Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?



241 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 10 czerwca 2010 - 22:07

Dla wszystkich chcących znać zasadę działania EGR (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) czyli po polsku system recyrkulacji spalin
zapraszam tutaj:

Dołączona grafika

Myślę że to wyjaśni wzrokowo jak działa ten system tym którzy nie wiedzą.

Pozdrawiam Zbyszek



#22 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 10 czerwca 2010 - 23:05

Kloss dziękuję za korektę mojego posta.... nie bardzo idzie mi wstawianie fotek :P

#23 Offline   klocher


  • Postów: 26
  • Na forum od: 15 mar 2010
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 11 czerwca 2010 - 17:36

Witam

A co możecie obstawiać jeżeli ja nie mam silnika z EGR a mimo to szarpie ?

Są jeszcze takie objawy że jak silnik jest zimny to przy zapalaniu strasznie kopci ale jak sie rozgrzeje to przestaje w ogole w czasie jazdy nie kopci . Miałem podobna sytuacje w innym samochodzie ale wymieniłem świece i było git teraz wymienione świece a nadal tak sie dzieje nic to nie zmieniło ... do tego jest to wspominane szarpanie ... czy jest zamulony ? Hmm sąsiad ma też w124 ale w kombi ten sam silnik 250D i do tego w automacie i lepiej sie jego zbiera o wiele ... jak sądzicie ?

#24 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2010 - 20:09

Musze zobaczyc czy u mnie jest ta przepustnica. Może cos się spieprzyło i jest przymknieta bo zdaża się, że czasami słabo mi się zbiera. Przy gwałtownym ruszaniu z gazem do dechy od około 2000-2500obr/min na pierwszym biegu jest taki kop że urywa łeb a czasami zamula i nie przyspiesza tak gwałtownie. Podejrzewam że jeżeli ta przepustnica jest to musi być gdzieś pod filtrem powietrza ale po zdjęciu dekla jej nie widać

#25 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2010 - 20:11

Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie i czyszczenie silnika.
Wymontowałem kolektor dolotowy i "puszkę" do której mocowany jest filtr powietrza. Wyczyściłem wszystko dokładnie.
Ilość nagaru nie była szokująca. Owszem było trochę brudu, ale nie sądzę, żeby miało to wielki wpływ na pracę silnika.
W każdym razie wyczyściłem wszystko i poskładałem. Założyłem nowy filtr powietrza (filtry paliwa wymieniłem już wcześniej).
Na koniec zaślepiłem przewód podciśnieniowy dochodzący do zaworu EGR na kolektorze wylotowym.
Po jeździe próbnej stwierdzam, że silnik zachowuje się odrobinę lepiej. Szarpanie jest minimalne i występuje rzadziej. Czy nastąpił wyczuwalny przyrost mocy - raczej nie. Po odetkaniu sterowania EGR sytuacja pogorszyła się - silnik zaczął się znów dławić i szarpać.
Tak więc wygląda na to, że większe znaczenie ma zaślepienie EGR niż czyszczenie całości.
Muszę kiedyś porównać moją gwiazdę z innym takim samym modelem. Wtedy będę miał punkt odniesienia i porównanie czy faktycznie mój jest "wyjątkowo mułowaty" jak stwierdził pan mechanik....

#26 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2010 - 20:47

Ok, jak wróce do domu to sprawdzę (za dwa tyg ;) )

#27 Offline   Karol


  • Postów: 18
  • Na forum od: 20 paź 2009
  • Miejscowość: Tuczno
  • Inne auto:Mazda 626

Napisano 12 czerwca 2010 - 09:40

Wojtekw77 należałoby jeszcze ustawić przepustnice powietrza na full max otwartą.
Tak na marginesie to ostatnio jest jakaś plaga psujących się zaworów EGR. Znajomy mechanik mówił, że od zeszłej jesieni wymienił już coś ok 15 zaworów w różnych autach :shock: Ciekawe, jaka może być tego przyczyna? Czy jakość polskiego paliwa może mieć na to wpływ?

#28 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 12 czerwca 2010 - 09:43

kazdy zaczal na bio jezdzic albo na wybornym z biedronki i pewnie dlatego :ok:

#29 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 12 czerwca 2010 - 22:17

Panowie, a nie prościej zdemontować tę przepustnicę i zaślepić EGR? Cały układ chodzi, ale nie zawraca spalin do kolektora ssącego i nie tłumi świeżego powietrza z filtra powietrza. Jest po prostu tak jakby EGRa nie było. U mnie to działa już prawie rok. Żadnych problemów. Nawiasem pisząc wywalilem kiedyś filtr sadzy w 2,2 HDI w Citroenie C5 automat. Kopa auto dostało niesamowitego. Tyle, że tam już kompa trzeba oszukać. W naszych solidnych konstrukcjach wystarczy blaszka i demontaż przepustnicy. :) górą!

#30 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2010 - 07:50

nie wiem, czy u mnie poprzedni właściciel już nie majstrował przy EGR .
Odpaliłem na chwilę silnik bez filtra powietrza i poobserwowałem jak zachowuje się przepustnica.
U mnie wraz ze wzrostem obrotół przepustnica po prostu bardziej się otwiera (jest sterowana podciśnieniowo przez element zamontowany na obudowie filtra powietrza). Tak więc przepustnicę zostawiłem. Wydaje mi się, że skoro otwiera się przy zwiększaniu obrotów to OK.








Podobne tematy Zwiń