Skocz do zawartości




[W124] Pawlip 300TDT 1994


236 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2015 - 16:39

Witam. Przeszło rok temu przypadkiem stałem się posiadaczem tytułowego w124. Przypadkiem bo Mercedes to nie moja bajka... Zawsze serce mocniej mi biło w kierunku BMW, trafiło się tez audi. Wspomniany model kilka lat posiadał mój tato, kiedy wspomniał, że czas na zamiany, pomyślałem czemu nie. Kupie, podlecze i sprzedam. Cena jak to od taty była super okazyjna :D więc zakupiłem Mercedesa szacownego i....poszło po pierwszej przejażdżce. Komfort jazdy i sposób jazdy (nie aż taki dziadkowaty jak sądziłem)...no i ten celownik :D tak padło, że zostaje. Początkowe plany to tuning, pakiet amg II, radio 2 din i takie tam. Ale im dłużej nim jeździłem, dokonywałem drobnych napraw i czytałem o całej konstrukcji, tym bardziej kiełkowała myśl "a może tak fabryka?"

No więc już nie przynudzając oddałem auto do fachowca od blachy. Łatanie nie wielu dziur, odnowienie lakieru i pełna konserwacja jest w toku (efekty wrzucę za jakiś czas).


Dołączona grafika

Dołączona grafika


a tutaj już na nowych papciach:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



#2 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2015 - 21:02

blacharz działa... z małych dziurek wyszło:

rekonstrukcja ramek szyb bagażnika
łatanie dziur (20x20 cm) pod filtrem powietrza i nadkole za kołem zapasowym
wymiana progów
wymiana błotnika prawego
wymiana spinek listew bocznych
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

myślałem nad radiem, męczył mnie brak AUX w fabrycznym Becker 1492. jakoś nie mogłem przegryźć tych dyskotek nowych maszynek w klasycznym wnętrzu, udało się podłączyć wejście minijack pod antene AM. Zalety takie, że zmieniarka nadal działa jak przewidział Hans, można regulować bass itd. wejście planuje ukryć w popielniczce (pomysły?)
Dołączona grafika


dziś zamówione sprężyny eibach, amortyzatory sachs 115 069, i w zasadzie całe przednie zawieszenie. mechanik mnie przekonał, że jak dłubać to raz o konkretnie...teraz tylko jak to żonie wyłożyć :D

nie mogę się doczekać odbioru od lakiernika, kurde jeszcze jedna wizyta i chłop mnie o mobbing posądzi...ale ja lubię to auto :D

Użytkownik pawlip edytował ten post 10 września 2015 - 21:27


#3 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 września 2015 - 22:04

Ile dawałeś za eibachy i gdzie kupowałeś

Użytkownik makaveli2pac edytował ten post 10 września 2015 - 22:04


#4 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2015 - 22:56

intercars 690 zl

#5 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2015 - 07:17

Czarne czy zielone

#6 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 września 2015 - 07:41

czarne, przed chwilką odebrałem od dostawcy :)

Dołączona grafika


po montażu dobiore gumy, bo nie chce "gleby" coś na wysokość sportline i oczywiście poprawa trakcji. wyczytałem gdzieś że przy tych sprężynach i najwyższej gumie uzyskam około -20 względem serii a to już podobne do -22 sportline. Myślałem o Swapie zawieszenia od wspomnianego sportline, ale przerosła mnie ilość i dostępność części, które trzeba zamienić. Druga sprawa, że nie wiem kiedy zawieszenie było tu robione, a chcą wymienić każdą śrubkę to pewnie się podniesie. i tak doszedłem własnie do tematu tych sprężyn.czy słusznie, nie wiem...ale rogal na twarzy jest :D

Użytkownik pawlip edytował ten post 11 września 2015 - 07:50


#7 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2015 - 14:55

Proszę jak coś o zdjęcia jak wygląda, a fele jakie wsadzasz?

#8 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 września 2015 - 16:26

póki co ciężko powiedzieć, bo nie znam kosztu końcowego doprowadzenia samochodu do stanu fabrycznego (z drobnymi modyfikacjami zawieszenia i hamulców), dobry blacharz i lakiernik jest w cenie. Ale póki co zostanie ten monoblock 17 cali. Koło ma być z "epoki" a ten wzór mnie jakoś tak najbardziej chwyta. Może rozmiar 18...

Do auta doszedł podłokietnik ze schowkiem od wersji taxi (pasuje bez rzeźby, z możliwością powrotu do "roletki"), póki co z inna fakturą drewna, ale w planach mam renowacje dekorów, to zmienię i to.

#9 Offline   Tysek


  • Postów: 204
  • Na forum od: 14 gru 2014
  • Miejscowość: Lubsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2015 - 21:22

Piękny Mercedes :) Zawsze chciałem kombi no ale trafił się sedan :P Felgi idealnie pasują.

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie przylutować kabel aux ? Bo też mam ori beckera be2210 special i chcę auxa.

#10 Offline   pawlip


  • Postów: 185
  • Na forum od: 25 paź 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2015 - 08:21

Wyświetl postUżytkownik Tysek dnia 11 września 2015 - 21:22 napisał

Piękny Mercedes :) Zawsze chciałem kombi no ale trafił się sedan :P Felgi idealnie pasują.

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie przylutować kabel aux ? Bo też mam ori beckera be2210 special i chcę auxa.

po długi poszukiwaniach i własnych próbach, znalazłem speca w Rybniku, który się tym zajmuje, mogę Ci namiary podesłać na priv. wysłałem w czwartek i po tygodniu miałem już radyjko u siebie. Ja myślałem że mam 2210, ale okazuje się że mam ciut wcześniejszy model bez tunera cyfrowego czy coś takiego :D ponoć lepszy :D








Podobne tematy Zwiń