na orginal i ide w strone orginalu AMG.

#46 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 lutego 2007 - 00:20

EssiRS napisał:

Stawiam na orginal i ide w strone orginalu AMG.

:ok: :D :D

#47 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2007 - 00:22

ja tam nie wierze w te "power rury", jak mi ktos przedstawi wynik z hamowni to sie przekonam, do tego czasu pozostane sceptycznie nastawiony wobec tej modyfikacji...

#48 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 lutego 2007 - 00:25

Borat napisał:

ja tam nie wierze w te "power rury", jak mi ktos przedstawi wynik z hamowni to sie przekonam, do tego czasu pozostane sceptycznie nastawiony wobec tej modyfikacji...

:ok:
Przejrzalem dziś podręczniki o KE i utwierdzam się w przekonaniu że takie power tiuny to efekt wizualny...

#49 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 09 lutego 2007 - 00:26

Borat, power rura ma sens , gdy nie jest to jedyna modyfikacja. Poza tym to tez zalezy do czego i jak sie samochodu uzywa. Moj samochod kreci sie do ponad 7tys obr/min wiec teoretycznie powinienem miec spory zysk mocy przy wysokich obrotach, ale nie mam w zwyczaju jezdzic z wyjacym silnikiem, chyba ze gaz w podlodze, a to sie wiaze z wirem w baku.

Moim zdaniem jezeli juz sie bawic to z druga strona osprzetu silnika, bo tam tkwi wiekszy potencjal.

#50 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 lutego 2007 - 00:30

Essirs u mnie 3000obr/min to już sporo :ok:
A tak poważnie to bez ingerencji w fazy rozrządu i stopień sprężania cudów sie chyba nie osiągnie








Podobne tematy Zwiń