Skocz do zawartości




[s124] Piotrek123 2.0TE 1992



34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2018 - 04:34

Robota!



#22 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2018 - 10:16

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 16 maja 2018 - 20:11 napisał

m102 lubi się grzać i myślałem o syntetycznym 10w60
Grzać to może się grzeje, jak chłodnica niedomaga, ale oliwa nie łapie jakiejś wielkiej temperatury. Zwyczajne 5W40 wystarczy. Na pierwszym oleju (wspomniany mineral) możesz skrócić przebieg do 2 tyś. km

Bardzo fajna robota, rób foty i składaj dalej. :ok:

#23 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2018 - 17:44

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 17 maja 2018 - 10:16 napisał

Zwyczajne 5W40 wystarczy
No właśnie zastanawiam się czy jest sens kombinować.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 17 maja 2018 - 10:16 napisał

Na pierwszym oleju (wspomniany mineral) możesz skrócić przebieg do 2 tyś. km
Cenna uwaga,chyba jeszcze wyposażę się w korek spustowy z magnesem.

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 17 maja 2018 - 04:34 napisał

Robota!

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 17 maja 2018 - 10:16 napisał

Bardzo fajna robota, rób foty i składaj dalej.
robimy robimy,już końcówka.Powiedziałbym że w sobotę finisz,ale pożyjemy zobaczymy :)
Rozebrałem pompę od nivo,wyczyściłem wszystko z silikonu i dałem dwa nowe oringi. Jest tam jeszcze uszczelka(nr410) której w moim przypadku brakowało,był za to wspomniany sylikon.Zamiast uszczelki dałem loctita na próbę bo jeszcze raz będę to rozbierał i wymieniał taki malutki simering więc jak będzie ciekło to dam uszczelkę.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Pytanie.Części po rozbiórce leżały gdzieś rzucone i w między czasie oberwało się pokrywie zaworów.Pokrywa cała ale pękł mi plastik odmy.Można to gdzieś kupić czy trzeba szukać całej pokrywy?

#24 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maja 2018 - 17:33

Silnik już w tamtym tygodniu wylądował na swoim miejscu,odpalił,chodzi ładnie fajnie się wkręca,po odpaleniu leciutko dymił a teraz już nic nie dymi(silnik chodził łącznie z 15 min dopiero),do cylindrów wlany był olej na pierwszy rozruch.Potrzebna będzie regulacja bo raz że remont dwa wymieniłem regulator ciśnienia paliwa trzy nowy filterek do ke jeta i cztery rozkręciłem kalosz i wszystko tam poczyściłem.
Zalane wszystko nowymi płynami i na razie tyle,jeszcze nigdzie nie pojadę bo brak biegów(podczas opuszczania auta wodziki skrzyni zahaczyły o podnośnik i wszystkie 3 sztuki pękły od strony lewarka :( jutro albo pojutrze przyjdą nowe,od razu kupiłem też nowe gumki te od strony skrzyni
Auto poskręcane,lampy błotniki pozakładane,błotnik prawy na razie kupiony jako zapchajdziura,ciężko o przyzwoitą oryginalną używkę.
Już się nie mogę doczekać :) dodam że moim autem zastępczym było cinquecento 700 :)
Fota z wkładania
Dołączona grafika
A tutaj w między czasie felgi. Były piaskowane i malowane proszkowo,z kolorem jednak nie pykło i to dwa razy to teraz sam je pomaluje.
Wcześniej mi to nie przeszkadzało ale jednak oddałem jedną do wypełnienia ubytku i zamówię jeszcze nowe dekielki najprawdopodobniej te z chrom znaczkiem.
Dołączona grafika

#25 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2018 - 22:40

Taka ciekawostka,filterek ke jeta
Dołączona grafika

Dołączona grafika
Nowy można spokojnie przedmuchać a stary zabity że ledwo powietrze przechodzi.Albo nowy to tandeta i przepuszcza wszystko

Użytkownik Piotrek123 edytował ten post 03 czerwca 2018 - 22:40


#26 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2018 - 21:43

Chwila nieuwagi i felgi mają kolor jaki powinny mieć dwa miesiące temu.Podsumowując poszło 3 warstwy lakieru i dwa dni mojej pracy a i pieniądze w błoto za malowanie proszkowe,ale już koniec no prawie bo jeszcze polerka.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

#27 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 08 czerwca 2018 - 21:07

Kto Ci zj...bał kolor wcześniej?
Jakaś firma, która (rzekomo) zajmuje się tym profesjonalnie?

#28 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2018 - 08:35

Jeden plus w tej historii jest taki, że jeśli nie zdejmowałeś lakieru proszkowego, to jest on świetnym podkładem antykorozyjnym, i nic nie powinno wyleźć, co zdarza się czasami na gołym alu potraktowanym tylko epoksydem.

#29 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2018 - 16:11

Malował gościu znaleziony na necie,ładnie pomalował tylko z ten kolor niestety. Chytry traci dwa razy :(

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 09 czerwca 2018 - 08:35 napisał

jeśli nie zdejmowałeś lakieru proszkowego, to jest on świetnym podkładem antykorozyjnym
No właśnie zależało mi pomalować proszkiem i zapomnieć na parę dobrych lat,no ale trudno.

Fele już wypolerowane,na razie od przodu a jak zajdzie potrzeba i będzie czas to dziury też wypoleruję,opony w poniedziałek i od razu na auto. W końcu :) Dekielki jeszcze nie kupione,chciałem chociaż założyć moje stare i je pomalować ale użyłem chemii do ściągnięcia starej farby i dekielki się stopiły :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

No i muszę się pochwalić bo pierwszy raz malowałem felgi a pistoletem trzeci raz w życiu :) jak na amatora to wyszła igła,dwie zlewki ale tylko jedna moja a druga powstała bo kapnęło z pistoletu.

Użytkownik Piotrek123 edytował ten post 09 czerwca 2018 - 16:14


#30 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 09 czerwca 2018 - 20:34

Dekielki 5 dych kosztują

http://allegro.pl/de...66.html#thumb/1

Do tego metalowe wentylki i takież to nakrętki + oczywiście śruby ocynk i efekt będzie niesamowity ;>

https://srubydofelg....ak-dobrac-srube-

Tu masz link jak śruby dobrać, bo nie jest to takie oczywiste.
Do alu są dłuższe i przy wymianie z alu na stalowy zapas na trasie, tylne koło się nie będzie kręcić, bo śruba wejdzie w mechanizm ręcznego w tarczo-bębnie.

Użytkownik AiM edytował ten post 09 czerwca 2018 - 20:37









Podobne tematy Zwiń