Dla wszystkich chcących znać zasadę działania EGR (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) czyli po polsku system recyrkulacji spalin
zapraszam tutaj:
Myślę że to wyjaśni wzrokowo jak działa ten system tym którzy nie wiedzą.
Pozdrawiam Zbyszek
0
Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?
Rozpoczęty przez wojtekw77, cze 02 2010 21:20
241 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 10 czerwca 2010 - 22:07
#22
Napisano 10 czerwca 2010 - 23:05
Kloss dziękuję za korektę mojego posta.... nie bardzo idzie mi wstawianie fotek
#23
Napisano 11 czerwca 2010 - 17:36
Witam
A co możecie obstawiać jeżeli ja nie mam silnika z EGR a mimo to szarpie ?
Są jeszcze takie objawy że jak silnik jest zimny to przy zapalaniu strasznie kopci ale jak sie rozgrzeje to przestaje w ogole w czasie jazdy nie kopci . Miałem podobna sytuacje w innym samochodzie ale wymieniłem świece i było git teraz wymienione świece a nadal tak sie dzieje nic to nie zmieniło ... do tego jest to wspominane szarpanie ... czy jest zamulony ? Hmm sąsiad ma też w124 ale w kombi ten sam silnik 250D i do tego w automacie i lepiej sie jego zbiera o wiele ... jak sądzicie ?
A co możecie obstawiać jeżeli ja nie mam silnika z EGR a mimo to szarpie ?
Są jeszcze takie objawy że jak silnik jest zimny to przy zapalaniu strasznie kopci ale jak sie rozgrzeje to przestaje w ogole w czasie jazdy nie kopci . Miałem podobna sytuacje w innym samochodzie ale wymieniłem świece i było git teraz wymienione świece a nadal tak sie dzieje nic to nie zmieniło ... do tego jest to wspominane szarpanie ... czy jest zamulony ? Hmm sąsiad ma też w124 ale w kombi ten sam silnik 250D i do tego w automacie i lepiej sie jego zbiera o wiele ... jak sądzicie ?
#24
Napisano 11 czerwca 2010 - 20:09
Musze zobaczyc czy u mnie jest ta przepustnica. Może cos się spieprzyło i jest przymknieta bo zdaża się, że czasami słabo mi się zbiera. Przy gwałtownym ruszaniu z gazem do dechy od około 2000-2500obr/min na pierwszym biegu jest taki kop że urywa łeb a czasami zamula i nie przyspiesza tak gwałtownie. Podejrzewam że jeżeli ta przepustnica jest to musi być gdzieś pod filtrem powietrza ale po zdjęciu dekla jej nie widać
#25
Napisano 11 czerwca 2010 - 20:11
Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie i czyszczenie silnika.
Wymontowałem kolektor dolotowy i "puszkę" do której mocowany jest filtr powietrza. Wyczyściłem wszystko dokładnie.
Ilość nagaru nie była szokująca. Owszem było trochę brudu, ale nie sądzę, żeby miało to wielki wpływ na pracę silnika.
W każdym razie wyczyściłem wszystko i poskładałem. Założyłem nowy filtr powietrza (filtry paliwa wymieniłem już wcześniej).
Na koniec zaślepiłem przewód podciśnieniowy dochodzący do zaworu EGR na kolektorze wylotowym.
Po jeździe próbnej stwierdzam, że silnik zachowuje się odrobinę lepiej. Szarpanie jest minimalne i występuje rzadziej. Czy nastąpił wyczuwalny przyrost mocy - raczej nie. Po odetkaniu sterowania EGR sytuacja pogorszyła się - silnik zaczął się znów dławić i szarpać.
Tak więc wygląda na to, że większe znaczenie ma zaślepienie EGR niż czyszczenie całości.
Muszę kiedyś porównać moją gwiazdę z innym takim samym modelem. Wtedy będę miał punkt odniesienia i porównanie czy faktycznie mój jest "wyjątkowo mułowaty" jak stwierdził pan mechanik....
