Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?



241 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 czerwca 2010 - 14:50

Pisałem ogólnie, ale o dieslu przecież :hmm:



#12 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2010 - 17:04

Panowie. W moim :hmm: poprzedni właściciel ominął EGR lecz przepustnice zostawił. Mówimy oczywiście o tej za filtrem powietrza. Silnik normalnie pracuje mimo iż przepustnica jest cały czas lekko uchylona. Dopiero w górnym zakresie obrotów przepustnice bardziej się otwiera jednak i tak nie do końca (nie na pełnych 90 st). Nie wiem czy to jest dobrze ale u mnie działa.
A wojtkowiw77 proponuję wyciąć katalizator i wstawić jego imitację. W moim wozie taka operacja pomogła :hmm: .

#13 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 czerwca 2010 - 18:03

roxa - tak, w neutrum, jak to nazwałeś, czyli na jałowym biegu, jest uchylona, na ok. 30*. Ale przy ok. 1500 RPM, kiedy otwiera się EGR, ta przepustnica się zamyka. Oczywiście ona nie jest w pełni szczelna, ale ta wąska szczelinka nie wiem, czy jest wystarczająca dla silnika diesla :hmm:

#14 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2010 - 21:18

widzę, że temat się rozwija ;)
Panowie - z katalizatorem narazie nie będe kombinował. To raczej ostateczność.
Jak pisałem w planie mam czyszczenie kolektora dolotowego.
Co do zaślepiania EGR - też się nad tym zastanawiałem, czy to na pewno dobry pomysł. Tak sobie myślę, że niemieccy inżynierowie to jednak musieli to przemyśleć, zanim takie "ustrojstwo" zamontowali. Fachowiec u którego byłem i który postawił diagnozę (opis w pierwszym poście) mówił, że on to wyrzuca całe sterowanie EGR - elektronikę i inne takie. Co tam właściwie jest za elektronika ? Nie wiem.

Ale przy okazji mam pytanie - czy zdejmowanie i czyszczenie kolektora jest bardzo skomplikowane ?
Czytałem w innych wątkach, że raczej nie, ale czy jest coś na co trzeba szczególnie uważać ?
Czy po takiej operacji trzeba coś regulować/ustawiać - czy po prostu zdejmuję - czyszczę - zakładam i tyle.
I jeszcze jedno - jak zdejmę kolektor, to czy będzie możliwe przeczyszczenie również kanałów dolotowych do zaworów ssących w głowicy ?

#15 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2010 - 21:59

Panowie, o jakiej wy przepustnicy w dieslu mówicie bo ja już zgłupiałem??

#16 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2010 - 22:16

piotrek.m5 W silnikach z EGRem za filtrem powietrza jest przepustnica.

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2010 - 22:21

W turbodieslu tez?? Szczerze mówiąc to ja u siebie takowej nie zarejestrowałem. Pamiętam że w sedanie była jakaś, zintegrowana z obudową zaworu EGR ale tamten silnik (OM606) był cały usiany przepustnicami ;)

#18 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 czerwca 2010 - 23:37

To jest taka okrągła blaszka, zaraz za filtrem powietrza, która jest skorelowana z zaworem EGR (gdy tamten się otwiera, to ona się zamyka i na odwrót) ;)

Dołączona grafika

#19 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 10 czerwca 2010 - 01:49

wojtekw77 napisał:


Ale przy okazji mam pytanie - czy zdejmowanie i czyszczenie kolektora jest bardzo skomplikowane ?
Czytałem w innych wątkach, że raczej nie, ale czy jest coś na co trzeba szczególnie uważać ?
Czy po takiej operacji trzeba coś regulować/ustawiać - czy po prostu zdejmuję - czyszczę - zakładam i tyle.
I jeszcze jedno - jak zdejmę kolektor, to czy będzie możliwe przeczyszczenie również kanałów dolotowych do zaworów ssących w głowicy ?

Jeśli masz trochę pojęcia na temat mechaniki dasz sobie sam radę. do niektórych śrub jest nieciekawy dostęp ale da się ogarnąć. Uważaj jedynie na cięgna od gazu aby ich nie uszkodzić przy zdejmowaniu. Co do kanałów dolotowych w momencie gdy silnik nie pracuje i tak masz otwarte niektóre zawory . Jeśli w kanałach będzie sadza możesz ją delikatnie zeskrobać a potem wydmuchać sprężonym powietrzem z kompresora.Jeśli zawory będą otwarte to pewna część sadzy lub tego co zeskrobiesz dostanie się do komory spalania w silniku. Zalecam ostrożność przy tej czynności. Co do systemu EGR ja zaślepiłem całkowicie wlot do kolektora ssącego i nic się nie dzieje. Choć w mojej karierze mechanika spotkałem się z usterką w Saabie 93 z silnikiem diesla że osad z sadzy blokował ruch zaworu EGR i silnik nie wchodził na wyższe obroty niż 2500 RPM. Po wyjęciu wymyciu wszystko wróciło do normy choć mechanicy w innych warsztatach stawiali diagnozy pożal się Panie Boże.

Pozdrawiam Zbyszek

#20 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 czerwca 2010 - 09:22

piotrek.m5 - hmmm, w turbodieslach widywałem zawory EGR, więc coś musiało spełniać wówczas funkcję przepustnicy, ale nie wiem, jak to dokładnie tam wygląda ;)

roxa - jak to działa w czasie jazdy, to nie wiem, bo nie miałem okazji tego poobserwować ;) Mówisz, że te cięgna można tak poskręcać, żeby przepustnica była zawsze maksymalnie wychylona :?: Muszę popróbować :) Ogólnie - polecasz wyrzucić/unieruchomić układ EGR-przepustnica :?: Ja żadnych problemów z silnikiem nie mam, ale ludzie mawiają, że po wyrzuceniu tego ustrojstwa nieco wzrasta żwawość silnika i leciutko spada spalanie :)








Podobne tematy Zwiń