Witam Serdecznie. Zamontowałem w swoim W124 300D oryginalny klimatronik. Minął tydzień i już zaczynam żałować, że nie założyłem zwykłej ręcznej klimy. Miałbym większą kontrolę…
Do rzeczy. W chłodne dni jak odpalę samochód przez kilka pierwszych chwil a nawet minut wentylator w pozycji AUTO chodzi cicho, powoli tak jakby w pozycji MIN i następnie płynnie przechodzi do wyraźnie szybszej pracy ale jednak niższej niż w przypadku pozycji MAX. Z kolei w ciepłe dni od razu po odpaleniu, w pozycji AUTO wieje jakby było włączone MAX.
I w przypadku grzania i chłodzenia po osiągnięciu wybranej temperatury prędkość wentylatora wyraźnie spada. To co mnie boli to to, że wentylator nawet jak już zwolni po uzyskaniu nastawionej temp. to i tak chodzi wyraźnie zbyt szybko i to, że w ciepłe dni od razu po odpaleniu auta chodzi na MAX. Czy jest jakiś sposób żeby ograniczyć zakres obrotów wentylatora w pozycji AUTO??? Przyznaję, że przy obecnym stanie rzeczy komfort jazdy jest beznadziejny.
Druga sprawa. Nie otwiera mi się środkowy tunel ani w przypadku grzania ani też chłodzenia. Sterownik nie podaje masy na wyjściu kanału tunelu środkowego. Jak ręcznie podam masę do gruszki cięgna to działa.
Jest jakiś magik na forum co może rozwiązać moje problemy???
Pozdrawiam
2
23 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 10 marca 2017 - 14:47
#22
Napisano 13 marca 2017 - 12:42
odświeżam pytanie
#23
Napisano 12 kwietnia 2017 - 11:53
Dołączam się do zagadnienia o klimatroniku. Przez zimę miałem problemy z ogrzewaniem, prawie zawsze wiało lodem z zewnątrz. Po rozebraniu niemal wszystkiego winowajcą okazały się zimne luty w jednej z dwóch wtyczek podłączonych do sterownika w desce prze co zatrzymywała się pompka obiegu. Ale teraz mam pytanie z innej beczki - czy potencjometr regulacji temperatury będzie pasował z wersji bez klimy do klimatronika? Zamieniał go ktoś kiedyś? U mnie potencjometr jest walnięty, żadne kontaktrony i inne płukanki nie przynoszą zbytniego efektu, z kolei panele automatyczne chodzą na allegro po 200, a do wersji bez klimy po 20 stad moje pytanie.
#24
Napisano 24 kwietnia 2017 - 18:57
"Czy potencjometr regulacji temperatury będzie pasował z wersji bez klimy do klimatronika" - sam odpowiem sobie na pytanie - nie pasuje! Są zupełnie inne ale na szczęście stary potencjometr udało się uratować dzięki częściom z nowego, panel działa czyli sukces
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|