Wymontowałem kolektor dolotowy i "puszkę" do której mocowany jest filtr powietrza. Wyczyściłem wszystko dokładnie.
Ilość nagaru nie była szokująca. Owszem było trochę brudu, ale nie sądzę, żeby miało to wielki wpływ na pracę silnika.
W każdym razie wyczyściłem wszystko i poskładałem. Założyłem nowy filtr powietrza (filtry paliwa wymieniłem już wcześniej).
Na koniec zaślepiłem przewód podciśnieniowy dochodzący do zaworu EGR na kolektorze wylotowym.
Po jeździe próbnej stwierdzam, że silnik zachowuje się odrobinę lepiej. Szarpanie jest minimalne i występuje rzadziej. Czy nastąpił wyczuwalny przyrost mocy - raczej nie. Po odetkaniu sterowania EGR sytuacja pogorszyła się - silnik zaczął się znów dławić i szarpać.
Tak więc wygląda na to, że większe znaczenie ma zaślepienie EGR niż czyszczenie całości.
Muszę kiedyś porównać moją gwiazdę z innym takim samym modelem. Wtedy będę miał punkt odniesienia i porównanie czy faktycznie mój jest "wyjątkowo mułowaty" jak stwierdził pan mechanik....
#26
Napisano 11 czerwca 2010 - 20:47
Ok, jak wróce do domu to sprawdzę (za dwa tyg )
#27
Napisano 12 czerwca 2010 - 09:40
Wojtekw77 należałoby jeszcze ustawić przepustnice powietrza na full max otwartą.
Tak na marginesie to ostatnio jest jakaś plaga psujących się zaworów EGR. Znajomy mechanik mówił, że od zeszłej jesieni wymienił już coś ok 15 zaworów w różnych autach :shock: Ciekawe, jaka może być tego przyczyna? Czy jakość polskiego paliwa może mieć na to wpływ?
Tak na marginesie to ostatnio jest jakaś plaga psujących się zaworów EGR. Znajomy mechanik mówił, że od zeszłej jesieni wymienił już coś ok 15 zaworów w różnych autach :shock: Ciekawe, jaka może być tego przyczyna? Czy jakość polskiego paliwa może mieć na to wpływ?
#28
Napisano 12 czerwca 2010 - 09:43
kazdy zaczal na bio jezdzic albo na wybornym z biedronki i pewnie dlatego
#29
Napisano 12 czerwca 2010 - 22:17
Panowie, a nie prościej zdemontować tę przepustnicę i zaślepić EGR? Cały układ chodzi, ale nie zawraca spalin do kolektora ssącego i nie tłumi świeżego powietrza z filtra powietrza. Jest po prostu tak jakby EGRa nie było. U mnie to działa już prawie rok. Żadnych problemów. Nawiasem pisząc wywalilem kiedyś filtr sadzy w 2,2 HDI w Citroenie C5 automat. Kopa auto dostało niesamowitego. Tyle, że tam już kompa trzeba oszukać. W naszych solidnych konstrukcjach wystarczy blaszka i demontaż przepustnicy. górą!
#30
Napisano 13 czerwca 2010 - 07:50
nie wiem, czy u mnie poprzedni właściciel już nie majstrował przy EGR .
Odpaliłem na chwilę silnik bez filtra powietrza i poobserwowałem jak zachowuje się przepustnica.
U mnie wraz ze wzrostem obrotół przepustnica po prostu bardziej się otwiera (jest sterowana podciśnieniowo przez element zamontowany na obudowie filtra powietrza). Tak więc przepustnicę zostawiłem. Wydaje mi się, że skoro otwiera się przy zwiększaniu obrotów to OK.
Odpaliłem na chwilę silnik bez filtra powietrza i poobserwowałem jak zachowuje się przepustnica.
U mnie wraz ze wzrostem obrotół przepustnica po prostu bardziej się otwiera (jest sterowana podciśnieniowo przez element zamontowany na obudowie filtra powietrza). Tak więc przepustnicę zostawiłem. Wydaje mi się, że skoro otwiera się przy zwiększaniu obrotów to OK.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|